Het NTFU lidmaatschap bestaat uit twee delen. Een is het echte lidmaatschap, het tweede deel is de verzekering (die de NTFU collectief inkoopt). Het deel wat met de verzekering samenhangt is ongeveer €15. Persoonlijk ben ik verzekering-avers. De gemiddelde Nederlander is al zwaar oververzekerd. Waar ben je bang voor bij het rijden van een toertocht? Als je gewoon normaal doet zal je weinig overkomen, je verzekert je toch ook niet voor €1000 schade voor het van huis naar de supermarkt fietsen? Heb je schade door toedoen van een ander is die persoon aansprakelijk en zal zijn/haar WA verzekering aan moeten spreken.
Waar je een uitsluiting van WA verzekering bij deelname aan wedstrijden wel tegenkomt is bij motorvoertuigen. Dus deelname aan rally's etc. Ik zou graag een voorbeeld zien van de voorwaarden van een WA verzekering waar men dekking uitsluit vanwege deelname aan een sportevenement omdat dit een bewust risico zou zijn. Ik heb die van mij er nog eens op nagekeken (ABN Amro) en daar worden een aantal zaken uitgesloten maar sportevenementen niet.
wel/niet ntfu
Als je je fiets wilt verzekeren voor schade bij een val, dan is de NTFU een goed alternatief. Je kunt de verzekering uitbreiden tot 5000 euro. En ik vind dat de kosten meevallen. IK ben lid geworden van de NTFU juist voor die verzekering. En in EEN verzekering zijn al je fietsen verzekerd.
Ik heb dat in 2011 uitgezocht na aanschaf nieuwe fiets en kwam toen tot de conclusie dat de NTFU de goedkoopste verzekering heeft, ook als je de lidmaatschapskosten meetelt.
Ik heb dat in 2011 uitgezocht na aanschaf nieuwe fiets en kwam toen tot de conclusie dat de NTFU de goedkoopste verzekering heeft, ook als je de lidmaatschapskosten meetelt.
Ik heb een lidmaatschap omdat ik dan voor 15 euro (in plaats van 30) betaal voor een FietsNED abonnement. De andere 15 piek die ik betaal voor het ntfu lidmaatschap "gebruik" ik voor kortingen bij tochten. Verzekering en belangenbehartigen is dan een leuke bonus