Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

nieuwe schoenen, advies gevraagd!

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 24 aug 2010 16:18

tobiasvant schreef:Heb mavic huez schoenen binnen gekregen en ben er niet heel tevreden over. Me linkervoet zit niet super en dat is niet goed genoeg. Ik ga ze dus terugsturen en dit was ook de laatste keer dat ik koop zonder passen.

Nu heb ik een lijstje van schoenen die ik eventueel wil gaan passen om te kijken. Hoor graag welke winkels een groot assortiment hebben dat scheelt me in reizen.

Het liefst vind ik nog raceschoenen van Adidas, rijd ik nu ook mee maar zijn ze mee gestopt.

te passen:

Specialized pro en sworks
Gearne myst carbon
Bontrager RXL
mavix zxellium

Hebben jullie ook nog suggesties, heb grote voeten 46 met fietschoenen, heb graag niet al te strak en wat teenruimte. Budget is vrij, als het maar goed zit.

Suggesties aub


Op Ebay duitsland kom je nog wel wat schoenen tegen met de 3 strepen wat jsparie ook zegt
Heb pas geleden ook een paartje Girano's gekocht incl. verzending 33 eurootjes
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 24 aug 2010 16:25

Toch bijzonder, dat de Adidas schoenen goed pasten terwijl de Mavic's dat niet doen. De leest zal ongetwijfeld aangepast zijn, maar de collectie van Adidas is destijds gewoon overgehevelt naar Mavic. Hier zijn dezelfde ontwerpers weer vrolijk verder gegaan met de collectie. Natuurlijk zijn er modellen veranderd, maar het is vanuit dezelfde optiek ontworpen gebleven.

jpistoor
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jun 2010 19:56

jpistoor 24 aug 2010 16:30

Tja, wat zal ik zeggen: Ik rij al jaren met MTB-schoenen van Adidas, maar heb onlangs een stel raceschoenen gekocht en ook de schoenen van Mavic gepast maar die ware me echt te smal (Northwave zat wel goed). Zijn natuurlijk 2 verschillende typen schoenen (MTB of race) maar "merken" zijn over het algemeen toch aan de brede, neutrale of smalle kant? Ik heb vrij brede voeten en da's altijd even zoeken....

stienz
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:05

stienz 29 aug 2010 16:37

Mavic Pro Road vind ik persoonlijk erg fijn, maar euh, je kan beter gaan passen bij fietsenmakers. Tom Schouten in Scheveningen zou je even langs kunnen gaan.

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 29 aug 2010 19:05

Mammoet (www.mammoet.nl)
Bontekoe
Bike-zone
Schouten (Scheveningen)
Merida Race lite 904

stenano
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 aug 2010 01:55

stenano 31 aug 2010 00:47

je moet ook altijd een beetje 'speeling' tussen je schoen en het klikpedaal hebben
thibault

Plaats reactie