Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets prijs 2750-3500

MichielScheffer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2014 14:32
Locatie: Nijmegen

MichielScheffer 19 sep 2014 00:53

Ik zoek een fiets voor een zelfde type gebruik. Ik zou voor de bergen noch met hoge velgen noch met carbon velgen gaan. Remmen leiden tot oververhitting van velgen. Ik zou ook een wat langer frame nemen. Dat is comfortabel bij lang klimmen en is stabieler bij dalen. Rose CGF is een voorbeeld, maar ook de Ridley Fenix. De Fenix bestaat nog niet met DI2 maar een goede fietsenmaker (kiwi in Wijchen kan je een Ridley op maat maken voor een prijs tussen 2800 en 3500 EUR. Goedkoper is de Koga Solacio. Ik hecht persoonlijk niet aan electronisch schakelen maar met mooiere wielen is 3300 een krap budget.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 sep 2014 10:39

pimh schreef:@Ted, de FM wist het nog niet precies maar als je zegt dat de meerprijs Eur 510 is dan valt het reuse mee.

@Dicky en Ted, 58mm is inderdaad misschien teveel voor de looks. Aangezien ik een lichtgewicht ben wil ik bij windkracht 5 niet van de weg waaien met fiets en al :) 38mm variant ga ik zeker overwegen al is de fulcrum quottro ook een optie als tweede set.

Ik word hier snel wijzer, thanks mannen!
Zie sensa site, staat gewoon in de optielijst voor 519 overigens (had de 9 voor 0 aangezien) :) (Mocht je fietsenmaker een andere mening hebben ;) )

Voor het geld is de quattro een hele mooie set als aanvulling op de 58mm velgen. Als Supra ook losse voorwielen verkoopt, zo je ook alleen een 38mm voorwiel kunnen kopen passend bij design van de 58mm velgen, als dat er is, en het stuk voordeliger is dan quattro set ( 235 bij hopmans bergen op zoom, dus wellicht erg lastig om het voordeliger te laten zijn dus ) .....
Quattro's zijn ook niet echt lichte klimwielen (wel oerdegelijk) , maar geen carbon dus het remprobleem in de bergen hebben ze niet.

Relativerend : zo vaak is het ook weer geen windkracht 5 of meer, en of je dan zowieso graag gaat fietsen, ook met lage velgen ? ;) Als je alleen fietst kan je de route wel aanpassen aan de beter lopende "snelle" wegen, voor onbekende routes of routes over stuiterwegen kan je dan lage velgen monteren, en/of met 25mm banden gaan rijden en met luchtdruk spelen. In groep rijden heb je wellicht minder voordeel van hoge velg en heb je wat meer stuuraccuratesse nodig en hebben lagere velg een voordeel, maar als je er rekening mee houdt is het ook wel te doen, als je al in groepen rijdt.

De verhouding waarin je uiteindelijk dan hoge velg/lage velg rijdt kan je zo aardig in voordeel hoge velg brengen :)

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 19 sep 2014 13:09

Er wordt hier steeds over een remprobleem gesproken tav remmen op fullcarbon in de bergen. Mijns inziens zwaar overtrokken. Met goede blokken (Reynolds blue!) op een modern carbon wiel is het ,zo lang het niet regent, uitstekend remmen. Dat de velgen heet kunnen worden wat voor gevaar kan zorgen is een feit, maar dat is dan toch doordat er niet goed (slepend) geremd wordt. Als je kunt remmen (hard, en weer loslaten/af laten koelen), en niet van plan bent veel te fietsen ermee als het giet, is er geen vuiltje aan de lucht. Ik fiets naar volle tevredenheid met fullcarbon in de bergen in ieder geval.

pimh
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:37

pimh 19 sep 2014 20:24

Langer frame biedt dat zoveel voordeel? Bergen verteer ik makkelijk dus ik ben nog niet overtuigd

Velgen en zoveel uiteenlopende reacties. Lastig maar zeker gewaardeerd. Voorwiel extra met lagere velg lijkt me prima optie maar moet deze dan ook niet Carbon zijn ivm remmen?
1

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 19 sep 2014 20:37

Hangt af van hoe je lichaamsverhoudingen zijn. Geeft je lichaamslengte en je binnenbeen lengte en je krijgt snel antwoord
Dirk-Jan is meestal hormonaal gedreven maar deze keer heeft hij gelijk.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 sep 2014 21:59

pimh schreef: Voorwiel extra met lagere velg lijkt me prima optie maar moet deze dan ook niet Carbon zijn ivm remmen?
de supra RC58's hebben alu remgedeelte ...... Dus geen speciale remblokken voor carbon nodig, en ook geen remblokken ombouwen bij andere alu wielset

Alleen weet ik niet of supra de RC38 (meest passende voorwiel) ook dat voorwiel los verkopen, en of ze het ook in DARK gaan leveren, staat nu niet op de site .....
(of je neemnt de RC58 met opdruk, maar dan nog de vraag of voorwiel RC38 alleen geleverd wordt en wat dat gaat kosten ... )

Nee, een losse Quattro , of welke wielset dan ook, erbij lijkt de betere keus dan los supra carbon voorwiel met alu remgedeelte ....

pimh
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:37

pimh 20 sep 2014 20:01

DARK heb je het daarmee over de alu rand?

Vraag me af of ik voor de mooi of toch voor de veiliger moet gaan. Tel je zoveel neer voor wielen en dan zou je niet de mooiste kopen.......combi blijft dus dan de beste optie

Nu nog de Fondriest / Sensa discussie slechten.......custom frame van Fondriest kan in de 2015 uitvoering. Bij Sensa ia dat niet (meer) mogelijk vanaf nieuwe collectie.
1

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 20 sep 2014 21:56

pimh schreef:DARK heb je het daarmee over de alu rand?
.
Dark is de vrijwel geheel zwarte uitvoering, in tegenstelling tot de versie met witte supra letters

pimh
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:37

pimh 22 sep 2014 17:21

DARK is dan zeker mooier en minder schreeuwerig. Eens kijken wanneer er nieuws op de website komt of elders in het geruchtencircuit.

Mannen nogmaals dank zover en mochten jullie nog andere tips voor een racefiets hebben dan hoor ik ze graag.
1

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 22 sep 2014 20:37

pimh schreef: Nu nog de Fondriest / Sensa discussie slechten....
Als ex eigenaar van een TF2 ben ik niet geheel objectief, maar voor mij zou de doorslag geven dat je het merk Sensa op elke straathoek tegenkomt en een Fondriest misschien een paar keer per jaar.

Over de wielen, heb je budget voor 1 setje wielen? Dan gewoon lage allround wielen nemen met alu remrand zou mijn advies zijn, die zijn altijd fijn, ook bij veel wind of in de bergen. Heb je budget voor 2 sets, tja... dan gewoon een lage èn een hoge set nemen!

Gebruikersavatar
Yaspo
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jul 2011 20:23

Gebruikersavatar Yaspo 22 sep 2014 20:41

En daar betaal je dan ook meer voor. Zo valt er voor bijna elk merk wel iets te zeggen ;).

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 25 sep 2014 10:49

Mooie fiets de Fondriest TF3 1.2, zeker wanneer je er ook hoge wielen in hebt. Maar het belangrijkste is hoe fietst de Fondriest?

Een fiets is smaak, en persoonlijk heb ik niets met Sensa of bijvoorbeeld Pinarello, maar dat is smaak. Je moet een goed gevoel bij een fiets hebben. Ik weet wel dat Canyon kwaliteitsfietsen maakt, maar ook Stevens heeft mooie modellen. Maar goed ik rij zelf op een Carrera wat me goed bevalt en waar ik ook veel complimenten over krijgt.

Plaats reactie