Advies Merckx
zoals je al zei, deze is te kort en je wint nog maar 16mm balhoofdbuis. je moet echt gaan kijken in de catogorie Specialized Roubaix maat 61 of een grote Canyon die vaak met een mooie korting in de factory outlet is te vinden.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En zelfs die is nip.Kestesss schreef:.....
Jullie voorkeur dan naar de MourenX XL? ( ja, voorkeur Merckx)
Ik kan begrijpen dat je voor een Merckx gaat hoor maar kijk eens naar andere "hoge balhoofdbuis" fiets.
- Specialized Roubaix
- Trek Domane
- Cannondale Synapse
- BMC Granfondo
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als ik vragen mag, hoe kom je aan die 8 cm? Het verschil zit hem toch alleen in de 42mm verschil in stack? Of mis ik dan nog iets?Ernie C. schreef:Correctie,
Ik ging uit van de 4cm spacers die Gerboon vermelde maar als ik het zelf bereken heb je ongeveer 8cm spacers nodig om op deze setup uit te komen...
Nu mag je daar best een paar cm aftrekken maar dit gaat hem niet worden.
Als je op de tekening van de bikefitting aan de linkerkant kijkt dan zie dat het stuur op 608mm+130mm=738mm moet komen. Je hebt 599mm stack van het frame, max 2cm van de topcap van het balhoofdstel, 2cm van de halve stackhoogte van de stuurpen en nog ongeveer zoiets dat veroorzaakt wordt door de hoek van de stuurpen. De rest van de hoogte zal uit de spacers moeten komen.
De fiets op de tekening heeft al de stack van 640 mm en dan nog zou er 4cm spacers nodig zijn maar dat lijkt mij wat overdreven.
De fiets op de tekening heeft al de stack van 640 mm en dan nog zou er 4cm spacers nodig zijn maar dat lijkt mij wat overdreven.
Campagnolo Ultra Dork
Dat stukje bahoofdstelhoogte + halve stackhoogte van de stuurpen heb je toch op beide fietsen zitten?Ernie C. schreef:Als je op de tekening van de bikefitting aan de linkerkant kijkt dan zie dat het stuur op 608mm+130mm=738mm moet komen. Je hebt 599mm stack van het frame, max 2cm van de topcap van het balhoofdstel, 2cm van de halve stackhoogte van de stuurpen en nog ongeveer zoiets dat veroorzaakt wordt door de hoek van de stuurpen. De rest van de hoogte zal uit de spacers moeten komen.
Je kunt toch stellen dat alles boven het stack markeerpunt voor beide fietsen gelijk is in de initieëe set-up? Dan komt dus een verschil van 42 mm naar voren in de stack die de enige echte afwijking vormt. Dus ik zou zeggen dat er 4 cm meer spacers nodig zijn om om de gewenste fiets de bikefit te benaderen. Hoeveel het totaal aan spacers dan wordt durf ik niet te zeggen want ik kan niet opmaken hoeveel spacers er in beide plaatjes aanwezig is.
Aan het plaatje is het niet te zien omdat het een standaard afbeelding is maar in deze meting is ook al 4cm spacers opgenomen.
De drop is 9cm tot het hart van het stuur en dat komt dus neer op een normaal gemeten drop van 7,5cm. Dat is echt niet normaal voor iemand met deze lengte die normaal gezond is maar een cm of 4 a 5 aan spacers zal TS op deze fiets wel nodig hebben.
De drop is 9cm tot het hart van het stuur en dat komt dus neer op een normaal gemeten drop van 7,5cm. Dat is echt niet normaal voor iemand met deze lengte die normaal gezond is maar een cm of 4 a 5 aan spacers zal TS op deze fiets wel nodig hebben.
Campagnolo Ultra Dork