Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

105/Ultegra, Triple/Compact?

egs
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2014 00:54

egs 09 nov 2014 21:55

Ha mensen,

Dank voor de tip, berkowic! Daardoor werd ik er even op geattendeerd dat ik hier nog verslag moest uitbrengen. Ik heb een paar weken geleden bij Vos een Sensa Trentino SL Pro gekocht voor 1237 euro (iets boven budget, maar dat is het hopelijk waard). Van mijn twee overwegingen (ultegra én triple) bleek de triple het moeilijkst te realiseren. Dan zit je toch met overjarige modellen die ze toevallig nog in de juiste maat moeten hebben. Gevoelsmatig had ik het liefst voor een triple gekozen, maar ik heb mij door meerdere mensen laten overtuigen dat het aantal te gebruiken verzetten op een 11-speed nauwelijks onderdoet voor dat van een triple. Dat de 'sprongen' tussen de verzetten (dus groter verschil in lichter/zwaarder) groter zijn, is uiteraard wel een zorg, maar dat ontdek ik dan nog wel.

De Sensa is in ieder geval full Ultegra, met de nieuwste groep en een goede aluminium fiets. Tijdens mijn eerste rit thuis bleek de voorrem aan te lopen, dus echt lekker hadden ze hem niet in elkaar gezet. Maar verder hebben ze wel op mijn verzoek een ander stuur en andere cassette gemonteerd en de pedalen etc overgezet. Dus niet super, maar ook niet helemaal waardeloos.

Vandaag nog een korte rit gemaakt omdat het mooi weer was. Nu waarschijnlijk tijd voor z'n winterslaap. Heb me gister wel voor het eerst aangemeld voor de Amstel Gold Race, dus als ik word ingeloot is dat een mooie eerste goede test :).

Nogmaals dank voor alle waardevolle input hier!

Afbeelding

Groet,
egs

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 09 nov 2014 21:59

Mooie fiets, toch erg strak dat zwart wit.
Veel plezier

Plaats reactie