FFWD F6R FCC of alternatief?
Reynolds Assault SLG: €1500 en ongeveer 1500gram (41 mm hoog), 25mm brede velg (= meer aero + extra comfort)
Reynolds Strike SLG: €1600 en ongeveer 1635 gram (62 mm hoog), 25mm brede velg (= meer aero + extra comfort)
Ik rijd zelf op de Assaults nar jaren FFWD te hebben gereden en vind de hoogte (41 vs 50mm) toch een stuk prettiger vanwege de mindere windgevoeligheid. Brede velg geeft extra comfort omdat de banden iets minder hard opgepompt kunnen worden en zorg voor wat extra aero.
FCC is natuurlijk wel anders (lees iets minder goed) remmen dan met een alu remrand, maar voor een beetje wielrennen geen enkel probleem.
Reynolds Strike SLG: €1600 en ongeveer 1635 gram (62 mm hoog), 25mm brede velg (= meer aero + extra comfort)
Ik rijd zelf op de Assaults nar jaren FFWD te hebben gereden en vind de hoogte (41 vs 50mm) toch een stuk prettiger vanwege de mindere windgevoeligheid. Brede velg geeft extra comfort omdat de banden iets minder hard opgepompt kunnen worden en zorg voor wat extra aero.
FCC is natuurlijk wel anders (lees iets minder goed) remmen dan met een alu remrand, maar voor een beetje wielrennen geen enkel probleem.
- jerome2710
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39
Bedankt voor alle suggesties!
Ik denk dat iedere FCC al een grote vooruitgang is op mijn huidige wielen. De kleine verschillen tussen de vele sets neem ik maar voor lief.
Wel ga ik even uitzoeken wat precies de voor- en nadelen zijn van tubes en clinchers. De tubular versie van de FFWD's zijn een stuk voordeliger. Ik ga de tubes voor dummies maar eens doorspitten.
Wederom zijn tips/opmerkingen nog steeds welkom!
Ik denk dat iedere FCC al een grote vooruitgang is op mijn huidige wielen. De kleine verschillen tussen de vele sets neem ik maar voor lief.
Wel ga ik even uitzoeken wat precies de voor- en nadelen zijn van tubes en clinchers. De tubular versie van de FFWD's zijn een stuk voordeliger. Ik ga de tubes voor dummies maar eens doorspitten.
Wederom zijn tips/opmerkingen nog steeds welkom!
Kleine verschillen met wellicht grote gevolgen.....en tubes, zou ik in jouw geval toch afraden (net als bij iedere andere amateur trouwens).
test uit 2011....en daar zijn de F6R-C 's getest, niet de nieuwe FCC's. Een conclusie die je in iede rgeval uit de test moet trekken is dat je geen ZIPP's moet kopen...
- jerome2710
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39
Uiteindelijk inderdaad gekozen voor de F6R FCC's. Erg tevreden ermee, al heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.Lcsmet schreef:En welke wielen zijn het uiteindelijk geworden?jerome2710 schreef: Wederom zijn tips/opmerkingen nog steeds welkom!
- jerome2710
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39
Uiteindelijk heb ik voor de F6R FCC met DT 240S naven gekozen. Vooral omdat deze bij Mantel.com direct leverbaar waren.Radoas schreef:Jerome, Kan je een review geven over de wielen. Welke naaf heb je genomen? De standaard of DT Swis 240?
Allereerst is het setje erg compleet. De wielen worden geleverd in een zeer degelijke tas, waar beide wielen in passen en met een vakje bovenin voor de snelspanners. Snelspanners zaten erbij, zo ook remblokken voor het carbon remoppervlak. Velglint zit er nog niet op, maar dat wordt ook netjes meegeleverd.
De "windgevoeligheid" van 60mm hoge wielen waar zoveel over gesproken wordt, vind ik compleet onzin. Ja, bij een rukwind op de Brouwersdam in Zeeland moet je je stuur goed vasthouden. Maar of dat per se door hoge wielen komt? Ik geloof van niet. Zelfs met noodweer op de Mont Ventoux ben ik niet de berg af geblazen en veel massa heb ik zelf niet.
Met de kennis van nu zou ik misschien eerder voor setje Zipp's of ENVE's gaan, maar we hebben het dan wel meteen over een andere prijsklasse. Ik heb verder geen vergelijksmateriaal, maar voor de adviesprijs van de F6R's vind ik het nog altijd een prima set!
De looks van een FCC zijn prachtig, maar je doet dan wel consessies met je vermogen om te remmen. Dit is waarschijnlijk een persoonlijke afweging wat jouw voorkeur betreft, maar je leert bijvoorbeeld in regenachtig weer dat je eerder moet remmen dan met een aluminium velgrand.
Mocht je nog iets willen weten, vraag maar raak.