Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietshelm ZeroRH+ ZW

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 22 jan 2015 21:22

@Melda, zou je nog ff fotootje laten zien.

bij de eerste is de powerfit maximaal uitgedraaid, bij de 2e maximaal ingedraaid.
deze maat zal niet snel te groot zijn....

Afbeelding

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 23 jan 2015 08:58

Bedankt voor de extra foto's Supergrover :)
Heb na jou advies dan ook intussen de grootste maat besteld. Leek me sowieso al beter aangezien er zo nu en dan ook wel een helmmutsje zal onder gedragen worden.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

zaaf
Forum-lid

zaaf 23 jan 2015 09:05

Best een mooie helm voor deze prijs. Maar wat ik mij afvraag, heb je wel voldoende bescherming als je dat binnenframe zover indraait? Komt er niet teveel ruimte tussen je schedel en de daadwerkelijke helm?

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 jan 2015 09:11

zaaf schreef:Best een mooie helm voor deze prijs. Maar wat ik mij afvraag, heb je wel voldoende bescherming als je dat binnenframe zover indraait? Komt er niet teveel ruimte tussen je schedel en de daadwerkelijke helm?
Beste zaaf, dit was een voorbeeld om aan te geven dat de grootste maat best wel een stuk kleiner te maken is.
De helm kan inderdaad heel ver ingedraaid worden maar dan is het echt een kindermaatje en is de helm dus veels te groot.

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 jan 2015 09:13

Melda schreef:Bedankt voor de extra foto's Supergrover :)
Heb na jou advies dan ook intussen de grootste maat besteld. Leek me sowieso al beter aangezien er zo nu en dan ook wel een helmmutsje zal onder gedragen worden.
graag gedaan, laat ff een foto zien als je hem hebt... :D

Bianchi via Nirone 7

zaaf
Forum-lid

zaaf 23 jan 2015 15:13

Je hebt gelijk, dan moet je inderdaad een kleinere maat hebben.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 24 jan 2015 13:22

Supergrover schreef:
Suntoro schreef:Ik fiets al ruim een jaar emt een ZW.... Echter is heb ik mijn Roc sluiting wel gesloopt omdat ik hem te strak heb aangedraaid. Wilde dat mijn helm iets stabieler op mijn hoofd bleef zitten toen ik bovenop een camera had gemonteerd... Ik fiets nooit meer met de camera op mijn hoofd, dus nu voldoet ie nog prima. Hij zit nog goed, maar hij heeft beter gezeten. Want ik zou hem wel een tandje strakker willen aandraaien, maar dat gaat niet meer omdat ik de tandjes van het Roc Loc systeem heb gesloopt....

dacht dat die RocLoc, of Powerfit in dit geval, ook los te koop was...??

http://www.zerorh.com/powerfit-zw%252cr ... 1-ONE.html

Afbeelding
Ok, thanks! Zie alleen geen webshops waar ze dit los verkopen.... En ik denk dat ik beter t.z.t. weer een nieuwe helm kan kopen... Als ze het speciaal moeten bestellen zal het wel niet goedkoop zijn... Had het gister even bij Correct moeten vragen, want daar was ik toevallig gister voor een autoradio... Maar ze verkopen er ook ZeroRH+... Naja voor gewoon gebruik zit ie op zich nog ok, alleen strakker gaat ie niet op mijn hoofd...

Plaats reactie