Pagina 2 van 5
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 06 aug 2014 13:17
door Svinckx
snowkrash schreef:Via e-mail zullen ze het niet opsturen. Dat gebeurt per pakketpost.
Als je naar een wielbouwer gaat zul je in gesprek gaan over eigenschappen en wensen. Dat kan ook telefonisch. Je gaat eigenlijk naar de bouwer zelf als je voorbeelden wilt bekijken van sets of onderdelen ... wat leuk genoeg is.
Een ritje naar Niemandsland is niet bij de deur.
Gewoon een e-mailtje sturen met de gewenste eigenschappen dus. Net even op die site van Frieke geweest, je kan daar ook een setje zelf al samenstellen. Voor 590€ echt al een mooie set. Als deze dan ook nog eens presteert is het 'goodbye' tegen fabriekswielen.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 06 aug 2014 13:46
door japiecarbon
Maar nogmaals, wat wil je precies?
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 07 aug 2014 15:11
door Svinckx
japiecarbon schreef:Maar nogmaals, wat wil je precies?
Zou graag met hoge velgen rijden, maar de fabriekswielen kosten ongeveer evenveel, en als ik rond hoor hebben ze soms problemen met spaakspanning en spaakbreuken.
Het is zeker niet de bedoeling dat ik hiermee ga klimmen, noch over kasseien ga dokkeren.
Gewoon voor in de polders hard te gaan.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 07 aug 2014 15:18
door snowkrash
Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.
Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …
Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 07 aug 2014 15:41
door japiecarbon
Voor alleen de velgen al vrees ik, komt de rest er nog bij.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 07 aug 2014 16:21
door MarkVeenstra
snowkrash schreef:Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.
Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …
Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.
Hoge velgen kan ook gekozen worden voor de looks.
En als dat de reden is, kan je bijv ook al voor een 400 euro klaar zijn. (als voorbeeld een set fabriekswielen:
http://www.snellewielen.nl/racewielen/z ... ed-al.html)
Is niet carbon.., dus is tikje zwaar, maar als het vooral om de looks gaat is dat niet erg. Is natuurlijk niet handgespaakt bij een spaakbouwer. (maar naar het schijnt worden deze wielen handgespaakt in de fabriek in Duitsland.., volgens de stickers op de velg althans).
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 07 aug 2014 20:53
door campasuper
Ik heb goede ervaringen met Hopmans, alleen nog geen ervaring met het laten spaken van wielen bij hen.
Dat doe ik nl. zelf.
Als je bij Hopmans aan Patrick vraagt wat de mogelijkheden zijn en je kunt uit de voeten met de materialen die zij willen gebruiken, ik gok dat dit voornamelijk de materialen zijn die ze op voorraad hebben, dan kun je rekenen op een eerlijk antwoord.
Als je echt fancy wielen wil laten spaken is mijn vermoeden dat Hopmans snel nee zal zeggen.
Voor standaard met de hand gespaakte wielen, bijv Ultegra naven met een standaard DT Swiss of Sapim spaak en Mavic Open Pro velgen, verwacht ik niet dat je je snel een buil zult vallen bij Hopmans.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 09:38
door Svinckx
MarkVeenstra schreef:snowkrash schreef:Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.
Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …
Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.
Hoge velgen kan ook gekozen worden voor de looks.
En als dat de reden is, kan je bijv ook al voor een 400 euro klaar zijn. (als voorbeeld een set fabriekswielen:
http://www.snellewielen.nl/racewielen/z ... ed-al.html)
Is niet carbon.., dus is tikje zwaar, maar als het vooral om de looks gaat is dat niet erg. Is natuurlijk niet handgespaakt bij een spaakbouwer. (maar naar het schijnt worden deze wielen handgespaakt in de fabriek in Duitsland.., volgens de stickers op de velg althans).
De looks is natuurlijk mooi meegenomen, maar het is echt voor het aero gedeelte.
Ik rijd met mijn ploeg op sommige dagen 37.5km/u gemiddeld, hier voel ik gewoon dat ik snelheid verlies door de lage velgen die ik heb. Had op de site van Frieke een setje samengesteld voor €600?
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 09:40
door Svinckx
campasuper schreef:Ik heb goede ervaringen met Hopmans, alleen nog geen ervaring met het laten spaken van wielen bij hen.
Dat doe ik nl. zelf.
Als je bij Hopmans aan Patrick vraagt wat de mogelijkheden zijn en je kunt uit de voeten met de materialen die zij willen gebruiken, ik gok dat dit voornamelijk de materialen zijn die ze op voorraad hebben, dan kun je rekenen op een eerlijk antwoord.
Als je echt fancy wielen wil laten spaken is mijn vermoeden dat Hopmans snel nee zal zeggen.
Voor standaard met de hand gespaakte wielen, bijv Ultegra naven met een standaard DT Swiss of Sapim spaak en Mavic Open Pro velgen, verwacht ik niet dat je je snel een buil zult vallen bij Hopmans.
Daar was ik al bang voor, voornamelijke lage velgen. Ik zal een keertje langst gaan als ze uit vakantie zijn. Ben benieuwd. Anders zal het toch een "echte" wielbouwer worden.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 10:25
door japiecarbon
Denk dat je beter wat meer kan trainen, want echt veel maken hoge velgen niet uit hoor.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 10:27
door havana
€ 600 bij Frieke lijkt me niet, want die is idioot duur.
De goedkoopste optie die kwalitatief goed is, is een setje bij Farsport bestellen (ca. 550 euro) en dat laten nalopen door bijvoorbeeld Zoran. Dan ben je voor 600-650 euro all-in klaar.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 10:33
door nijkie
Svinckx schreef:MarkVeenstra schreef:snowkrash schreef:Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.
Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …
Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.
Hoge velgen kan ook gekozen worden voor de looks.
En als dat de reden is, kan je bijv ook al voor een 400 euro klaar zijn. (als voorbeeld een set fabriekswielen:
http://www.snellewielen.nl/racewielen/z ... ed-al.html)
Is niet carbon.., dus is tikje zwaar, maar als het vooral om de looks gaat is dat niet erg. Is natuurlijk niet handgespaakt bij een spaakbouwer. (maar naar het schijnt worden deze wielen handgespaakt in de fabriek in Duitsland.., volgens de stickers op de velg althans).
De looks is natuurlijk mooi meegenomen, maar het is echt voor het aero gedeelte.
Ik rijd met mijn ploeg op sommige dagen 37.5km/u gemiddeld, hier voel ik gewoon dat ik snelheid verlies door de lage velgen die ik heb. Had op de site van Frieke een setje samengesteld voor €600?
Hoeveel snelheid verlies jij dan vanaf 37,5km/u?