Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

rust en trainingsweekend

martijnm
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:57

martijnm 23 feb 2015 19:18

Uiteraard kan het handig zijn je standaard weekprogramma (als dat er is) aan te passen als je een trainingsweekend hebt. Ook doelen en plezier zijn me duidelijk, daar ging mn vraag natuurlijk ook niet echt over.

Een trainingsweekend is voor mij niet een doel op zich, en supercompensatie na een weekend heb ik ook niet voor een hoofddoel gepland.. maar je moet toch weten wanneer je weer moet gaan trainen :)

Mijn voorlopige hoofddoel tot aan de zomer is voorlopig Les 3 Ballons. Een weekendje kilometers maken en wat klimwerk opzoeken kan geen kwaad lijkt me :)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6188
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 feb 2015 20:15

martijnm schreef: Mijn voorlopige hoofddoel tot aan de zomer is voorlopig Les 3 Ballons. Een weekendje kilometers maken en wat klimwerk opzoeken kan geen kwaad lijkt me :)
Nee precies, met dat doel kan je prima 3 dagen fietsen. bijv 2x 4uur en 1x 6 a 7 uur. Zoveel mogelijk relaxed fietsen, en langere klimmetjes je hartslag niet tegen of over je omslag punt doen. Af en toe een klim volle bak pakken is wel leuk natuurlijk. en kan dan ook geen kwaad.

Daarbij zal je trainingsweekend je rust veelal een stuk beter zijn dan gewoon thuis. Want je doet niet anders dan fietsen, eten en slapen (en herstelpilsje natuurlijk). Dus dat is goed.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie