Het werelduurrecord
- de zwarten
- Forum-lid HC
Iedereen mag rijden waar hij wil, en mag eten wat hij wil. Maar het gaat hier om fietsen, niet om vliegen:dc schreef:Claim je dat Merckx op dezelfde fiets reed als Olmo? Reed Olmo in Mexico?de zwarten schreef: Voor mij maakt het eigenlijk niet veel uit waarop ze rijden, maar iedereen moet met gelijke wapens strijden en het record niet pakken door voortschrijdend inzicht in de techniek. Anders is het geen record meer van atleten.
We weten allebei dat dat niet zo is, dus waar leg je die grens?
De regel moet gewoon zijn: wat is toegestaan in de wedstrijdsport is toegestaan als wereldrecord fiets. Elke andere regel is gewoon een soort misplaatst romantisch waanidee.
Tenzij jij een methode vind waarbij je altijd dezelfde omstandigheden kan hercreeeren is dit een heilloze aanpak. Merckx was een groot kampioen, maar tegenwoordig rijden we harder door beter materiaal, voeding en trainingsmethoden.
of een foetushouding aannemen onder het toeziend oog van de spacerpolitie:
Ja, Merckx reed op dezelfde fiets als Olmo: diamantframe met ronde, rechte buizen, koersstuur, 2 even grote wielen met spaken. Zoals ze de fietsen nu nog altijd bouwen.
Zoek de 5 verschillen?
En zoek dan de gelijkenissen met deze:
of deze:
Feit is, als de fietsen mogen zijn zoals op de hedendaagse piste, zien we vanaf nu records met dichte wielen en aero stuur. En ik zie dan nog altijd niet in waarom Rominger het record dan niet heeft (wat is er mis met zijn fiets? details?):
In ieder geval, als Voigt het haalt (van wie?) dan wordt het opnieuw (net als Moser, had hij wat eerder gereden dan Obree) door een 42-jarige gepakt. Wat een grap. En met een fiets als deze hieronder, dus gewoon weer van 0 beginnen met een zielloos record zonder geschiedenis...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik begrijp je standpunt.
Maar innovatie hoort bij sport.
Het probleem hier is, is dat er te veel is toegestaan in het verleden en daardoor van die gedrochten van fietsen kwamen.
Als ze de innovatie goed begeleid hadden was er nu niets aan de hand geweest.
Maar innovatie hoort bij sport.
Het probleem hier is, is dat er te veel is toegestaan in het verleden en daardoor van die gedrochten van fietsen kwamen.
Als ze de innovatie goed begeleid hadden was er nu niets aan de hand geweest.
Oh oh de Zwarten, zelfs jij weet dat je ondanks selectief negeren van mijn pointe over Mexico dat deze fietsen aanzienlijk verschillen. Gaarne niet naiever doen dan nodig.de zwarten schreef:Ja, Merckx reed op dezelfde fiets als Olmo: diamantframe met ronde, rechte buizen, koersstuur, 2 even grote wielen met spaken. Zoals ze de fietsen nu nog altijd bouwen.
Tel de spaken en zoek naar het gewicht. Claimen dat die twee fietsen herzlfde zijn is selectief zijn omdat je weet dat het argument is gebouwd op los zand.
Nogmaals:
Iedereen naar Mexico?
Iedereen Columbus SL buizen gebouwd door Motta?
Iedereen wielen met Sapim gespaakt door Henk uit SHeerenberg?
Elk record dat niet met 3.2 BF westenwind uit de boeken?
Elk record moet de zelfde luchtvotigheid?
Het is flauwekul om te claimen dat Olmo en Merckx onder de zelfde omstandigheden en met hetzelfde materiaal reden.
En betreft de oudere records van Moser, Rominger, Indurain, Obree en Boardman? Gewoon terug de boeken in.
Het waren gewoon legale fietsen. Die Merckx verheerlijking is echt te zot voor woorden.
Er is toch in geen enkele sport een wereldrecord waarbij de omstandigheden exact gelijk zijn. Het gaat om vergelijkbare omstandigheden en er kan nog heel lang over gediscussieerd worden wat dat betekent...
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben van mening dat ten allen tijden de snelste renner van dat moment het record heeft. IOW: Toen Merckx het record had was hij de snelste ter wereld. Net als Indurain dat was ten tijde van zijn poging.Ernie C. schreef:Er is toch in geen enkele sport een wereldrecord waarbij de omstandigheden exact gelijk zijn. Het gaat om vergelijkbare omstandigheden en er kan nog heel lang over gediscussieerd worden wat dat betekent...
Het materiaal en de omstandigheden interreseren me wat dat betreft geen sikkepit. Waarom zou de poging van Moser opeens Merckx minder fantastisch maken?
Ik vind nostalgie leuk hoor, ik kan enorm genieten van Bernard Hinault, maar dat is verleden, niet nu. Ik ga niet AC misprijzen omdat hij nooit met arctische omstandigheden LBL heeft gewonnen. Andere tijden.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Merckx zijn drillium fiets was misschien wel heel geavanceerd voor die tijd, maar hij zat er wel op dezelfde manier op.
Moser zat er al anders op en de rest wrong zich in nog meer hoeken om op iets te zitten wat op een fiets lijkt. Ik vind het prima dat er hier-en-daar wat aan de fietsen verandert, maar als je er een tijdritstuur en helm bijdoet, en ook nog volle wielen, heb je het over appelen en peren vergelijken van records. Het moet maar een keer eenduidig zijn, en voor mij lijkt het meest eenduidige de positie met de handen in de stuurbocht, diamantframe en wielen met een vast aantal spaken. Nu heb ik mijn punt wel gemaakt denk ik...
De locatie, luchtvochtigheid en wind bij open piste interesseert me niet. Fietsen is een buitensport, anders begint het wel heel erg op een labo te gelijken.
Moser zat er al anders op en de rest wrong zich in nog meer hoeken om op iets te zitten wat op een fiets lijkt. Ik vind het prima dat er hier-en-daar wat aan de fietsen verandert, maar als je er een tijdritstuur en helm bijdoet, en ook nog volle wielen, heb je het over appelen en peren vergelijken van records. Het moet maar een keer eenduidig zijn, en voor mij lijkt het meest eenduidige de positie met de handen in de stuurbocht, diamantframe en wielen met een vast aantal spaken. Nu heb ik mijn punt wel gemaakt denk ik...
De locatie, luchtvochtigheid en wind bij open piste interesseert me niet. Fietsen is een buitensport, anders begint het wel heel erg op een labo te gelijken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
De aanval van Jens Voigt op het werelduurrecord is live te volgen op Eurosport. De zender doet op donderdag 18 september vanaf 18:30 uur rechtstreeks verslag van de poging in ‘Velodrome Suisse’ in Grenchen (Zwitserland). Voorafgaand aan de aanval is te zien hoe Voigt zich voorbereidde en wordt zijn materiaalkeuze besproken. Ook wordt uitgebreid teruggeblikt op eerdere records en recordpogingen en op de afgelopen wielerzomer.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
- robbebopper
- Forum-lid HC
Bedankt voor de tip!!!!
Ik kan daar wel van genieten idd en zeker aangezien ook de voorbereiding en materiaakeuze wordt getoond voorafgaande aan de poging.
Hoe vaak zie je zo'n poging?
Zeker psychologisch is zo'n poging geen sinecure want pijn gaat het zeker doen en hoe ga je daar mee om ('Shut up legs' )
Jens is natuurlijk qua psychologie echt gepokt en gemazeld. Wellicht zou hij het op puur fysiologische gronden niet redden (ik ken zijn test waardes niet) maar hardheid/psychologie is in deze disipline zooo belangrijk dat ik hem wel een kans toedicht.
In ieder geval een serieuze poging die ik wel kan waarderen.
Hopelijk zijn de beelden goed close up en de ronde tijden en voorsprong/achterstand op het huidige record continu in beeld.
Hoe vaak zie je zo'n poging?
Zeker psychologisch is zo'n poging geen sinecure want pijn gaat het zeker doen en hoe ga je daar mee om ('Shut up legs' )
Jens is natuurlijk qua psychologie echt gepokt en gemazeld. Wellicht zou hij het op puur fysiologische gronden niet redden (ik ken zijn test waardes niet) maar hardheid/psychologie is in deze disipline zooo belangrijk dat ik hem wel een kans toedicht.
In ieder geval een serieuze poging die ik wel kan waarderen.
Hopelijk zijn de beelden goed close up en de ronde tijden en voorsprong/achterstand op het huidige record continu in beeld.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Als het om de psychologie gaat is een wegwedstrijd veel interessanter en als je iemand een uur lang pijn wilt zien lijden zijn daar ook prima alternatieven voor. Voor de "meeschrijvers" bij de 10k langebaan is dit natuurlijk wel aardig maar ik heb het idee dat ik mijn portie wel gehad heb als ik de laatste 5 rondjes kan zien in het sportjournaal.
Uiteraard mag iedereen zelf bepalen wat hij leuk vindt (er zijn zelfs mensen die een uur lang kunnen kijken naar een Brabantse nicht die huispakken verkoopt aan woonwagenbewoners) maar ik loop hier bepaald niet warm voor.
Uiteraard mag iedereen zelf bepalen wat hij leuk vindt (er zijn zelfs mensen die een uur lang kunnen kijken naar een Brabantse nicht die huispakken verkoopt aan woonwagenbewoners) maar ik loop hier bepaald niet warm voor.
Campagnolo Ultra Dork