Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fietsen in Groningen en Drenthe

elboutero
Forum-lid

elboutero 10 aug 2010 00:45

[quote="Harrie"]Vanaf Groningen richting Leek, Zevenhuizen, de Friese grens oversteken richting Bakkeveen. Dan een stukje richting Wijnjewoude, de Duurswouder heide oversteken richting Waskemeer. Dan naar Haule en via Veenhuizen naar Norg. Roden, Peize en weer terug in Groningen.
Je passeert dus landschappelijk hele fraaie gebieden door het Groningse Westerkwartier, het Friese bos en heidegebied (hoezo is Friesland alleen maar wijds en kaal) en het aangrenzende Drentse Noordenveld. Een prachtige 3 provinciën toer. [/quote]

Maar....als echte Groninger ga je toch niet in Friesland fietsen?.......:D
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

blueneonn
Forum-lid

blueneonn 10 aug 2010 00:55

Haha ik zie al een aantal leuke rondjes! En uiteraard geen Friesland :rolleye:!

botje555
Forum-lid

botje555 10 aug 2010 19:25

Geen kwaad woord over friesland hoor.Is een hele mooie provincie met veel mooie plekjes.En we willen liever ook geen groningers in friesland.
:p:p:D:D:D:D:D

blueneonn
Forum-lid

blueneonn 10 aug 2010 19:33

[quote="botje555"]Geen kwaad woord over friesland hoor.Is een hele mooie provincie met veel mooie plekjes.En we willen liever ook geen groningers in friesland.
:p:p:D:D:D:D:D[/quote]

Haha! Natuulijk fiets ik af en toe ook wel in Friesland (perongeluk, dat wel!), hele mooie provincie inderdaad. Maar fiets toch liever in Drenthe en Groningen.

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 10 aug 2010 19:40

Rondje Lauwersmeer (Zoutkamp -> Dokkumer Niewe Zijlen -> Anjum -> Lauwersoog) is leuk mits je wind mee hebt op de terugweg :D

Verder kun je ten Noorden van Assen ook mooi (ongehinderd) fietsen (Norg, Veenhuizen, etc). Schitterende omgeving. Als je van wat crossen (met racefiets dan) houdt is Fochteloërveen ook te doen (Assen -> Veenhuizen -> Appelscha). Prachtig gebied!

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 10 aug 2010 19:45

Wat ook mooi is: Vanuit Groningen richting Haren --> Glimmen --> Noordlaren --> Midlaren --> Zuidlaren. Vanuit Zuidlaren richting Annen, vanuit Annen richting Gieten en vervolgens naar Gasselte. Als je in Gasselte via de sportvelden richting Drouwen rijdt pak je een mooi stukje hondrug. Vervolgens naar Bronneger --> Borger en vanuit daar via Rolde naar Assen en dan weer richting Groningen. Heb je de mooiste stukken Drenthe denk ik wel gezien;)

race-niek
Forum-lid

race-niek 10 aug 2010 19:48

[quote="Martijnnnn"]Wat ook mooi is: Vanuit Groningen richting Haren --> Glimmen --> Noordlaren --> Midlaren --> Zuidlaren. Vanuit Zuidlaren richting Annen, vanuit Annen richting Gieten en vervolgens naar Gasselte. Als je in Gasselte via de sportvelden richting Drouwen rijdt pak je een mooi stukje hondrug. Vervolgens naar Bronneger --> Borger en vanuit daar via Rolde naar Assen en dan weer richting Groningen. Heb je de mooiste stukken Drenthe denk ik wel gezien;)[/quote]

+1
die ga ik onthouden :D
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

eelcoz

eelcoz 10 aug 2010 19:55

[quote="Martijnnnn"]Wat ook mooi is: Vanuit Groningen richting Haren --> Glimmen --> Noordlaren --> Midlaren --> Zuidlaren. Vanuit Zuidlaren richting Annen, vanuit Annen richting Gieten en vervolgens naar Gasselte. Als je in Gasselte via de sportvelden richting Drouwen rijdt pak je een mooi stukje hondrug. Vervolgens naar Bronneger --> Borger en vanuit daar via Rolde naar Assen en dan weer richting Groningen. Heb je de mooiste stukken Drenthe denk ik wel gezien;)[/quote]

Leuk rondje, heb ik ook weleens gefietst. Ik zou alleen Haren - Onnen - Noordlaren doen ipv Haren - Glimmen - Noordlaren. Dat fietspad over die slingerweg naar Zuidlaren (het eerste stuk vanuit Glimmen naar Noordlaren (vlak voor en na de spoorwegovergang)) is zo enorm beroerd namelijk.

elboutero
Forum-lid

elboutero 10 aug 2010 20:30

[quote="eelcoz"][quote="Martijnnnn"]Wat ook mooi is: Vanuit Groningen richting Haren --> Glimmen --> Noordlaren --> Midlaren --> Zuidlaren. Vanuit Zuidlaren richting Annen, vanuit Annen richting Gieten en vervolgens naar Gasselte. Als je in Gasselte via de sportvelden richting Drouwen rijdt pak je een mooi stukje hondrug. Vervolgens naar Bronneger --> Borger en vanuit daar via Rolde naar Assen en dan weer richting Groningen. Heb je de mooiste stukken Drenthe denk ik wel gezien;)[/quote]

Leuk rondje, heb ik ook weleens gefietst. Ik zou alleen Haren - Onnen - Noordlaren doen ipv Haren - Glimmen - Noordlaren. Dat fietspad over die slingerweg naar Zuidlaren (het eerste stuk vanuit Glimmen naar Noordlaren (vlak voor en na de spoorwegovergang)) is zo enorm beroerd namelijk. [/quote]

Klopt, verder mooi rondje!
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

blueneonn
Forum-lid

blueneonn 10 aug 2010 20:40

Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?

race-niek
Forum-lid

race-niek 10 aug 2010 20:45

[quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

net jammer dat ik dan moet werken :S anders wou ik graag mee :O
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

theld
Forum-lid

theld 10 aug 2010 22:49

Groningen->Garnwerd->Winsum->Onderdendam->Warffum->ri Noordpolderzijl->Eemshaven->Spijk->Appingedam en dan langs het Damsterdiep weer terug.

Vooral met een harde noordoostenwind ;)

Plaats reactie