Speeder Lite Singlespeed
Ik ga ook een dergelijk projectje begonnen op basis van een oude Batavus Competition. Mag ik je vragen, heb je dat crackstel nieuw gekocht en zo ja wat voor eentje is het? Ik las ergens ook dat je op een SS meestal een iets bredere ketting zet en dat daarom het oude voortandwiel niet geschikt is, herken je dat verhaal? Alvast bedankt!
Hey, dat crankstel had ik nog liggen, ik heb het alleen lichtjes gepolijst en de "inlays" zwart geverfd. Het is een SR, maar het type weet ik niet.
V.w.b de ketting, je kan gewoon je voorblad gebruiken. Ik heb een KMC Z510S 1/8 ketting gehaald, die is speciaal voor singlespeed.
V.w.b de ketting, je kan gewoon je voorblad gebruiken. Ik heb een KMC Z510S 1/8 ketting gehaald, die is speciaal voor singlespeed.
Hoe is je Giant geworden? Ik neem aan dat 'ie inmiddels af is
?
Zit er in jouw Giant ook zo'n vreemde maat zadelpen? Het lijkt erop dat er in mijne een 25,2 mm kaars zadelpen zit. Zou deze graag willen vervangen voor een rails zadelpen zodat mijn oude Selle Italia zadel erop past. Binnenkort maar eens langs bij m'n lokale fietsenmaker.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Zit er in jouw Giant ook zo'n vreemde maat zadelpen? Het lijkt erop dat er in mijne een 25,2 mm kaars zadelpen zit. Zou deze graag willen vervangen voor een rails zadelpen zodat mijn oude Selle Italia zadel erop past. Binnenkort maar eens langs bij m'n lokale fietsenmaker.
Inmiddels alweer een paar maanden en vele kilometers verder
Specs:
Frame: Giant Speeder Lite (54cm)
Zadelpen: SR
Zadel: BLB Fly
Stuur: Cinelli
Stuurpen: SR
Stuurlint: BLB
Remgrepen: Dia-Compe MX122
Crankstel: Drilled SR (52T)
Kransje: Shimano (18T)
Ketting: KMC Z510S
Wielset: Shimano RS80
![Afbeelding](http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/16/6f7f08b495d3cb7330cc5a515f47dc63.jpg)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Specs:
Frame: Giant Speeder Lite (54cm)
Zadelpen: SR
Zadel: BLB Fly
Stuur: Cinelli
Stuurpen: SR
Stuurlint: BLB
Remgrepen: Dia-Compe MX122
Crankstel: Drilled SR (52T)
Kransje: Shimano (18T)
Ketting: KMC Z510S
Wielset: Shimano RS80
![Afbeelding](http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/16/6f7f08b495d3cb7330cc5a515f47dc63.jpg)