Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waar op letten bij aankoopadvies?

Fee
Forum-lid

Fee 11 aug 2014 13:13

Ik zal Klamer toevoegen aan het lijstje. Wordt mooie route Harkstede, Zuidlaren, Hoogezand!
Martin, ik zag indedaad dat er nog iemand vroeg naar een goede FM in het Noorden. Gelukkig geeft iedereen toch wel ongeveer dezelfde adviezen.

Buddo de BM tocht was mooi, harde wind vooral. Zelfs zoveel dat 20 meter voorbij de start een dranghek omwaaide en de man die voor mij fietste onderuithaalde, au! Veel mensen hebben wel gewacht met starten tot na de grootste buien. Verder strak georganiseerd en een shirtje gekregen waar je haast een Bianchi bjj zou moeten kopen:)

Fee
Forum-lid

Fee 15 aug 2014 18:15

Hierbij mijn vervolg op http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=70649

Vandaag ben ik op pad geweest naar 3 fietsenwinkels in het Noorden (Steenbergen Zuidlaren, Klamer Hoogezand en Belga Harkstede).

Klamer was een bijzondere ervaring zoals een aantal hier al had gezegd. Uit diverse kamers en schuurtjes haalde hij fietsen te voorschijn die volgens hem wel bij mij zouden passen. Zowel dames als herenmodellen met korte bovenbuis. Werd me alleen niet helemaal duidelijk waarop ik mijn keuze zou moeten baseren. Stof om na te denken.

Bij de andere twee winkels werd me duidelijk dat een damesmodel mij toch wel veel voordelen biedt en al pratend kwam ik bij beide op dezelfde fiets uit, waar ik ook een stukje op gereden heb. Dat voelde prima. Voordeel van een damesmodel is ook dat er niet zoveel keuze is, lekker overzichtelijk ;)

Nou ben ik wel benieuwd naar jullie mening en dan vooral: zit er op deze fiets iets wat tekort kan schieten dan wel 'overdone' is?

Het gaat om de Specialized Ruby Comp (vrouwenmodel van de Roubaix):

http://www.specialized.nl/nl/nl/bikes/w ... comp#specs

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 15 aug 2014 20:19

Daar ga jij probleemloos heel veel kilometers mee kunnen rijden.

Succes ermee.

PS: heb ook een Specialized Roubaix.
I know myself like no one else
Nothing to defend

prjz
Forum-lid

prjz 16 aug 2014 12:46

Helemaal mee eens.
Met ultegra afgemonteerd en fulcrum 4 wielen.
Betere keuze kun je nauwelijks maken.
prj

buddo
Forum-lid

buddo 16 aug 2014 15:29

Fee schreef: Bij de andere twee winkels werd me duidelijk dat een damesmodel mij toch wel veel voordelen biedt.

Hé... we hadden elkaar tegen kunnen komen, was gisteren nog bij Klamer ;).

Ben wel benieuwd waarom een damesmodel voordelen biedt, bij de juiste maten van het frame en eventueel een dameszadel... wat is dan nog de toegevoegde waarde van een damesmodel? De kleurtjes misschien...

Mooie fiets de Specialized, daar is volgens mij weinig mis mee (te interpreteren zoals een Groninger het zou interpreteren... een goede fiets dus.

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 16 aug 2014 15:38

Prima fiets en afmontage. En ziet er ook nog eens goed uit.
Als de maat juist is kun je hier prima mee uit de voeten.

Succes

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 16 aug 2014 15:54

buddo schreef:
Fee schreef: Bij de andere twee winkels werd me duidelijk dat een damesmodel mij toch wel veel voordelen biedt.

Hé... we hadden elkaar tegen kunnen komen, was gisteren nog bij Klamer ;).

Ben wel benieuwd waarom een damesmodel voordelen biedt, bij de juiste maten van het frame en eventueel een dameszadel... wat is dan nog de toegevoegde waarde van een damesmodel? De kleurtjes misschien...

Mooie fiets de Specialized, daar is volgens mij weinig mis mee (te interpreteren zoals een Groninger het zou interpreteren... een goede fiets dus.
De juiste maten van het frame zijn anders.
Vergelijk Roubaix sport met een Ruby sport 54 cm

buddo
Forum-lid

buddo 16 aug 2014 16:41

@EmPeHa: ja, dat snap ik ook... maar die vergelijking maakte ik ook niet. De TS (Fee) heeft het in het algemeen over de voordelen van een damesframe, daar reageerde ik op.
Er zijn ook uni/mannen frames waarbij bovenbuis/balhoofd een geometrie hebben die (min of meer) gelijk is aan de Ruby Sport (om maar een dames frame te noemen).

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 16 aug 2014 17:15

Op die manier. Ja dan lijkt mij ook alles mogelijk. Met een ander zadel, smaller stuur, eventueel kortere cranks en een spuitbus verf kom je dan een heel eind.

Fee
Forum-lid

Fee 16 aug 2014 20:33

Klopt, er zijn ook herenmodellen met een kortere bovenbuis wat ik nodig blijk te hebben. Dus daar zou ik ook prima mee uit de voeten kunnen. Alleen moet die dan op een aantal punten voor mij worden aangepast als ware het om er een soort van 'damesfiets' van te maken. Dan is het toch niet raar om direct een damesmodel aan te schaffen die alleen goed afgesteld hoeft te worden? Maar komende week ga ik naar Cycletrend en hopelijk komen die met nog wat keuze in andere modellen. Nou verlopen die ook Specialized zag ik dus ik hoop niet dat ze me ook direct die hoek induwen. Tenzij dat echt overtuigend de enige juiste hoek voor mij is:).

Bijzondere ervaring trouwens. Voor het model waarvan ik de link gaf, zijn de prijzen voor 2014 en 2015 gelijk. Bij Steenbergen werd me geadviseerd ook even op het 2015 model te wachten en hem dan eventueel als testfiets een weekend te lenen. Bij Belga vertelde men dat men nog niet op de hoogte was van de 2015 modellen en leek het wel alsof ze direct zaken wilden doen. Nog even het 2014 model verkopen voordat de nieuwe lading arriveert?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 16 aug 2014 21:00

Mooie fiets. Ik zou voor het 2015 model gaan. Bij mijn FM staan er al een aantal. Ik weet niet of deze ertussen staat. Daarnaast zou ik hem niet bij Belga kopen, maar bij een andere FM. Puur omdat je dan waarschijnlijk beter op de fiets gezet wordt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

BartNL
Forum-lid

BartNL 17 aug 2014 00:31

ik zou juist het 2014 model met korting proberen te kopen maar Specialized heeft de naam dat niet te doen. Wanneer ze geen korting geven op het 2014 model zou ik het 2015 model kiezen.

Plaats reactie