Re: Flex in wielen
Geplaatst: 02 mar 2015 20:35
Techniek scheelt een heleboel in dit probleem. Rechtuit sprinten ipv die fiets proberen in 2en trappen wil nog wel eens helpen.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
valt mee, gaat om een heeeeel klein beetje. Voor mij werkt het al jaren, daardoor kan ik de blokken dichter op de velg zetten als dat ik ze op gelijke afstand zou monteren. Je praat echt over een 3/4mm of zo. Aan de aandrijfkant heeft de velg altijd iets meer de neiging om door te buigen onder invloed van kracht.jorisb schreef:Lijkt mij heel raar om de remmen niet precies symmetrisch af te stellen. Je ziet dan toch duidelijk dat de ene rem eerder aangrijpt dan de andere en de velg opzij drukt. Met een flinke sprint en in bochten zal je waarschijnlijk meer zijdelingse krachten op het wiel krijgen, maar voor mijn gevoel is het toch beter om de remmen precies symmetrisch afgesteld te hebben.
Wat kan wetenschap toch leuk zijn. Het gaat zo tegen mijn verwachtingen in heel leuk!
Zijn banden zonder uitsteeksels die ook al op andere fiets hun kilometers gedaan hadden...dus zou of aan rommel moeten liggen die ik meegesleept heb (door de remhoef heen?) en een wiel dat aanslaat tegen de chainstay....Tom-s schreef:Die beschadigingen komen waarschijnlijk van zooi en ongeschoren banden. Die haartjes op banden maken precies op die plaatsen 'beschadigingen'.
wat bedoel je hiermee ?Gerboon schreef:Techniek scheelt een heleboel in dit probleem. Rechtuit sprinten ipv die fiets proberen in 2en trappen wil nog wel eens helpen.
Dit hoor ik voor 't eerstnijkie schreef:Vaak worden er ook iets sterkere spaken aan de aandrijfzijde gemonteerd...
Wheel-Tec gebruikt standaard CX-ray, en aan de aandrijfzijde CX-sprint; net iets dikker en sterker.theodorocampagnolo schreef:Dit hoor ik voor 't eerstnijkie schreef:Vaak worden er ook iets sterkere spaken aan de aandrijfzijde gemonteerd...