Ik zou in dat geval zeker kijken naar een Oakley op sterkte, gewoon de beste optie!razenderoeland schreef:Qua zonnebrillen heb ik nog geen ervaring met zonnebrillen op sterkte. Ik heb nu haast 2 jaar een multifocale bril en wil voor komende zomer een sportzonnebril op sterkte kopen. Liefst varifocus.
Fietsbril op sterkte, vaste glazen of met clip?
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Als je echt topkwaliteit wil in een zonnebril op sterkte : OAKLEY
Optisch is er echt niets wat beter is (mits aangemeten door een vakkundige optometrist).
Je hebt alleen wel een goed gevulde geldbuidel nodig.
Optisch is er echt niets wat beter is (mits aangemeten door een vakkundige optometrist).
Je hebt alleen wel een goed gevulde geldbuidel nodig.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Zijn lensjes van 3mJoghoJogho schreef: Opticien had nog een optie, die heb ik echter nog niet uit geprobeerd. Je kunt namelijk ook zelfklevende glaasjes krijgen. Dit is volgens mij alleen het leesgedeelte en is een soort siliconen die zelf vastkleeft op een glad oppervlak. Je plakt ze aan de binnenkant van de fietsbril die je al hebt waar je leesgedeelte zit. Werkt niet met lijm dus je kunt ze er ook weer afhalen en op andere glazen plakken.
Heb ze op mijn lenzen van mijn Oakley zitten.
Bezit een montuur met daarbij 3 paar, verschillende, gekleurde lenzen.
Voor mij werkt het voldoende, ik kan mijn Garmin weer lezen (alleen plus lensjes te krijgen die je met behulp van water onderop de originele lens plakt)
Het is een betaalbare optie.
Allard
Ik rij al jaren met Rudy Project met clip-on. Eerst met de Perception en sinds twee jaar de Rydon. Qua pasvorm is Rudy onovertroffen omdat de neusvleugels en pootjes aanpasbaar zijn.
Oakley heb ik ook gepast, maar vond ik een drama. Ziet er leuk uit, maar is totaal niet op je hoofd af te stellen en zit bij mij dus standaard scheef. Adidas is iets beter, maar Rudy Project is het meest te vergelijken met een 'normale' bril.
Oakley heb ik ook gepast, maar vond ik een drama. Ziet er leuk uit, maar is totaal niet op je hoofd af te stellen en zit bij mij dus standaard scheef. Adidas is iets beter, maar Rudy Project is het meest te vergelijken met een 'normale' bril.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Ik had aanvankelijk ook een Rudy Project Perception , maar ben ca. 8 jaar geleden overgestapt op de RP Exception. Het voordeel van deze bril vind ik, dat het eigenlijk een gewone bril is: de verwisselbare glazen worden over de "gewone glazen op sterkte" geklikt. Een clip-on bril (zoals de Perception) heeft als nadeel, dat de inzetbril (met glazen op sterkte) tegen de ogen kan drukken (wat bij mij dus bij het geval was). Ik gebruik de Exception ook als reservebril, b.v. op vakantie.
- razenderoeland
- Forum-lid
Zijn de glazen van de RP Exeption ook multifocaal te krijgen?
Hoe sterk is de eenzame fietser...
+1beren040 schreef:Zijn lensjes van 3mJoghoJogho schreef: Opticien had nog een optie, die heb ik echter nog niet uit geprobeerd. Je kunt namelijk ook zelfklevende glaasjes krijgen. Dit is volgens mij alleen het leesgedeelte en is een soort siliconen die zelf vastkleeft op een glad oppervlak. Je plakt ze aan de binnenkant van de fietsbril die je al hebt waar je leesgedeelte zit. Werkt niet met lijm dus je kunt ze er ook weer afhalen en op andere glazen plakken.
Heb ze op mijn lenzen van mijn Oakley zitten.
Bezit een montuur met daarbij 3 paar, verschillende, gekleurde lenzen.
Voor mij werkt het voldoende, ik kan mijn Garmin weer lezen (alleen plus lensjes te krijgen die je met behulp van water onderop de originele lens plakt)
Het is een betaalbare optie.
- razenderoeland
- Forum-lid
Kun je de RP Exception dan bestellen via internet en de glazen op de voor jou verlangde sterkte laten maken bij een opticien?
Hoe sterk is de eenzame fietser...