Scheurtjes in velg
Ik kan me voorstellen dat als er een aantal nippels losraken de stijfheid van het wiel volledig weg is. Ik zou dan i.i.g. niet achter/naast je willen fietsen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
robertvklinken schreef:5 maanden geleden merkte ik tijdens het schoonmaken van mijn fiets deze scheur in de achtervelg. Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat het een veel voorkomend probleem is voor deze Koga wielen. Omdat ik aan het sparen was voor een nieuwe fiets en dus geen nieuwe losse wielset wou aanschaffen ben ik hierop door blijven fietsen. Door de rest van de groep meestal voor gek verklaard maar rij sindsdien (nu al 2500km) prima met de wielen.
Vroeg of laat zal het vervangen moeten worden, maar ik als het wiel nog recht is kan je er prima op door fietsen.
Weet je wel dat je de koga wielen gratis kan laten omruilen bij de koga dealer voor een set mavic aksium
Ik heb het meteen laten doen
En ja ik heb het wel een zien gebeuren bij iemand in de bocht
BAM slag in z'n wiel en een schedelbasisfractuur
Maar dat is aan jezelf wat je er mee doet
Het grote probleem is dat je maar één klap nodig hebt om de velg verder te laten scheuren en je weet nooit welke klap dat zal zijn en wanneer dat zal gebeuren. Je kan nooit alle risico's in het leven voorkomen en met een velg die heel is kan ook iets gebeuren. Maar hiermee vergroot je bewust het risico dat er iets gebeurt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- robertvklinken
- Forum-lid
Ik heb deze fiets tweedehands van Marktplaats gekocht, Koga Team Edition 2010. Koga zegt dat de garantie niet overdraagbaar is voor zover ik weet.Kogaflyer105 schreef:robertvklinken schreef:5 maanden geleden merkte ik tijdens het schoonmaken van mijn fiets deze scheur in de achtervelg. Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat het een veel voorkomend probleem is voor deze Koga wielen. Omdat ik aan het sparen was voor een nieuwe fiets en dus geen nieuwe losse wielset wou aanschaffen ben ik hierop door blijven fietsen. Door de rest van de groep meestal voor gek verklaard maar rij sindsdien (nu al 2500km) prima met de wielen.
Vroeg of laat zal het vervangen moeten worden, maar ik als het wiel nog recht is kan je er prima op door fietsen.
Weet je wel dat je de koga wielen gratis kan laten omruilen bij de koga dealer voor een set mavic aksium
Ik heb het meteen laten doen
En ja ik heb het wel een zien gebeuren bij iemand in de bocht
BAM slag in z'n wiel en een schedelbasisfractuur
Maar dat is aan jezelf wat je er mee doet
Oei, dat is niet mis. Als ik jullie reacties zo lees is misschien toch wat onverstandig geweest om er mee door te blijven fietsen. Inmiddels nieuwe racefiets met een mooie ultegra 6800 set.
-
- Forum-lid
Gelukkig
Eindgoed algoed
Eindgoed algoed
Het zal aan mij liggen, maar ik dacht dat ik duidelijk was dat ik (voorlopig) nooit meer Mavic wielen/velgen zal kopen. Mits er een mindere starre importeur voor Mavic komt.MarkVeenstra schreef:Dus altijd Mavic velgen? Rare conclussie na je relaas over je eigen ervaring.ilikebike schreef:.... Daarom nooit geen Mavic meer.
- plantagenet
- Forum-lid
Taalpurist, maar wel correct. 'Nooit geen' betekent inderdaad hetzelfde als 'altijd'....tja....Karl66 schreef:Nee, je bent niet duidelijk
Nooit geen is een dubbele ontkenning en betekent dat je altijd met mavic fietst...
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... ak_fouten/
Weer of geen weer....één van twee is er altijd