Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
Rijjijofrijik
- Forum-lid
Rijjijofrijik
25 dec 2014 12:25
campasuper schreef:
Ik gebruik ook nog de elektronenmicroscoop of overdrijf ik nu?
Nee, je overdrijft zeker niet, elektronenmicroscoop zeker gebruiken voor fine tunen.
Ook nog onder de noemer fine tunen volgende tip: je kan nog altijd wat bijstellen door meer of minder lucht in de banden te zetten.
Laatst gewijzigd door
Rijjijofrijik op 25 dec 2014 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jac
- Forum-lid
Jac
25 dec 2014 12:30
Hanz Bé schreef:Of een fijn waterpas-appje op je smartphone. Ideaal!
En wat mij betreft om de redenen die @Scottpch aangeeft. Het uitgangspunt meten, en dan weten wat je verandert.
+1
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
-
Tom-s
- Forum-lid
Tom-s
25 dec 2014 12:36
Zoals aangegeven doe je dit op het oog. Behalve als je in het prof peloton fietst.
Als je aan de UCI regels wil voldoen moet je van punt van het zadel tot achterrand meten.
Je zadel in zijn geheel mag 3 graden van waterpas afwijken.
Deze regel is er omdat er voordeel zou kunnen gehaald worden uit een zadel met veel hogere achterkant/lagere voorkant. (Met name bij een stijve onderrug kan je stuur dan lager, daarom dat veel zadelmerken oplopende zadels aanraden voor mensen met een stijvere onderrug).
Als de achterkant steil oploopt kan je het zadel in UCI wedstrijden niet gebruiken. Maar als je het wel gebruikt ga je het natuurlijk niet met de punt omhoog zetten om lekker te zitten. Ik gebruik het liefst oplopende zadels. Deze zadels zijn rond de middenportie allemaal zo goed als waterpas. De enige fiets waarbij mijn zadelpunt dan minimaal omhoog wijst is op de MTB door de luiere houding op die fiets.
-
franklin
- Forum-lid
franklin
25 dec 2014 14:16
Niks mis met gebruik van waterpas. Meten is weten. Heb alle gegevens van mijn ideale positie op papier staan en met behulp van waterpas en meetgereedschappen kan ik een fiets zo afstellen dat ik er perfect op zit. Heeft toch niets te maken met het wel of niet zijn van een prof. Door de jaren heen verfijn je de afstelling aan de fiets en als je dan jouw ideale zit gevonden hebt dan leg je alle gegevens vast.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
25 dec 2014 14:46
Bedankt jongens voor de support, ik was al bang dat ik iets fout deed....