...erg leuk, maar het zal wel aan mijn biologie liggen, maar met een horizontaal zadel krijg ik een dode plasbuis, erg vervelend.
Zadels met sleuven of wat dan ook, niks helpt.
Totdat ik dus de zadels iets voorover ging zetten en sindsdien geen centje pijn meer. Je leunt wel iets op je handen, maar dat is gewenning. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Overigens trad al een enorme verbetering op toen ik wat bredere dameszadels ging monteren.
Zadelstand
-
- Forum-lid
De theorie van het horizontale zadel is wel leuk maar er wordt aan voorbijgegaan dat het zadel pas horizontaal moet staan als de fietser op het zadel zit.
Wat ik wil zeggen is dat veel zadels in het midden wel wat doorzakken als je erop zit en dat daardoor in verhouding de zadelpunt wat omhoog komt. Dus volgens mij is het geen slecht idee om de punt een paar graden naar beneden te kantelen.
Wat ik ook ervaar is dat sommige zadels (zeker de fizik arione en de selle italia slr) na 10 tot 12 duizend km vanzelf wat lijken door te zakken in het midden. Ik weet niet of het de padding is die zachter wordt of dat de schaal wat vervormt. Feit is wel dat ik dan niet meer goed op mijn zadel zit. Als ik dan een nieuw zadel zet, is het probleem opgelost.
Wat ik wil zeggen is dat veel zadels in het midden wel wat doorzakken als je erop zit en dat daardoor in verhouding de zadelpunt wat omhoog komt. Dus volgens mij is het geen slecht idee om de punt een paar graden naar beneden te kantelen.
Wat ik ook ervaar is dat sommige zadels (zeker de fizik arione en de selle italia slr) na 10 tot 12 duizend km vanzelf wat lijken door te zakken in het midden. Ik weet niet of het de padding is die zachter wordt of dat de schaal wat vervormt. Feit is wel dat ik dan niet meer goed op mijn zadel zit. Als ik dan een nieuw zadel zet, is het probleem opgelost.