Lekke band
Je fiets staat in de garage en je hebt een lekke band. Als je zelfs nu jezelf er nog niet toe kan zetten om in ieder geval een poging te wagen die band te repareren dan durf ik gerust te stellen dat het nooit meer iets gaat worden.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Het is idd een kwestie van proberen. Het gaat je echt wel lukken en na een tijdje kan jij zelfs een fiets opbouwen.
Hier nog een filmpje van een wel bekend persoon...
https://www.youtube.com/watch?v=b_fWg26j0dA
Hier nog een filmpje van een wel bekend persoon...
https://www.youtube.com/watch?v=b_fWg26j0dA
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Binnenbandje wisselen lijkt mij meer wat de TS wil doen, dat is ook wat de FM doet.Vicenza schreef:Inderdaad, de beste tip is: gewoon proberen.
De één-na-beste tip is: wacht 3-4 minuten totdat de solutie ("lijm") opgedroogd is. Zet er desnoods een alarm voor. Het moet droger zijn dan je denkt.
Succes!
-
- Forum-lid
Een bandje vervangen is niet ingewikkeld (wat moet je daar eigenlijk aan uitleggen?). Het is hooguit lastig omdat een buitenband moeilijk van en op de velg kan gaan. Bij de ene combinatie valt het mee bij de andere combinatie valt het tegen. Dus gewoon proberen en doen.
Mocht het nu thuis echt niet lukken kun je naar de fietsenmaker. En als je onderweg lek rijdt is FietsNED dan misschien de beste tip voor je....
Mocht het nu thuis echt niet lukken kun je naar de fietsenmaker. En als je onderweg lek rijdt is FietsNED dan misschien de beste tip voor je....
Staat nergens, ik zou toch eerst gaan plakken voordat ik ga vervangen.amclassic-fan schreef:Binnenbandje wisselen lijkt mij meer wat de TS wil doen, dat is ook wat de FM doet.Vicenza schreef:Inderdaad, de beste tip is: gewoon proberen.
De één-na-beste tip is: wacht 3-4 minuten totdat de solutie ("lijm") opgedroogd is. Zet er desnoods een alarm voor. Het moet droger zijn dan je denkt.
Succes!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Nou, het slaat wel ergens op. Want bijna niemand gaat zijn racebandjes lopen plakken:Vicenza schreef:Staat nergens, ik zou toch eerst gaan plakken voordat ik ga vervangen.amclassic-fan schreef:Binnenbandje wisselen lijkt mij meer wat de TS wil doen, dat is ook wat de FM doet.Vicenza schreef:Inderdaad, de beste tip is: gewoon proberen.
Succes!
1) omdat het qua zekerheid/duurzaamheid niet super is (plakker op klein bandje, hoge druk)
2) omdat je jezelf voor slechts een euro of 4, het werk van het plakken kunt besparen.
Ik zeg niet dat plakken niet kan, niet mag of onverstandig is. Maar de optie van vervangen is, zeker in geval van racefiets, ook gewoon erg plausibel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Nou, het slaat wel ergens op. Want bijna niemand gaat zijn racebandjes lopen plakken:
1) omdat het qua zekerheid/duurzaamheid niet super is (plakker op klein bandje, hoge druk)
2) omdat je jezelf voor slechts een euro of 4, het werk van het plakken kunt besparen.
Totale flauwekul. Als je weet hoe je een band moet plakken dan kan je ook een racebinnenbandje plakken. Voor die € 4,- (maar vaak meer) loont 't zeker de moeite, twee binnenbandjes is toch een hele knappe fles wijn
Totale flauwekul. Als je weet hoe je een band moet plakken dan kan je ook een racebinnenbandje plakken. Voor die € 4,- (maar vaak meer) loont 't zeker de moeite, twee binnenbandjes is toch een hele knappe fles wijn
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Thanks, dat ik nog het 1, nog het ander af wil doen als complete onzin, maar het ene zeker nog wat toe licht. Maar dat dat direct als totale flauwekul wordt beschouwd. Met als argument dat je na 2x lek zelf geplakt een fles wijn kan leeg zuipen....theodorocampagnolo schreef:Nou, het slaat wel ergens op. Want bijna niemand gaat zijn racebandjes lopen plakken:
Als het zulke flauwekul is...., waarom doen zoveel mensen het dan toch? Waarom zie je nooit (vrijwel nooit), iemand langs de kant van de weg met zijn racefiets zijn lekke band plakken? Nogmaals, ik zeg niet dat je je racebandje niet kunt plakken, ik wil alleen maar aangeven dat er prima wat voor te zeggen is om gewoon te vervangen.
Het is toch niet zo dat alles wat iemand anders niet op jouw manier doet, altijd maar flauwekul is?
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
theodorocampagnolo zegt toch nergens dat hij plakt langs de kant van de weg? Hoogstwaarschijnlijk neemt hij een reserve binnenband mee en plakt hij de lekke binnenband thuis.MarkVeenstra schreef:
Als het zulke flauwekul is...., waarom doen zoveel mensen het dan toch? Waarom zie je nooit (vrijwel nooit), iemand langs de kant van de weg met zijn racefiets zijn lekke band plakken?
Het is toch niet zo dat alles wat iemand anders niet op jouw manier doet, altijd maar flauwekul is?
theodorocampagnolo mag het toch flauwekul vinden. Ik zal ook zelden plakken (nog niet lek gereden dit jaar maar wel een biba gehad die op 3-4 uur iets van een halve bar verloor en geen lek te bekennen. Die biba gaat als chainstay protector verder ) maar ga me niet zo op lopen winden dat theodorocampagnolo wel plakt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ja, mijn reactie was iets geïrriteerd. Omdat theodorocampagnolo mij quote zonder de laatste zin mee te nemen. Vervolgens dat afdoet als totale flauwekul [punt]. Met verdere toevoeging dat je best racebandjes kunt plakken, terwijl juist die zin die hij weggelaten heeft uit mijn quote, die nuance net zo goed aangeeft.
anyhoe, ik had niet per se zo gepikeerd hoeven reageren, maar dit was dus de reden.
anyhoe, ik had niet per se zo gepikeerd hoeven reageren, maar dit was dus de reden.
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013