Giro 2015
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je al helemaal terug moet naar 1992 zegt dat genoeg over het nut van zo'n rit.
Less is bore
Nee, camping Lido ToceSupergrover schreef:Laat me raden:stakie75 schreef:28-5 op zeker de uitzending kijken. Ga al jaren op vakantie aan het Lago Maggiore (Verbania). Altijd leuk bekende plekken (be)kijken in de koers.
Isolino?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)
- Supergrover
- Forum-lid HC
Hahaha had gekund...stakie75 schreef:Nee, camping Lido ToceSupergrover schreef:Laat me raden:stakie75 schreef:28-5 op zeker de uitzending kijken. Ga al jaren op vakantie aan het Lago Maggiore (Verbania). Altijd leuk bekende plekken (be)kijken in de koers.
Isolino?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Heb het parcours intussen eens bestudeerd, en snap de kritiek niet helemaal: goed, er zijn dan geen "mythische" cols als de Stelvio, Pordoi of 3 Cime di Lavaredo, maar ik houd wel van wat afwisseling - en aan boeiende beklimmingen is er in Italië heus geen gebrek. Wat is er tenslotte mis met Aprica, Cervinia, Madonna di Campiglio of Sestriere?
En inderdaad, die twee erg lange ritten vind ik nou niet meteen ideaal: vooral in de bergrit naar Cervinia dreigt dit ten koste te gaan van het spektakel (maar ook in de laatste Tour waren er wel 3 of 4 van over de 200 km - waaronder Carcassonne-Bagnères de Luchon).
Het leuke aan deze Giro vind ik wel dat ze eens geen belachelijk verre uitstapjes maken, zodat het een 'echte' ronde van Italië (en een klen stukje Zwitserland, maar da's prima) wordt!![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
En inderdaad, die twee erg lange ritten vind ik nou niet meteen ideaal: vooral in de bergrit naar Cervinia dreigt dit ten koste te gaan van het spektakel (maar ook in de laatste Tour waren er wel 3 of 4 van over de 200 km - waaronder Carcassonne-Bagnères de Luchon).
Het leuke aan deze Giro vind ik wel dat ze eens geen belachelijk verre uitstapjes maken, zodat het een 'echte' ronde van Italië (en een klen stukje Zwitserland, maar da's prima) wordt!
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Haha, nog steeds hoor, niks veranderd.hubert d schreef:Grappig, zelf ook drie jaar op rij geweest met mijn broer toen nog. (jaartje of 12 terug alweer)stakie75 schreef:Nee, camping Lido Toce
Klein maar daarom erg fijn.
Die oma was daar wel de baas zeg
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)
De rijders staan al klaar aan de start, en nog geen Giro-topic?! (Of beperken de wielren-discussies zich louter nog tot dopinggebruik in het peloton?)
Toe maar: hoogste tijd voor de mooiste ronde van het jaar!
https://www.youtube.com/watch?v=bX6RFV51pOE
(lullig dat het filmpje enkel in het Engels bestaat, maar soit...)
Alvast twee positieve punten voor de editie van dit jaar: geen belachelijk verre buitenlandse ritten, èn een vrij mooi aaneengesloten ronde, zonder grote verplaatsingen van aankomst naar volgende startplaats (op een uitzondering na)!
Wel jammer dat ze nauwelijks in de Dolomieten komen (al schrijft ProCycling wel dat de rit van Gravellona Toce naar Cervinia over drie Dolomietencols gaat
), en dat ze niet echt ver zuidwaarts afzakken (maar daar is dan ook geen hond in wielrennen geïnteresseerd, dus wel begrijpelijk)...
Toe maar: hoogste tijd voor de mooiste ronde van het jaar!
https://www.youtube.com/watch?v=bX6RFV51pOE
(lullig dat het filmpje enkel in het Engels bestaat, maar soit...)
Alvast twee positieve punten voor de editie van dit jaar: geen belachelijk verre buitenlandse ritten, èn een vrij mooi aaneengesloten ronde, zonder grote verplaatsingen van aankomst naar volgende startplaats (op een uitzondering na)!
Wel jammer dat ze nauwelijks in de Dolomieten komen (al schrijft ProCycling wel dat de rit van Gravellona Toce naar Cervinia over drie Dolomietencols gaat
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
was al wel een giro 2015 topic (alleen wat naar achteren geschoven) http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=70483
Ah, warempel, je hebt gelijk (ik was'm al vergeten)...monsieurpinot schreef:was al wel een giro 2015 topic (alleen wat naar achteren geschoven) http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=70483
Gooien we deze op slot, of gaan we hier verder? Mij is het eender