Nadat we Cinglé geworden waren spraken we onder elkaar wel eens gekscherend van de Centurion, 100X Amerongse Berg op, maar logistiek is dat echt een onding-rot'rondje' en vanzelfsprekend is het daar nooit van gekomen. Dit rondje lijkt me wel wat, mooi potentieel NK Everesting 2015ever schreef:De site owner van klimbijnijmegen.com heeft een everesting route suggestie op strava gezet:
http://www.strava.com/routes/1169791
Rondje is 1.7 km, met 62 hm en dat dan 143 keer. Omhoog via de Van Randwijckweg (zonder het laatste stukje) en dan omlaag via de Nieuwe Holleweg en de Bosweg. Persoonlijk zou ik liever helemaal via de Nieuwe Holleweg naar beneden rijden.
Everesting: uitdaging / gekkenwerk
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35
Ik vind het een mooie uitdaging. Helemaal leuk om dit in Nederland te doen. Leuker dan een rondje IJsselmeer, lijkt me. Nu maar eens gaan peinzen over een rondje in Limburg waar je ruim 100hm in max 3km kunt doen op een verkeersluw parcours.
Let wel even op de regels :ever schreef:De site owner van klimbijnijmegen.com heeft een everesting route suggestie op strava gezet:
http://www.strava.com/routes/1169791
Rondje is 1.7 km, met 62 hm en dat dan 143 keer. Omhoog via de Van Randwijckweg (zonder het laatste stukje) en dan omlaag via de Nieuwe Holleweg en de Bosweg. Persoonlijk zou ik liever helemaal via de Nieuwe Holleweg naar beneden rijden.
http://www.everesting.cc/the-rules/
En deze ook :Rides cannot be loops – that’s for Sunday mornings (acceptable – a Yarra Street ‘loop’ which is essentially the only way back down to the bottom of the ride. Unacceptable – the Three Peaks loop).
Rides must only focus on one hill or mountain per ride (e.g. you can’t base yourself in one location and ride multiple hills). You cannot ride different routes on the same mountain. If there are 4 routes, that means there are 4 possible ‘everestings’ (think of it like the North and South face of Everest).
hmmmm,... beetje flauwe regels. 7 keer de Ventoux op dan? Dan heb je nog een beetje variatie tijdens het klimmen. Misschien wil le grimpeur wel zoiets doen; verslagje erbij. Die wil ik dan wel lezen met een wijntje erbij
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38
Das inderdaad een mooie suggestie... en die loopt ook een stuk beter dan de oude holleweg. Je zit toch al snel zo'n 9 uur op de fiets... en zo ff uit het hoofd heb je overal voorrang dan, das ook niet slecht!ever schreef:De site owner van klimbijnijmegen.com heeft een everesting route suggestie op strava gezet:
http://www.strava.com/routes/1169791
Rondje is 1.7 km, met 62 hm en dat dan 143 keer. Omhoog via de Van Randwijckweg (zonder het laatste stukje) en dan omlaag via de Nieuwe Holleweg en de Bosweg. Persoonlijk zou ik liever helemaal via de Nieuwe Holleweg naar beneden rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 17 apr 2014 23:26
Ben benieuwd naar het rondje. Bij mij geeft strava aan dat de route is verwijderd.
http://www.strava.com/routes/1169791wachtwoord schreef:Ben benieuwd naar het rondje. Bij mij geeft strava aan dat de route is verwijderd.
Bij mij niet.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Je kunt ook 51 keer "de Camerig" op en af rijden. Je hebt daar 450 kilometer voor nodig.
Maar, het lijkt me dat je je wel heel erg moet vervelen om een dergelijke onderneming aan te gaan.
Maar, het lijkt me dat je je wel heel erg moet vervelen om een dergelijke onderneming aan te gaan.
Ik vraag me af of die aangegeven klim over de Van Randwijckweg tot aan de Nieuwe Holleweg wel 62HM zijn. Ik denk eerder aan 55HM, waardoor je 10% vaker omhoog moet. Overigens zou ik naar beneden over de Van Randwijckweg gaan, ben je veel sneller beneden dan via de Nieuwe Holleweg. Van bovenaf (Oude Kleefsebaan) mag je niet naar beneden, maar als je halverwege keert, lijkt me dat geen probleem.
Ik ga het overigens niet doen; heb als enige training voor de Ventoux 7x de Oude Holleweg achter elkaar opgereden en dat vond ik genoeg.
*edit*
En de Cauberg? Klassieker, goed wegdek en met 64 HM (volgens heuvelsfietsen.nl) moet je wel 13x omhoog, maar met een lengte van 850 meter (volgens heuvelsfietsen.nl) ben je na 236 km klaar
*edit 2*
Forumritje
Ik ga het overigens niet doen; heb als enige training voor de Ventoux 7x de Oude Holleweg achter elkaar opgereden en dat vond ik genoeg.
*edit*
En de Cauberg? Klassieker, goed wegdek en met 64 HM (volgens heuvelsfietsen.nl) moet je wel 13x omhoog, maar met een lengte van 850 meter (volgens heuvelsfietsen.nl) ben je na 236 km klaar
*edit 2*
Forumritje
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
-
- Forum-lid
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38
daclimber schreef:Ik vraag me af of die aangegeven klim over de Van Randwijckweg tot aan de Nieuwe Holleweg wel 62HM zijn. Ik denk eerder aan 55HM, waardoor je 10% vaker omhoog moet. Overigens zou ik naar beneden over de Van Randwijckweg gaan, ben je veel sneller beneden dan via de Nieuwe Holleweg. Van bovenaf (Oude Kleefsebaan) mag je niet naar beneden, maar als je halverwege keert, lijkt me dat geen probleem.
Ik ga het overigens niet doen; heb als enige training voor de Ventoux 7x de Oude Holleweg achter elkaar opgereden en dat vond ik genoeg.
*edit*
En de Cauberg? Klassieker, goed wegdek en met 64 HM (volgens heuvelsfietsen.nl) moet je wel 13x omhoog, maar met een lengte van 850 meter (volgens heuvelsfietsen.nl) ben je na 236 km klaar
*edit 2*
Forumritje
Volgens heuvelsfietsen.nl is de volledige van randwijckweg 76hm dus ik denk wel dat het klopt...
Mag je op dat punt wel naar beneden (bij de afslag naar de Nieuwe Holleweg)? Als je volgens de regels vanaf de Oude Kleefsebaan naar beneden rijdt via de Hogeweg kom je nl. veel lager uit... Heen en weer op de Van Randwijckweg dan weet je wel zeker dat je aan de regels voldoet. Maar 143 keerdaclimber schreef:Overigens zou ik naar beneden over de Van Randwijckweg gaan, ben je veel sneller beneden dan via de Nieuwe Holleweg. Van bovenaf (Oude Kleefsebaan) mag je niet naar beneden, maar als je halverwege keert, lijkt me dat geen probleem.