De Opel Vivaro, Renault Trafic en bij eerdere modellen ook de Nissan Primastar werden door de fabrikanten gezamenlijk ontwikkeld en geproduceerd. De fabrikanten hadden dan ook een overeenkomst om deze auto's samen te maken. Ik kan me niet inbeelden dat Scirocco ook deelt in de ontwikkeling etcetera van de Pinarello F8.Kogaflyer105 schreef:Misschien is het vloeken in de kerk maar.
Een opel vivaro
En een Renault trafic
Lijken ook op elkaar op en dat mag toch ook
Wie kan mij dit uitleggen ?
Sirocco
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Omdat er nog geen topic was voor een merk dat gestest gaat worden door FIETS en die tevens op haar winkelwebsite en in haar winkel vervalsingen van Pinarello's verkoopt (geheel identiek en bij de bekende Chinese alibaba- en aliexpress -websites te verkrijgen voor een habbektrats en ook aangeboden worden als de F8) en dan nu ook nog onder de eigen naam Sirocco.At1 schreef:Maar, wat is precies je punt Jaap?
Ik begrijp niet helemaal waarom je hiervoor een Sirocco topic opent.
Ik vind dit tegenstrijdig omdat in alle topics hier alles wat fake is verwijderd wordt en FIETS naar eigen zeggen deze wijze afkeurt en deze namaak producten ook verwijderd van haar eigen forum.
Nu gaat er een merk getest worden die vervalsingen van Pina's verkoopt onder haar eigen naam Sirocco, niet alleen de F8 maar hiervoor ook al de andere Pinarello Dogma-modellen.(FIETS nr.5)
Ben benieuwd hoe men dit vindt, daar is ook een forum voor.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
.Jaap Telder schreef: Ben benieuwd hoe men dit vindt, daar is ook een forum voor.
Ik ken je niet en je kan voor de rest mogelijk een heel toffe kerel zijn, toch volgende bedenking.
En a!s ze bij fiets nu vinden dat dat moet kunnen.
Ga je je dan bij die beslissing neerleggen of ga je zo lang blijven bleiten tot je je zin krijgt.
Je kan beter stoppen voor het zielig gaat worden, als het dat al niet is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Je kunt beter met een inhoudelijke bijdrage komen dan nu maar persoonlijk op de man te gaan spelen en met termen als "zielig" en "bleiten" te gaan gooien.Lcsmet schreef:.Jaap Telder schreef: Ben benieuwd hoe men dit vindt, daar is ook een forum voor.
Ik ken je niet en je kan voor de rest mogelijk een heel toffe kerel zijn, toch volgende bedenking.
En a!s ze bij fiets nu vinden dat dat moet kunnen.
Ga je je dan bij die beslissing neerleggen of ga je zo lang blijven bleiten tot je je zin krijgt.
Je kan beter stoppen voor het zielig gaat worden, als het dat al niet is.
Ga eens in op de inhoud.
Een forum is er o.a voor discussie, en dan op een fatsoenlijke manier.
@Jaap Telder; je mening over de fake Pina's is nu wel doorgekomen en helder. Lees je eigen posts eens terug, hier zit weinig variatie in. Het gaat idd bijna lachwekkend worden. Ik heb wel respect voor je mening maar stoor me er wel bijna aan dit continu op het forum te moeten tegenkomen. Er schijnt toch een markt voor te zijn, zolang er geen sancties/straffen worden opgelegd gaan deze praktijken gewoon verder.
Ik deel wel je mening m.b.t het verwijderen van posts waarin namaak artikelen worden beschreven/aangeboden, en dan doodleuk zelf zo'n fiets behandelen in het magazine. Ik ben zeer benieuwd hoe er over wordt geschreven.
Ik ben iig blij met mijn Duitse postorder bike, zo'n fiets zonder passie zal men toch nooit gaan kopiëren
Ik deel wel je mening m.b.t het verwijderen van posts waarin namaak artikelen worden beschreven/aangeboden, en dan doodleuk zelf zo'n fiets behandelen in het magazine. Ik ben zeer benieuwd hoe er over wordt geschreven.
Ik ben iig blij met mijn Duitse postorder bike, zo'n fiets zonder passie zal men toch nooit gaan kopiëren
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Nou vooruit, de Sirocco van mijn dochter, zodat dit topic ook meteen wat meerwaarde heeft :
Er gaat nog wel het een en ander aan versleuteld worden. Ik heb nog een linker RSX shifter liggen en die komt erop en dan dus ook een 35t binnenblad, dat is het kleinste dat op het Miche Young crankstel past (116mm bcd). Het gevolg kan zijn dat de RSX achterderailleur het dan niet meer redt, dan komt er een XTR M900 op die ik nog heb liggen.
Er zitten nu Campagnolo remmen op en ik vind dit niet echt handig met Shimano shifters dus misschien vervang ik die ook wel. Aan de andere kant ziet het er wel gaaf uit.
Verder nog extra remgreepjes op het stuur en nieuwe kabels en stuurlint, ik denk paars of roze.
De inbouwbreedte achter is 130mm dus ik denk dat op termijn de 9speed 105 groep van mijn crosser naar deze fiets gaat verhuizen.
Betere foto's volgen nog.
Ik vindt trouwens dat Jaap wel gelijk heeft om hier een topic over te openen om ook de nep Pina's van Sirocco te bespreken. Ik ben er in het Pinarello topic over begonnen en had niet gedacht dat dat zoveel reacties op zou leveren. Dan kunnen we dat beter hier bespreken en het Pinarello topic voor de echte Pina's behouden.
Er gaat nog wel het een en ander aan versleuteld worden. Ik heb nog een linker RSX shifter liggen en die komt erop en dan dus ook een 35t binnenblad, dat is het kleinste dat op het Miche Young crankstel past (116mm bcd). Het gevolg kan zijn dat de RSX achterderailleur het dan niet meer redt, dan komt er een XTR M900 op die ik nog heb liggen.
Er zitten nu Campagnolo remmen op en ik vind dit niet echt handig met Shimano shifters dus misschien vervang ik die ook wel. Aan de andere kant ziet het er wel gaaf uit.
Verder nog extra remgreepjes op het stuur en nieuwe kabels en stuurlint, ik denk paars of roze.
De inbouwbreedte achter is 130mm dus ik denk dat op termijn de 9speed 105 groep van mijn crosser naar deze fiets gaat verhuizen.
Betere foto's volgen nog.
Ik vindt trouwens dat Jaap wel gelijk heeft om hier een topic over te openen om ook de nep Pina's van Sirocco te bespreken. Ik ben er in het Pinarello topic over begonnen en had niet gedacht dat dat zoveel reacties op zou leveren. Dan kunnen we dat beter hier bespreken en het Pinarello topic voor de echte Pina's behouden.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Tjemig Telder,
Als je nou al die tijd die je al hebt besteed om je punt duidelijk te maken had geïnvesteerd in daadwerkelijk op de fiets zitten en trappen, was je bij de volgende Tour nog kanshebber geweest ook..
Desalniettemin, kopiëren van fietsen en merken is van alle jaren, of ze nou uit China komen of niet. Cornelo deed het al bij de Gilco buizen van Columbus welke bekend waren van Colnago's. Eddy Merckx scheen z'n eigen frames bij de fabrieken binnen te smokkelen om zo op de juiste fiets te kunnen rijden.
Binnen het fietsen is kopiëren van alle tijden.. maak je niet zo dik en ga gewoon lekker fietsen op de fiets waar jij het het fijnst op vindt.
Als je nou al die tijd die je al hebt besteed om je punt duidelijk te maken had geïnvesteerd in daadwerkelijk op de fiets zitten en trappen, was je bij de volgende Tour nog kanshebber geweest ook..
Desalniettemin, kopiëren van fietsen en merken is van alle jaren, of ze nou uit China komen of niet. Cornelo deed het al bij de Gilco buizen van Columbus welke bekend waren van Colnago's. Eddy Merckx scheen z'n eigen frames bij de fabrieken binnen te smokkelen om zo op de juiste fiets te kunnen rijden.
Binnen het fietsen is kopiëren van alle tijden.. maak je niet zo dik en ga gewoon lekker fietsen op de fiets waar jij het het fijnst op vindt.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Tjemig Nutsjesmoar
Ik heb tijd zat en fiets zo'n drie tot vier keer per week drie en een half uur op een echt merk die geen vervalsingen aanbiedt.
Mijn punt is dat zelfs het blad FIETS met zo'n fake aanbieder in zijn blad gaat pronken.
Als je dat normaal lijkt, oké, maar ik vind het een blamage en hypocriet van FIETS, die hierin een voorbeeldfunctie heeft.
Ik heb tijd zat en fiets zo'n drie tot vier keer per week drie en een half uur op een echt merk die geen vervalsingen aanbiedt.
Mijn punt is dat zelfs het blad FIETS met zo'n fake aanbieder in zijn blad gaat pronken.
Als je dat normaal lijkt, oké, maar ik vind het een blamage en hypocriet van FIETS, die hierin een voorbeeldfunctie heeft.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik snap heel de discussie niet, het kopiëren van fietsen gebeurt al jaren!
Alleen toen iedereen op en stalen diamantframe reed zag je dit niet terug in de vorm.
Maar destijds werden buisdiameters, staallegeringen en las-of soldeer methodes ook gekopieerd.
Vervolgens wel of geen lugs ook hier werd gekopieerd.
Dit ging ook zo door met het aluminium, en nu dus met carbon.
Giant kwam volgens mij als eerste met het carbon sloping frame.
Tegenwoordig zijn bij alle carbon frames sloping, allemaal vervalsingen?
Alleen is het wat betreft vorm vaak overduidelijk dat er gekopieerd is!
Is dat erg, ik heb het al meer gezegd ik vind van niet, ik vind het woord "fake aanbieder" dan ook niet terecht. Vervalsing??? Ook daar mijn vraagtekens was ieder diamantframe een vervalsing? Is de vorm van een carbonframe ergens beschermd?
Die man brengt een fiets op de markt die dezelfde uiterlijke kenmerken heeft als een F8.
Is het dan een nep-Pina, nee het een Sirocco!
Is die fiets evengoed als een F8, minder of beter? Dat zal een test uitwijzen, hoewel ik de testen van Fiets altijd maar middelmatig vind, ze houden de kerk altijd in het midden.
Natuurlijk zal het voor de meeste moeilijk te verkroppen zijn als zo'n "fake" fiets net zo goed of misschien nog iets beter blijkt dan een F8 en daar ligt volgens mij het pijnpunt!
Alleen toen iedereen op en stalen diamantframe reed zag je dit niet terug in de vorm.
Maar destijds werden buisdiameters, staallegeringen en las-of soldeer methodes ook gekopieerd.
Vervolgens wel of geen lugs ook hier werd gekopieerd.
Dit ging ook zo door met het aluminium, en nu dus met carbon.
Giant kwam volgens mij als eerste met het carbon sloping frame.
Tegenwoordig zijn bij alle carbon frames sloping, allemaal vervalsingen?
Alleen is het wat betreft vorm vaak overduidelijk dat er gekopieerd is!
Is dat erg, ik heb het al meer gezegd ik vind van niet, ik vind het woord "fake aanbieder" dan ook niet terecht. Vervalsing??? Ook daar mijn vraagtekens was ieder diamantframe een vervalsing? Is de vorm van een carbonframe ergens beschermd?
Die man brengt een fiets op de markt die dezelfde uiterlijke kenmerken heeft als een F8.
Is het dan een nep-Pina, nee het een Sirocco!
Is die fiets evengoed als een F8, minder of beter? Dat zal een test uitwijzen, hoewel ik de testen van Fiets altijd maar middelmatig vind, ze houden de kerk altijd in het midden.
Natuurlijk zal het voor de meeste moeilijk te verkroppen zijn als zo'n "fake" fiets net zo goed of misschien nog iets beter blijkt dan een F8 en daar ligt volgens mij het pijnpunt!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
@Jaap, Jij bent wel de man die een topic heeft geopend, over een fietsmerk waar je zelf niets mee hebt. Als je alle andere fiets topics leest is de eerste post altijd van een liefhebber van het merk die of zijn eigen fiets post of meer informatie wil. Jij breekt met deze traditie.Jaap Telder schreef:;;;
Je kunt beter met een inhoudelijke bijdrage komen dan nu maar persoonlijk op de man te gaan spelen en met termen als "zielig" en "bleiten" te gaan gooien.
Ga eens in op de inhoud.
Een forum is er o.a voor discussie, en dan op een fatsoenlijke manier.
Je openingspost zet de nietsvemoedende lezer op het verkeerde been want de door jou geposte foto van de Sirocco SR Strada foto heeft niet te maken met de tekst .
Jij blijft vechten tegen de aanbieders van wat in jouw ogen dezelfde uitziende fiets is voor minder geld en daar heb ik bewondering voor maar ik weet het ondertussen wel. Vraag is of de verschillende Pinarello spelers het al weten?
Heb je al eens een keer een link doorgestuurd naar de officiële invoerder van Pinarello in Nederland, Cardsports?
Card Benelux B.V
Ettenseweg 4
4706 PB Roosendaal
E info@cardsports.nl
Of het Pinarello hoofdkwartier in Italië?
via de contactpagina
En heb je daar al een reactie op gekregen?
Ik heb dat al gedaan naar FFWD, Castelli, Assos en Vermarc namaak aanbieders.
Dit zijn wel fabrijkanten die ook nog in Europa fabriceren.
Als de hoofdkwartieren van de respectievelijke merkhouders er niets aan willen (kunnen) doen, ja dan wat moet ik, als gewone consument dan doen?
Persoonlijk vind ik dat "merkhouders", want fabrikanten zijn sommige al lang niet meer, waarvoor veel winst niet genoeg was het op zijn minst zelf in de hand hebben gewerkt.
Met uit te wijken naar China om daar de lage loonchinezen hun werk te laten opknappen moet je nu niet verwondert zijn dat de Chinezen ondertussen veel slimmer geworden zijn dan velen hier denken.
China erkend, als ik het juist heb, het patentrecht niet, als de verschillende merkhouders hun huiswerk een beetje hadden gedaan hadden ze dit kunnen weten.
Maar wie van ons weet zeker dat ze hun huiswerk niet goed hebben gemaakt en dit gewoon mee hebben genomen in hun overwegingen om toch maar in het verre Oosten te laten produceren.
En wie ben ik dan om daar tegen te vechten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Niemand herkent de "Sirocco SR-Strada" als een overgespoten Pinarello. Het zien van de gelijkenis is voorbehouden aan mensen die precies weten hoe het gamma van Pinarello er uit zit.
Voor de Dogma geldt dit allemaal niet omdat het een vreselijk herkenbare fiets is.
Voor de Dogma geldt dit allemaal niet omdat het een vreselijk herkenbare fiets is.