Alles over vakanties op én met de fiets

Wat is de beste uitvalsbasis in de Vogezen.

Speedline
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 mei 2013 14:55

Speedline 26 feb 2015 12:44

OF misschien is een stacaravan iets voor je

https://www.vacanceselect.com/nl/campin ... #kenmerken

Ligt behoorlijk centraal

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 feb 2015 17:44

Zou ik zelf niet snel aanraden, zeker niet in het voor en naseizoen. Ben een aantal keer een week in Vogezen geweest en altijd regent het minimaal 1 dag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 26 feb 2015 18:00

nijkie schreef:Wij gaan 24-26 Juli hier heen.
http://www.sportherberg.com/
+1 Uitermate kundige en gezellige gastheer en gastvrouw die een onschatbare kennis op het gebied van fietsen in de Vogezen bezitten.

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 26 feb 2015 21:35

Het is een hotel in La Bresse geworden. Redelijk centraal lijkt mij zo.

Genoeg beklimmingen in de buurt.
Wanneer er nog tips voor beklimmingen of routes zijn, hoor ik het natuurlijk graag,

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 27 feb 2015 09:31

De Route des Americains is wel grappig...... Vanuit La Bresse de D34 Route du Hohneck, RA Route de Bramont, na een scherpe haarspeld scherp naar links D34a naar de Route des Cretes. Eventueel kun je rechtsaf de Route des Cretes afrijden tot bovenop de Grand Ballon.

Veel plezier!

Ik heb ook een keer mogen bivakkeren bij Michel en Anita Snel in de Sportherberg. Tot in de puntjes verzorgd, maar qua ligging inderdaad bepaald ongunstig voor de bekende cols.

In die omstreken geef ik zelf altijd de voorkeur aan de Elzas. Ik ben nu een aantal malen in Kaysersberg geweest, een werkelijk alleraardigst dorpje op de helling naar de Col du Bonhomme. Als het in de Vogezen &*^*-weer is (en dat is nog wel eens...), kun je meestal nog wel een lekker ritje maken door het wijngebied (pittiger dan je verwacht...). Verder zijn daar een aantal leuke colletjes in de buurt: De Freland, Collet du Linge, Wettstein, Petit Ballon, Calvaire, Schlucht. En vergeet vooral de Chamont vanaf de D415 niet..........

Speedline
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 mei 2013 14:55

Speedline 27 feb 2015 17:55

freddyarends schreef:Het is een hotel in La Bresse geworden. Redelijk centraal lijkt mij zo.

Genoeg beklimmingen in de buurt.
Wanneer er nog tips voor beklimmingen of routes zijn, hoor ik het natuurlijk graag,
Welk hotel is het geworden?

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 27 feb 2015 20:49

Hôtel Du Lac des Corbeaux net buiten La Bresse.
Goede recensies op het internet en al vele fietsers voor ons.

Qua ligging zag het er goed uit en heb ik al (mede door jullie inbreng) wat mooie routes op papier staan.
De plek ligt vast, nu is het voorbereiden begonnen. Leuk die voorpret!

Plaats reactie