Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
24 aug 2010 02:15
roro27 schreef:ot (helaas heeft mijn vriendin vanavond moeten constateren dat er ook heren zijn die graag een badpak dragen; blij dat ik dat met mijn brilsterkte niet heb kunnen zien)
Gewoon iets verder van die spiegel gaan staan. Zie je dan wel goed hoe het staat
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
roro27
- Forum-lid
roro27
24 aug 2010 02:29
ok ik geef toe....
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro
-
franks14
- Forum-lid
franks14
24 aug 2010 10:27
ik ben in maart beginnen fietsen en ook ik droeg in het begin een onderbroek bij het fietsen tijdens mijn ritjes van 30-40km. Toen ik een keer rond de 60km gefietst had merkte ik toch wel dat de naden van de onderbroek begonnen te irriteren en dat het (lichtjes) pijn begon te doen. De keer erna heb ik ervaren dat zonder onderbroek zoveel aangenamer is en sindsdien geen onderbroek meer onder fietsbroek.
-
bennos
- Forum-lid
bennos
04 sep 2010 23:02
Heb een redelijk strakke boxer aan en vind het echt ideaal, zeem neemt ook gewoon op, al zweet ik niet buitensporig.
Zeem draagt natuurlijk ook bij aan het voorkomen van zadelpijnen:-P
Trek 2.1 2010 (60cm).
Shimano 105 Triple, Flightdeck STI, Tiagra, Shimano PD M520, Shimano R076.
Polar CS200 CAD, BBB Chainstay, Sigma Quadro, Sigma Micro Red.
Agu Team Rabobank, Bioracer Team Nederland, Vaude Juicy-Air 7+3.
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
05 sep 2010 00:05
Bennos schreef:Heb een redelijk strakke boxer aan en vind het echt ideaal, zeem neemt ook gewoon op, al zweet ik niet buitensporig.
Zeem draagt natuurlijk ook bij aan het voorkomen van zadelpijnen:-P
Geweldig, zo leer ik nog eens wat. Mijn FM in Parma verkoopt 150 (zegge honderdvijftig) potjes broekzalf per WEEK!. De Italiaan zit soppend op het zadel. Bennos kurkdroog in een redelijk strakke boxer. Na vijf minuten klimmen staat de Donald Duck print van de boxer voor eeuwig als een tattoo op je reet. Na drie dagen achter elkaar heftig koersen heb je 3e graads brandwonden en ballen als vlammetjes. Ik zei het al: zo leer ik nog eens wat.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
bennos
- Forum-lid
bennos
05 sep 2010 15:43
Ach, de ene fietser is de ander niet he!
Misschien doe ik helemaal niet aan "heftig koersen" maar ben ik een mooi weer fietsertje die 33km/u gemiddeld wel best vind.....
Trek 2.1 2010 (60cm).
Shimano 105 Triple, Flightdeck STI, Tiagra, Shimano PD M520, Shimano R076.
Polar CS200 CAD, BBB Chainstay, Sigma Quadro, Sigma Micro Red.
Agu Team Rabobank, Bioracer Team Nederland, Vaude Juicy-Air 7+3.
-
jules_msk
- Forum-lid
jules_msk
11 sep 2010 13:50
Ik draag ook niks onder mijn broek. Aangezien de fietsbroek daarvoor is gemaakt!
Maar ik draag eigenlijk ook geen zweetshirt onder mijn fietsshirt. Heeft zo'n shirtje veel voordelen? Of is dat alleen goed voor de extreme zweters?
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
11 sep 2010 18:48
Bennos schreef:Ach, de ene fietser is de ander niet he!
Misschien doe ik helemaal niet aan "heftig koersen" maar ben ik een mooi weer fietsertje die 33km/u gemiddeld wel best vind.....
33 p/u is anders nog aardig doorfietsen in je eentje . . .
Je kunt natuurlijk nog zoveel exuses naar voren brengen om iets onder je broek te dragen maar dat gaat werkelijk nergens over. Het gaat oa om het zweten maar ook gaat zo'n ander kledingstuk rimpelen en krijg je daar vroeg of later sowieso last van.
Waarschijnlijk lijdt je aan een soort preutsheid dat je niet zonder in je koersbroek durft.
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
11 sep 2010 18:58
Jules_msk schreef:Ik draag ook niks onder mijn broek. Aangezien de fietsbroek daarvoor is gemaakt!
Maar ik draag eigenlijk ook geen zweetshirt onder mijn fietsshirt. Heeft zo'n shirtje veel voordelen? Of is dat alleen goed voor de extreme zweters?
Een ondershirt (= beter woord dan zweetshirt voor het bedoelde kledingsstuk) behoort tot een laagjes systeem wat voor betere lichaamsvocht afvoer kan zorgen maar dan wel in juiste combinatie met je bovenshirt en zelfs jas (winter). (het bovenshirt en de jas moeten van het juiste materiaal zijn)
Een ondershirt zorgt in de regel voor een constantere lichaamstemp, omdat het warmte vasthoud.
Persoonlijk draag ik geen ondershirt in de zomer, simpel omdat ik als ik dat wel doe al snel oververhit raak. Maar in de herfst/winter of koele nazomer avonden draag ik ze natuurlijk wel.
-
snoeike
- Forum-lid
snoeike
19 sep 2010 23:12
Correct me if I'm wrong:
de term zweetshirt is deels wel goed. Ik heb voor de zomer andere ondershirts dan voor de winter.
Ik zweet zelf altijd overmatig en draag altijd een Odlo ondershirt, als het heel warm is een zomershirt, deze zorgt voor een betere afvoer van het zweet, zodat je comfortabeler en koeler op je fiets zit.
Voor in de winter heb ik thermoshirts van Odlo welke ook zweet afvoeren maar ook voor een thermolaag zorgen.
Volo et Valeo
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
20 sep 2010 22:31
snoeike schreef:Correct me if I'm wrong:
de term zweetshirt is deels wel goed. Ik heb voor de zomer andere ondershirts dan voor de winter.
Ik zweet zelf altijd overmatig en draag altijd een Odlo ondershirt, als het heel warm is een zomershirt, deze zorgt voor een betere afvoer van het zweet, zodat je comfortabeler en koeler op je fiets zit.
Voor in de winter heb ik thermoshirts van Odlo welke ook zweet afvoeren maar ook voor een thermolaag zorgen.
Tja mischien een beetje muggezifterij maar mensen komen steeds vaker met zelf verzonnen termen.
De term "zweetshirt" is meer iets voor een Tell Sell reclame waarin ze shirts aanprijzen om overmatig te zweten en zo op die manier af te vallen.
Daar het hier wielrennen en het systeem van 'laagjeskleding' betreft is de term
ondershirt volgens mij de enige juiste in de Nederlandse taal. En inderdaad die onderlaag is om zweet snel op te nemen en af te staan aan de volgende laag, waarbij het ondershirt zo kort mogelijk verzadigd blijft met vocht. De functie van dit ondershirt is het lichaam zo droog mogelijk te houden, als het ware een micro-klimaat te creëren naast je huid op zo'n manier dat de lichaamstemperatuur zo constant mogelijk blijft. Bij verschillende buitentemperaturen heb je natuurlijk verschillende ondershirts nodig. Van flinterdun mouwloos zomer-ondershirts tot lange mouw winter-thermo shirts Maar in principe met steeds hetzelfde doel: een constante lichaamstemp.
-
kees0251
- Forum-lid
kees0251
22 sep 2010 01:35
Heel leuk bedacht, maar bij mij dient een zweetshirt gewoon om zweet op te nemen.
Wie het anders wil noemen heeft mijn zegen..
Ik vraag mijn vrouw wel eens of ze wat zweetshirts bij een kringloopwinkel wil halen en dan koopt ze daar 10 T-shirts voor 5 €....
Cheap light strong, choose two