Pagina 2 van 4

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 09 jul 2014 22:43
door NoChain
Lars Boom leek vandaag niet echt veel last te hebben met zijn di2 ...
Het eerste jaar waren er nog vrij veel ploegen die tijdens de klassiekers mechanisch gingen rijden, maar ondertussen is de mythe wel ontkracht.

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 09 jul 2014 22:49
door gaisdergerman
Denk dat hij vallen letterlijk bedoeld. Een DI2 derailleur is een stuk prijziger dan een mechanische.

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 09 jul 2014 22:54
door havana
Cancellara was altijd een Di2 weigeraar op kasseien maar volgens mij heeft hij de laatste PR ook gewoon elektrisch gereden.

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 09 jul 2014 23:25
door sietze11
di2 is gewoon geweldig om mee te rijden. en ik rijd er nu bijna 1jaar mee. en heb er nog niets mee voorgehad. afstellen moet je gewoon amper doen en als het moet is het echt makkelijk en rap gedaan. op kasseien blijft het gewoon snel en precies schakelen! een hemel om mee te rijden. op mijn fondriest heb ik een mechanische dura-ace, maar ben toch meer geneigd om er met mijn ckt met di2 op uit te trekken :P

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 09 jul 2014 23:46
door NoChain
havana schreef:Cancellara was altijd een Di2 weigeraar op kasseien maar volgens mij heeft hij de laatste PR ook gewoon elektrisch gereden.
Cancellara rijdt altijd mechanisch. Heb er eens iets in een artikel over gelezen, hij vindt dat je elektronisch het gevoel van het schakelen mist. Wie ben ik om hem tegen te spreken :)

Afbeelding

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 10 jul 2014 07:53
door GRS Pro Bike service
Ik vind het automatisch trimmen toch wel het grootste gebruikers voordeel.

Bij de nieuwste Ul en DA groepen is het vrij kunnen programmeren ook wel leuk. (knopje inhouden en hij "burst" 3 versnellingen of schakelt in 1x hele cassette af. Of je voorderailleur autoatisch laten schakelen als je achter op lichtste of zwaarste 3 komt.)
Ik heb zelf de extra micro sprintshifters voor bij je duim, en de sattelietshifter naast de stuurpen. Nooit meer overpakken op kasseien of een klim. Al met al, erg fijn! Meeste gebruikers hoor je zeggen: "ik ga nooit meer terug naar mechanisch!"

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 10 jul 2014 12:07
door ajh
Voor- of nadeel van DI2 is een geloof. Daar bestaat geen gelijk in, alleen je eigen mening. En ik geloof in DI2 :D

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 10 jul 2014 21:56
door sietze11
@GRS pro bike service

kunnen de sprintbuttons op de ultegra di2 6770?

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 11 jul 2014 00:40
door henpaden
Trimmen? Dat heb ik nog nooit moeten doen met mijn mechanische groep. Iedere klik is steeds een rete zuivere andere versnelling.

Het mooie van een fiets is dat je een instrument tot je beschikking hebt waarmee het mogelijk is om louter en alleen met eigen spierkracht jezelf zo efficiƫnt mogelijk voort te bewegen.
Wanneer je nu een bediening elektrisch gaat maken dan is deze essentie weg vind ik.

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 11 jul 2014 08:23
door daniel1975
henpaden schreef:Trimmen? Dat heb ik nog nooit moeten doen met mijn mechanische groep. Iedere klik is steeds een rete zuivere andere versnelling.
+1 Campa he :mrgreen:
havana schreef:Cancellara was altijd een Di2 weigeraar op kasseien maar volgens mij heeft hij de laatste PR ook gewoon elektrisch gereden.
Tsja, tis OF een accu voor de Di2 OF een accu voor het hulpmotertje :lol:

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 11 jul 2014 08:55
door knutmo
Ik heb mijn simpele Sram Apex groepje ook nog nooit getrimd, doet het altijd.

Re: Wat is het nut van Di2/EPS voor de fietstoerist?

Geplaatst: 11 jul 2014 12:12
door henpaden
Nee, ik heb gewoon Ultegra 6700.