Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb besloten dat ik voor dat geld de actie niet kan laten lopen.
De helm ziet er niet eens raar uit, zelfs wel mooi.
Voor 10 euro kan ik en mijn vriendin straks de elfmerentocht fietsen (yay).
Ik laat nog weten hoe de helm is.
Groet,
Albert
Racefiets helm
Tests hebben al aangetoond dat er geen verband is tussen prijs en veiligheid. Voldoet de helm aan de Europese certificering, of nog beter de Amerikaanse, dan zit je goed.
Ik koop al rijden helmen van Moon: eurootje of 20, dus voor ieder setje een bijpassende helm
Ik koop al rijden helmen van Moon: eurootje of 20, dus voor ieder setje een bijpassende helm
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
In comfort ga je wel verschil merken.
Ik was laatst ook toe aan een nieuwe helm (geen valpartij maar ouderdom), en ben even wat gaan proberen in de winkel. Had een modelletje op van ongeveer richtbudget, maar ik dacht toch; "en wat als ik nou 3 tientjes meer uitgeef, merk ik dat....:"; Giro Aeon dus opgezet.
Ik was verbaasd over het verschil; stuk lichter, en dat merk je echt goed.
Rij er nu paar weken mee, en geen moment spijt van gehad.
Ik was laatst ook toe aan een nieuwe helm (geen valpartij maar ouderdom), en ben even wat gaan proberen in de winkel. Had een modelletje op van ongeveer richtbudget, maar ik dacht toch; "en wat als ik nou 3 tientjes meer uitgeef, merk ik dat....:"; Giro Aeon dus opgezet.
Ik was verbaasd over het verschil; stuk lichter, en dat merk je echt goed.
Rij er nu paar weken mee, en geen moment spijt van gehad.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
We hebben de helmen gekocht, we konden nog net een paar bemachtigen want ze gingen er als een dolle doorheen op aanvang van de actie.
We hebben ze een rondje gebruikt dit weekend. Mijn punten zijn dat het voor die prijs als voordelen heeft:
Echter zonder helm vonden we ook niet heel prettig, dus hebben we deze gekocht om voor nu te besparen.
Ik denk dat we al met al voor nu, deze keuze goed hebben gedaan.
Hoe we eruitzien boeit ons beiden niet zo
We fietsen naar ons idee nu veilig en hopen leuke tochten te maken.
Wellicht volgend jaar maar weer eens kijken of we nog uitbreidingen doen op dergelijke duurdere materialen!
In ieder geval bedankt voor alle reacties, ze hebben me echt wel een goede bijdrage geleverd aan de voor- en nadelen welke iedereen opperde!
Dank!
We hebben ze een rondje gebruikt dit weekend. Mijn punten zijn dat het voor die prijs als voordelen heeft:
- Uiteraard goedkope prijs;
Ziet er netjes en degelijk uit;
Heeft inderdaad zoals gemeld zo een keurmerk (legitieme);
3 jaar garantie (al zegt de garantie bij Aldi mij niet hele veel);
Ook zijn ze van dit jaar (fabricage), dus het materiaal zal goed zijn.
En belangrijk is dat de helmen prima zitten.
- Relatief groot in vergelijking met duurdere helmen (logisch denk ik);
Ook qua gewicht zullen ze een stuk schelen.
Echter zonder helm vonden we ook niet heel prettig, dus hebben we deze gekocht om voor nu te besparen.
Ik denk dat we al met al voor nu, deze keuze goed hebben gedaan.
Hoe we eruitzien boeit ons beiden niet zo
We fietsen naar ons idee nu veilig en hopen leuke tochten te maken.
Wellicht volgend jaar maar weer eens kijken of we nog uitbreidingen doen op dergelijke duurdere materialen!
In ieder geval bedankt voor alle reacties, ze hebben me echt wel een goede bijdrage geleverd aan de voor- en nadelen welke iedereen opperde!
Dank!
Waarom groter en zwaarder logisch?
De grootte wordt bepaald door de fabrikant en die hanteren vaak een S, M en L. Waarschijnlijk heeft Lidl via kostenoptiek slechts 1 maat besteld.
Zwaarder? Weeg hem eens! Ik verwacht dat wel meevalt. Mijn helm van een eurootje of 20 weegt 220 gram en dat is echt niet zwaar.
De grootte wordt bepaald door de fabrikant en die hanteren vaak een S, M en L. Waarschijnlijk heeft Lidl via kostenoptiek slechts 1 maat besteld.
Zwaarder? Weeg hem eens! Ik verwacht dat wel meevalt. Mijn helm van een eurootje of 20 weegt 220 gram en dat is echt niet zwaar.
insta #gravelgremmen