zuiderzee klassieker valpartij
-
- Forum-lid HC
Moet je niet gewoon zelf voor je kijken wat er op de weg gebeurt? Als jij achterop rijd ben jij zelf nog schuldig ook.
Maar ws moest je je bike maatjes bij houden, en zijn jullie als een gek over het fietspad geraasd, of heb ik het nu mis?
Maar ws moest je je bike maatjes bij houden, en zijn jullie als een gek over het fietspad geraasd, of heb ik het nu mis?
Als jij zelf goed had opgelet, had je dit ongeluk kunnen voorkomen. Net als japiecarbon zegt; waarschijnlijk heb je zelf als een gek over het fietspad geraasd.
Maar als jij je schade vergoed krijgt, kunnen een hoop mensen hun schade door sporten claimen. Kijk maar eens bij het voetbal... Het is inherent aan de sport. Dus eigen schuld, dikke bult. Hoe lullig het ook voor je is.
Maar als jij je schade vergoed krijgt, kunnen een hoop mensen hun schade door sporten claimen. Kijk maar eens bij het voetbal... Het is inherent aan de sport. Dus eigen schuld, dikke bult. Hoe lullig het ook voor je is.
Het lijkt mij slim om geen waardeoordeel te geven als forumgebruikers. We zijn er geen van allen bij geweest en kunnen niet oordelen wie waarom de fout in ging.
Wat we wel kunnen proberen is om de partijen bij elkaar te krijgen. Als ze er niet uitkomen, dan zijn er altijd nog (juridische) experts om te helpen.
Wat we wel kunnen proberen is om de partijen bij elkaar te krijgen. Als ze er niet uitkomen, dan zijn er altijd nog (juridische) experts om te helpen.
inderdaad lekkere aannames... 'je zal zelf wel'... it takes one to know one.
deze gast ging het fietspad af het gras in. niemand zou dan vervolgens proberen terug te komen het pad op maar hij wel. de verhoging van het pad verhinderde dat. ik reed zeker 20 meter achter hem...
oud topic maar de rekening kreeg ik net vorige week
deze gast ging het fietspad af het gras in. niemand zou dan vervolgens proberen terug te komen het pad op maar hij wel. de verhoging van het pad verhinderde dat. ik reed zeker 20 meter achter hem...
-
- Forum-lid
Volgens mij zou juist iedereen proberen het fietspad weer op te gaan... Maar goed. Vervelend dat het gebeurt is en vervelend dat je er niet uit komt.
-
- Forum-lid HC
Idd, maar heb ik gelijk of niet? Als ik iemand zie klungelen en in het gras rijden verwacht ik zeker dat hij of terug komt of valt. Ik zou daarom ook remmen en uitwijken.
Als je er achterop rijd heb je gewoon te hard gereden of niet opgelet.
-
- Forum-lid
Nee, niet altijd. Of, eigenlijk wel, maar dat wil niet zeggen dat je je voorligger niet met succes aansprakelijk kan stellen. Zie http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/bb7901japiecarbon schreef:(...)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan had je toch alle tijd om de persoon te ontwijken of op tijd tot stil stand te komen? Kans dat een verzekering gaat uitbetalen is klein, om de redenen die andere al aangegeven hebben.seelb schreef:inderdaad lekkere aannames... 'je zal zelf wel'... it takes one to know one.
Dat fietsers te snel weer het fietspad op sturen gebeurd heel erg veel, ook in een peloton met ervaren renners zie je het vaak gebeuren en gaat het dus ook wel eens mis.
Dat komt doordat het terugsturen een automatische reactie is. Je moet jezelf erin trainen om dat niet te doen. Daarom denk ik dat je met je aanname "niemand zou dan vervolgens proberen terug te komen het pad op ..." fout zit. Het blijft vervelend, maar ik denk dat je je erbij neer moet leggen dat een verzekeraar ook niet uitgekeerd zou hebben als je wel zijn gegevens had gehad.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Dit is toch heel iets anders, en een belachelijke uitspraak.hendrikjan schreef:Nee, niet altijd. Of, eigenlijk wel, maar dat wil niet zeggen dat je je voorligger niet met succes aansprakelijk kan stellen. Zie http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/bb7901japiecarbon schreef:(...)
Als je moe ben dan hoor je niet zo hard in een groep te rijden
-
- Forum-lid
Tja, je kan er van vinden wat je wil. Maar het is wel het hof in den Bosch dat heeft gezegd dat onder omstandigheden het achterop een stilvallende wielrenner klappen er toe kan leiden dat de stilvallende wielrenner aansprakelijk is voor de schade. En ik geef je gelijk dat de renner die er achterop reed niet heeft opgelet of te hard reed, maar dat ontslaat de kopman niet van zijn aansprakelijkheid.. Ook is de situatie wel anders dan die van ts, maar ik haalde het juist aan om de impliciete stelling die je poneerde enigszins te weerleggen/ in een ander daglicht te plaatsen.