Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Garnelli

proeske
Forum-lid

proeske 18 aug 2010 00:43

Ik heb nu de eerste 200km gereden op mijn Garnelli Luciano (Met SRAM Force/Rival); en moet zeggen dat ik er prima tevreden over ben. Nu is het oo kwel zo dat ik hiervoor op een 30 jaar oude Klein Tourist gereden heb, maar toch.

Grt. Pim

tosoni
Forum-lid

tosoni 18 aug 2010 02:09

Got some pics?

Kom niet veel wijzer uit de site en kwa afbeeldingen is het helemaal slecht gesteld...

Btw, als het dezelfde frames zijn als Sensa (waar het op lijkt), dan is het wel ok. Alleen is dat bij sensa gerelateerd aan de prijs/kwaliteit verhouding. Ik moet je zeggen dat ik me nogal de p@#$%#s schrok van de prijs die ze opgeven... 3500 tot 7000 euro...
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

stokie
Forum-lid

stokie 18 aug 2010 02:57

Alle garnellis zijn idd sensa frames die vos heeft laten lakken en tot huismerk gemaakt heeft.. De kwaliteit is dus gewoon degelijk..

daanilio
Forum-lid

daanilio 18 aug 2010 20:36

Een vriend van me rijdt er inmiddels anderhalf jaar op, naar volle tevredenheid!

cewepe
Forum-lid

cewepe 12 okt 2010 12:11

Ik heb enkele maanden geleden zelf ook een Garnelli gekocht. Naar volle tevredenheid (inmiddels 700km op de teller). Ik lees een hoop onzin op het net van mensen die denken te weten hoe het allemaal zit en zomaar wat roepen zonder de fiets gezien of bereden te hebben. Daarom wil ik toch even reageren. Dat het een huismerk is van Vos te Zwanenburg lijkt geen twijfel. Maar wat is daar mis mee? Het frame is qua vormgeving gelijk aan de Sensa Trentino, met dezelfde carbon voorvork en de typische vormgeving van de achtervork. Of het type aluminium gelijk is, durf ik niet te zeggen met al die fancy typeaanduidingen. Dat het een licht en stijf frame is kan ik uit ervaring wel bevestigen. En levenslange garantie. Verder is de fiets volledig afgemonteerd met Shimano Ultegra (nieuwste serie, dus geen restpartij of zo). Kom daar maar eens om bij Cube of Trek in dezelfde prijsklasse (1300). Die zijn allemaal aan het mixen en rommelen met crancks en remmen van bijv. FSA of met onderdelen uit goedkopere groepen om de nieuwprijs maar op eenzelfde niveau te kunnen houden. De Easton wielen maken het geheel compleet.
En tja, over Vos kun je natuurlijk ook van alles vinden, maar hij heeft wel veel spullen tegen goede prijzen. Als je weet wat je wilt en verder qua onderhoud niet afhankelijk bent van een dealer, kun je er prima terecht.

tosoni
Forum-lid

tosoni 12 okt 2010 21:35

Ik geloof ook niet dat er ook maar iemand hier getwijfeld heeft dat er iets mis is met de Sensa frames. Prij kwaliteit verhouding is prima. Dus wat dat betreft zal jou fiets ook niet onder doen voor andere verglijkbare fietsen. Btw, als ik het goed heb is hij 8,3 kilo? Echt licht is dat nou ook weer niet hoor (ook niet in de prijsklasse) ;)

Toch heb ik een klein puntje... Het grote prijsverschil tussen de gerenomeerde merken en Garnelli is ten eerste de naam en ten tweede de restwaarde. Dus dat een andere merk dat met 100% ultegra afgemonteerd is een stukkie duurder is, is behoorlijk logisch. Dat is het voordeel/nadeel van een huismerk. Trouwens, eigen merk hoeft niet slecht te zijn... Most is bijvoorbeeld van Pina...
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 jun 2013 18:42

Inmiddels de eerste 1000 km gereden op mijn nieuwe aanwinst n.l. een Garnelli Luciano Triple Butted afgemonteerd Ultegra 6700 Triple 10 speed, Mavic Aksium wielen en Deda stuur alles met levenslange garantie op frame en voorvork. Ik moet zeggen de fiets bevalt mij prima. Een nerveuze en snelle fiets. In het begin er wel aan moeten wennen. Hiervoor heb ik een Diamond aluminium gereden en daar was ik ook wel tevreden over, alleen was deze afgemonteerd met Shimano 2200/2300 Triple 8 speed en Shimano RS10a wielen, het geheel was natuurlijk veel zwaarder en wilde nu wat anders. Laat staan dat ik daarvoor een Motobecane stalen racefiets heb gereden die nog veel zwaarder was, enfin.... Ik wilde nu minstens Shimano 105 of anders Ultegra met een gewicht van ongeveer 8kg, liefst carbon maar aluminium was ook akkoord met een budget van maximaal € 1200,00. Bij Vos in Zwanenburg voor nog net geen € 1000,00 in de aanbieding meteen gekocht. De fiets is volledig voor mij aangepast, de afstelling van mijn vorige fiets aan de monteur afgegeven en vervolgens in een half uurtje tot volle tevredenheid afgesteld en crankstel en stuurpen gewisseld.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Orlok op 01 sep 2013 16:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 27 jun 2013 19:09

Levenslange garantie blijkt in de praktijk nogal een losse loze term.
Garantie komt nl met bepalingen. Helaas kan ik op geen enkele wijze iets vinden over de garantiebepalingen betreffende Garnelli. Ben benieuwd hiernaar.

Sites die Garnelli verkopen blinken trouwens uit met allerlei secties die slechts laten weten: Under Construction.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 03 jun 2014 14:39

We zijn inmiddels een jaar en ruim 8000km met veel plezier op de Garnelli verder.

Begin dit jaar kwam ik er bij het schoonmaken achter dat de derailleurbinnenkabels door een 'verkeerde' kabelgeleider onder het bracket in het frame slijten, de kabelgeleider is door de FM vervangen door een ander type. Een paar weken daarna blokkeerde mij linker Shimano shifter welke door de FM onder garantie werd vervangen. Een maand later kwam ik er bij het schoonmaken achter dat er rondom de spakennippels in het achterwiel (Mavic Aksium) scheurtjes zaten, ook dit achterwiel is door de FM onder garantie vervangen. Vanmorgen tijdens het klaar maken voor een fietsrit kwam ik er achter dat er een scheurtje zit in het frame vlak boven de derailleurpad. Mijn FM heeft hier ook naar gekeken en heeft mij beloofd dat alles goed komt want hij gaat vandaag onder garantie nog een nieuw frame bestellen. De verwachting is dat ik over een kleine week mijn Garnelli weer rijklaar kan ophalen. :)

Ondanks alle problemen vooralsnog niets dan lof voor de service van mijn FietsenMaker, n.l. VOS te Zwanenburg. Dit mag ook wel eens gezegd worden. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jeroentune
Forum-lid

jeroentune 15 aug 2015 14:39

Ook ik rij sinds een paar weken op een Garnelli ..
ik heb deze dan wel 2de hands gekocht en zelf een volledige service beurt gegeven .. met het demonteren van de groep en onderdelen kwam ik toch wel tot de conclusie dat het gewoon een hele degelijke fiets is. ik ben er in elk geval bij mee en hij fietst als een malle. . prima trapraket !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 15 aug 2015 16:15

Ik geloof dat Apex van cc5311 ook Sensa frames als basis heeft. Niks mis mee.
Maar om dat Garnelli logo moest ik toch hard lachen. :lol:
Afbeelding
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

jeroentune
Forum-lid

jeroentune 18 aug 2015 09:37

tsss dat is wel heel erg "toevallig "

Jammer dat Garnelli zich zo heeft laten verleiden tot eenvoudige copy praktijken .. de fiets zelf is echt van goede kwaliteit.

Plaats reactie