Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
06 aug 2014 09:17
sten2 schreef:Dank voor alle reacties.
Het is me duidelijk geworden dat Compact in combinatie met ISIS of Octalink schaars is. Compact is waarschijnlijk populair geworden na de Octalink/ISIS periode.
Campa is een optie. Daar ga ik naar op zoek. Heeft campa een bepaalde term voor deze as-types? Dat helpt bij het zoeken.
"Square taper" zou ik zeggen. Wel ff opletten dat je de juiste as lengte kiest. Chrissiewissie en klimmer zijn hier de kenners op het forum. Als laatstgenoemde tenminste zijn humeur heeft teruggevonden en nog wil reageren.
sten2 schreef:
Als het inderdaad zo lastig is om een nieuwe crank te vinden, wordt frezen steeds realistischer, maar liever zelf een nieuwe crank monteren.
Waarom eigenlijk? Frezen/vlakken is misschien niet iets dat je snel zelf gaat doen (al is het maar omdat gereedschap DUUR is), maar het is een relatief kleine klus, die bij de fm vast de wereld niet kost.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
08 aug 2014 13:08
In deze tijd een product met de naam ISIS aanschaffen vind ik echt bedenkelijk.
-
sten2
- Forum-lid
sten2
08 aug 2014 13:56
Het frezen van titanium is iets waar de eerste 3 fm's die ik raadpleegde niet aan wilden beginnen. Als iemand een fm weet (regio Amersfoort/Utrecht/Amsterdam) die titanium niet uit de weg gaat, hoor ik het graag.
Bakker uit Heerhugowaard kan het doen voor 100 euro
Ik zal de zoektocht naar cartridge oplossing intensiveren.. De eerste avonden zoeken hebben niks opgeleverd. Assen genoeg te vinden, maar geen Compact crank. Zoals me al was beloofd.
Sten
-
joseph
- Forum-lid
joseph
08 aug 2014 14:24
Je ,kunt contact opnemen met Rijwielpaleis Bilthoven.
Die doen van Nicholas, wellicht dat zij dus ook ervaring hebben met het vlakken van titanium.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
08 aug 2014 14:28
Ah, hard materiaal zeker. Had ik niet aan gedacht. Compact crankstellen voor vierkante as zijn inderdaad nogal lastig te vinden lijkt het . Vroeger had bike-palast nog veel overjarig spul, maar dat is inmiddels ook niet meer zo helaas.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
09 aug 2014 13:26
Ik zou kijken voor een UN55 as (shimano, rond de 12-15 euro) met een FSA compact voor vierkante JIS as (rond de 70-80 euro op bvb. chainreactioncycles). Dan heb je een onderhoudsvrije compact met 110mm bladen die je voor jaren kan gebruiken.
Ik wou dit reeds eerder posten toen de vraag net kwam (maar toen geen tijd), intussen is het topic helaas beetje verziekt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
klimmer
- Forum-lid HC
klimmer
10 aug 2014 20:43
Compact crankstellen bestaan al minstens 25 jaar. Geen overjarig spul nodig: Stronglight Impact Compact voor JIS trapas. Mooi afgewerkt en stijf. Nog steeds in productie, voor redelijk bedrag bij:
http://www.xxcycle.fr/pedalier-strongli ... ct,,fr.php Soms meer keus bij engelse webshops.
Trapassen beter (en veel lichter) dan Shimano bij Token. Ook in ISO steek voor Campa. Wel wat meer euri. Zie M-gineering.nl of Bikemailorder.de
-
sten2
- Forum-lid
sten2
12 aug 2014 09:23
Dank voor de reactie. De laatste berichten hebben me op de goede weg geholpen met zoeken. er is nog heel wat te krijgen..
Sten