Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

fiets met schijfremmen

craftec
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2011 23:49

craftec 04 nov 2014 19:40

Heb zelf ook de TRP Spyre op mijn mountainbike, zeer tevreden. Doseerbaarheid is wel wat minder dan bij hydraulische remmen, maar de remkracht is prima. Verder is het lekker eenvoudig en betroiwbaar. Ik heb wel de originele blokken vervangen voor gesinterde blokken.
CT

Rolf Ran
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2014 11:12

Rolf Ran 04 nov 2014 19:52

Thanx voor jullie input mensen. Zoals ik al verwacht had zijn de meningen verdeeld. Op dit moment rijdt ik met ultegra 6800 in de rondte en die remmen zijn echt goed. Beter iig als van de 6700 waar ik zondag mee gereden heb op een leenfiets. Dus zal gewenning ook wel een rol spelen. Denk dat ik me er niet op vast ga pinnen dat ik persé schijven moet en dat het eerder de vraag wordt hoe goed de deal gaat zijn. Vandaag proefritje gemaakt op een Synapse en een Super-six van Cannondale. Beide fietsen zijn veel comfortabeler dan mijn huidige fiets. Niet dat het een slechte fiets is integendeel, erg strak maar ook erg hard. Laat van de prijs afhangen of het met of zonder schijf wordt. Nogmaals thanx voor de input

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 nov 2014 20:23

craftec schreef: maar de remkracht is prima. Verder is het lekker eenvoudig en betroiwbaar.
Ah net velgremmen dus :lol:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 04 nov 2014 20:24

Ernie C. schreef:Vervolgens heb je niet veel aan die extra kracht omdat je banden die kracht niet op de weg kunnen overbrengen.
Tuurlijk kunnen ze dat wel, dat je snel gaat slippen hoeft niet aan de band te liggen, maar aan de slecht doseerbare remmen.

Ik rij al het hele jaar met hetzelfde setje remblokken op mijn racer. zelfs op de mtb hoef ik ze niet meer dan 2 keer per jaar te wisselen, en die ziet toch behoorlijk wat modder.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16741
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2014 21:51

Slecht doseerbare of slecht gedoseerde remmen...? ;)

Zelf heb ik niet al te hoog aangeschreven FSA remmen op mijn racer en daarmee kan ik op elk gewenst moment slippen maar ze zijn ook prima te doseren. Ik geloof dat hier met schijfremmen op de racer nog wel wat winst valt te boeken.

Ik vraag mij wel af wat er overblijft van al die verbeterpunten als je ze een keer te heet remt. Dat (en hoe snel dat gebeurd) zou ik dus graag willen testen, en dan het liefst niet op eigen kosten maar voor dat ik tot de koop overga.

Voordeel is natuurlijk ook dat je gemakkelijk een setje extra blokje mee kunt nemen in je zadeltasje.
Campagnolo Ultra Dork

ebleek
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2009 23:49

ebleek 05 nov 2014 18:57

Heb nog een vraag over de schijfremmen. Ze zijn niet toegestaan in officiele wegwedstrijden maar hoe zit dat met cyclo's als La Marmotte ,Maratona e.d.?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2014 21:11

Daar mag het wel, die cyclo's vallen niet onder het UCI regelement.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ebleek
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2009 23:49

ebleek 05 nov 2014 21:34

Oke,duidelijk!

Plaats reactie