Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kleine tandbladen op een 130 BCD crankstel

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 06 sep 2014 20:06

Mits een achterderailleur van de laatste generatie.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 sep 2014 20:08

Dat lijkt mij wel de beste oplossing. In een Peugeot waarvan de trapas er niet meer uit wil zou ik niet teveel meer investeren. Vandaar ook mijn opmerking over de XTR derailleur maar als zo Ebay kijk wat ze daar voor vragen ben blij dat die nog op zolder heb liggen :shock: :D . Een goedkoper alternatief dat nog een beetje period correct oogt moet echter ook wel te vinden zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Basabc
Forum-lid

Basabc 06 sep 2014 21:19

De trapas eruit halen is het probleem nog niet, het vervangen daarin tegen wel. De Franse trapassen worden na mijn mening niet meer zo vaak gemaakt of ze zijn erg prijzig.
Omdat ik achterop een freewheel tot 23t heb en niet zo'n zin heb om deze te vervangen inclusief deraillieur, leek een nieuwe crank met vierkant as de beste oplossing. Ik wil sowiezo mijn hele leven op een stalen kader rond blijven crossen, dus ga ik voor een nieuw crankstel die ik later nog altijd over kan plaatsen.
Bedankt voor de informatie het is nu aan mij om een goedkoop compact crankstel (vierkant as) te vinden, als iemand eentje heeft liggen voor een degelijke prijs hoor ik het graag.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 06 sep 2014 21:47

Hoezo een franse trapas? Shimano is JIS, Japan Industry Standard. Frans?
Een freewheel, je bedoelt een schroefpignon, die zijn er voor weinig tot 32t.
Als je geen geld wilt uitgeven, trouwens, moet je niet fietsen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 sep 2014 22:12

Een Velo Orange valt wel mee qua prijs: http://www.pedalpedlar.co.uk/products/v ... nch-thread (in ieder geval al in vergelijking met een ISO trapas)
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 sep 2014 22:20

klimmer schreef:Hoezo een franse trapas? Shimano is JIS, Japan Industry Standard. Frans?
Een freewheel, je bedoelt een schroefpignon, die zijn er voor weinig tot 32t.
Als je geen geld wilt uitgeven, trouwens, moet je niet fietsen.
Oke, het is een Frans bottom bracket met een ISO as, tenzij deze is vervangen door een JIS as van een Italiaans bottom bracket vanwege het JIS crankstel. Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn om de as op de juiste lengte te krijgen. Maar dat wordt wel een hoop geld en moeite terwijl je voor iets meer dan 3 tientjes klaar kunt zijn met een Acera derailleur en een Sunrace freewheel (zo heten die dingen als je ze in een webshop zoekt, al is het niet de correcte benaming...)
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie