Flex in wielen
valt mee, gaat om een heeeeel klein beetje. Voor mij werkt het al jaren, daardoor kan ik de blokken dichter op de velg zetten als dat ik ze op gelijke afstand zou monteren. Je praat echt over een 3/4mm of zo. Aan de aandrijfkant heeft de velg altijd iets meer de neiging om door te buigen onder invloed van kracht.jorisb schreef:Lijkt mij heel raar om de remmen niet precies symmetrisch af te stellen. Je ziet dan toch duidelijk dat de ene rem eerder aangrijpt dan de andere en de velg opzij drukt. Met een flinke sprint en in bochten zal je waarschijnlijk meer zijdelingse krachten op het wiel krijgen, maar voor mijn gevoel is het toch beter om de remmen precies symmetrisch afgesteld te hebben.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Wat kan wetenschap toch leuk zijn. Het gaat zo tegen mijn verwachtingen in heel leuk!
Zijn banden zonder uitsteeksels die ook al op andere fiets hun kilometers gedaan hadden...dus zou of aan rommel moeten liggen die ik meegesleept heb (door de remhoef heen?) en een wiel dat aanslaat tegen de chainstay....Tom-s schreef:Die beschadigingen komen waarschijnlijk van zooi en ongeschoren banden. Die haartjes op banden maken precies op die plaatsen 'beschadigingen'.
Nou ik weet uit ervaring dat het uitmaakt hoe je sprint.
Wanneer je enkel kracht zet op de pedalen blijft je fiets mooi uitgelijnd.
Trek je echter enorm aan het stuur en houdt je de fiets heel scheef, dan verwring je eigenlijk heel de fiets en zodoende kan het achterwiel gaan aanlopen.
Toen ik begon met fietsen sprintte ik op de laatste manier en reed daardoor mijn aksiums tegen de blokjes. Nu ik mijn techniek echter heb verbeterd en de fiets stiller houd tijdens het sprinten haal ik hogere snelheden en loopt het wiel niet meer aan.
Ik haalde slechts 52 per uur met het zwaaien van de fiets, terwijl ik nu doorgaans zo tussen de 58-60 weet te halen met een sprintje. Een deel is training, maar zeker 3 à 4 km per uur heb ik gewonnen met een betere techniek.
Wanneer je enkel kracht zet op de pedalen blijft je fiets mooi uitgelijnd.
Trek je echter enorm aan het stuur en houdt je de fiets heel scheef, dan verwring je eigenlijk heel de fiets en zodoende kan het achterwiel gaan aanlopen.
Toen ik begon met fietsen sprintte ik op de laatste manier en reed daardoor mijn aksiums tegen de blokjes. Nu ik mijn techniek echter heb verbeterd en de fiets stiller houd tijdens het sprinten haal ik hogere snelheden en loopt het wiel niet meer aan.
Ik haalde slechts 52 per uur met het zwaaien van de fiets, terwijl ik nu doorgaans zo tussen de 58-60 weet te halen met een sprintje. Een deel is training, maar zeker 3 à 4 km per uur heb ik gewonnen met een betere techniek.
idd als je ziet cavendish zwaait bijna niet en die zal er wel veel vanaf weten
https://www.youtube.com/watch?v=fc1yeX_7lWM
https://www.youtube.com/watch?v=fc1yeX_7lWM
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Dit hoor ik voor 't eerstnijkie schreef:Vaak worden er ook iets sterkere spaken aan de aandrijfzijde gemonteerd...