Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welke minipomp

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 05 apr 2015 22:31

Ik gebruik al jaren losse pompkopjes van Genuine Innovations. Je draait het pompkopje op het CO2-patroon en prikt daarmee het patroon open. Je zet het pompkopje op het geopende ventiel en pompt de band op door het patroon iets los te draaien waardoor er CO2-gas vrijkomt. Stoppen met pompen is simpel: je draait het patroon weer vast.

Omdat Genuine Innovations dit type niet meer verkoopt (volgens mij), heb ik nu een BBB Airspeed aangeschaft. Ook dit pompkopje is lekker compact en werkt eveneens feilloos.
Real men wear blûk!!! Marcel

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 05 apr 2015 22:37

Oh ja: om te zorgen dat je de klauwtjes niet verbrandt als gevolg van bevriezing, trek ik altijd stukken oude binnenband over de CO-2-patronen. Ook stukken compacter dan die schuimrubber omhulsels die (soms) meegeleverd worden.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 apr 2015 10:24

marcelb schreef:Ik gebruik al jaren losse pompkopjes van Genuine Innovations. Je draait het pompkopje op het CO2-patroon en prikt daarmee het patroon open. Je zet het pompkopje op het geopende ventiel en pompt de band op door het patroon iets los te draaien waardoor er CO2-gas vrijkomt. Stoppen met pompen is simpel: je draait het patroon weer vast.

Omdat Genuine Innovations dit type niet meer verkoopt (volgens mij), heb ik nu een BBB Airspeed aangeschaft. Ook dit pompkopje is lekker compact en werkt eveneens feilloos.

Ik heb deze ook, ideaal ding. Klein én effectief. Ze zijn met enig zoeken nog wel te vinden, o.a. bij van Eyck in Belgie. Maar ook op Amerikaanse websites. Heb er voor de zekerheid twee besteld. Inclusief verzenden 25 euro.

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 06 apr 2015 14:19

Mmmmm.... het wordt er niet makkelijker op zo.. Co2 pomp wordt wel aantrekkelijk als het goed gebruikt wordt. Maar er is zoveel keuze!
En een pomp die beide kan? Dus handmatig pompen met met CO2? Of dan toch beter twee losse elementen kopen?

Ik heb al jaren niet lek gereden, maar er zal een keer komen dat het wel gebeurd. Binnenkort naar de Ardennen en over de slechte Belgische wegen. En dan wil ik niet staan hannesen met een pomp die het niet doet of met een co2 pomp waarbij het resultaat is dat er meer lucht aan de buitenkant van de band blijft als er in de band komt...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 apr 2015 14:33

Ik daht ook altijd dat het met die CO2 pompjes maar knoeien was. Maar met zo'n pompkopje van genuine inovations (de microflate) is dat bij mij in elk geval niet zo. Ik heb het thuis wel een keer geprobeerd, om even te "ervaren" hoe het werkt. Dan sta je aan de weg in elk geval niet te knoeien.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 06 apr 2015 15:40

Ik zelf heb lang met pomp gefietst. Maar 1 jaar terug lenzyne gekocht. Na wat proberen kwam ik erachter dat een CO2 pompje pas goed werkt als je de kop op het ventiel kunt schroeven. De druk komt dan echt tot 7.5bar. Voor mij niets anders meer.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 06 apr 2015 16:35

+1

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 apr 2015 19:45

Is een Lezyne Pressure drive (medium) ook redelijk te doen met een 29er 2.25 Inch band of loop je je dan echt helemaal een draai in de rondte te pompen om iets van 2-2,2 Bar erin te krijgen?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 06 apr 2015 20:37

Hele paasdagen aan het zoeken en afwegen geweest.
Maar ik heb de knoop doorgehakt.. of eigenlijk niet... Ik heb maar een minipomp én een co2 pomp besteld :mrgreen:
Het zijn de Pressure Drive en de Control Drive CO2 van Lezyne geworden.
Gelijk maar een doosje met CO2 patronen besteld. Kan ik eerst thuis oefenen!

Zul je zien.. eerst komende jaren geen lekke band :oops:
Dank voor de tips!

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 06 apr 2015 22:27

Maar nu de vraag, welke neem je mee als je gaat fietsen:)
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 06 apr 2015 22:46

RMB schreef:Maar nu de vraag, welke neem je mee als je gaat fietsen:)
Ik raad de CO2 aan. Doe ik ook een keer oefenen en voor de rest klaar. Oh ja vergeet je reserve binnenband niet
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 07 apr 2015 07:13

Welke ik mee neem is afhankelijk van de test thuis. Als ik 7 á 8 bar kan hale. Met de CO2 dan gaat die mee met de kleine ritjes. Voor de langere ritten gaat de pomp dan mee. Maar eerst testen ;-)

Plaats reactie