Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Broek voor lange afstanden

Foonpet
Forum-lid

Gebruikersavatar Foonpet 05 mei 2015 20:43

Perez schreef:Ik kwam deze test toevallig van de week tegen:

http://hetiskoers.nl/getest-the-bibs-van-redwhite/
Deze test ziet er zeer positief uit...

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 mei 2015 08:14

Na het lezen van dit topic heb ik een poging gewaagd en er een van redwhite besteld. Na 3 weken wachten en 3 ritten van resp 4, 5 en 10 uur kan ik het volgende zeggen:

ja, de chamois is dik, heel dik. Als je de castelli progretto x2 gewend ben voel je dat deze dikker is, ongeveer het dubbele (op de plek van de zitbotjes, elders is deze dunner). Dat is even wennen maar verder niet storend. Kom je echter van een instap decathlon zeempje dan denk ik dat je opnieuw moet leren lopen door een luier gevoel :)! Het voordeel van de dikte zit 'm vooral als je laag gaat zitten, bv op een ligstuurtje / in de drops. Er wordt dan echt minder afgekneld. Voor de zitbotjes is er kwa instap zeem wel een enorme verbetering maar ivm de castelli zeem voel ik daar niet veel voordeel. Als je daar problemen krijgt is het toch vaak huidirritatie en daar kun je een zeem van 10cm dik voor inzetten en dan krijg je het nog. Hygiene is daar een aandachtspunt!

De broek is zeer degelijk verwerkt. De zeem is echt goed ingenaaid, veel beter dan bij assos en castelli. De panden zijn ook goed aan elkaar gezet.

De sizing, tja, het is geen bodypaint. Meer het aero race gevoel. De bodypaint is voor mij echt DE broek. Maar een redwhite S is dus iets ruimer dan een castelli S. Nou ben ik maar een smal mannetje met kippepootjes dus dat kan voor een aantal zeker een voordeel zijn.

De looks... tja... degelijke broek schreef ik al maar dat wil dus niet zeggen blitz... Die zul je er niet mee maken. De pijpen zijn zo'n 5 cm korter dan van de bodypaint. Ik ben verder niet zo van de modepolitie, bij mij zit men hoofdzakelijk naar de bilnaad te kijken en daar is geen doorkijk haha, wat wil je nog meer? :) Ze hebben er een met een bolletjestrui elastiek op het bovenbeen maar dat schept dan weer verplichtingen tijdens het trainen die ik niet elke training wil hebben....

Kwa prijs, die is incl verzendkosten zit je op 150 $. Als je kunt aantonen dat je langeafstandrijder bent kun je gaan voor het racer support programm en dan heb je recht op 2 broekjes voor 110$ (=onder de 100€) /stuk. Ik heb verder geen btw/invoer hoeven te betalen.

Conclusie: zeer degelijk verwerkte broek die probleemloos kan concureren met de top van assos en castelli maar die dan wel minder prijzig is. Voor de looks moet je het laten. Ik ga zeker niet al mijn broekjes door deze vervangen maar dit broekje heeft een goed bestaansrecht.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Weer_begonnen
Forum-lid

Weer_begonnen 28 mei 2015 10:27

@henkv
Henk ik zit dat die redwhite broeken ook zo'n - ik noem het blubberig randje - onderaan de pijp hebben. Sluit dit wel een beetje aan? Ik heb nl. een broek van Castelli met zo'n grijs "kleef"randje en de staat continu naar buiten en sluit niet aan op het been, en ik heb (helaas) geen kippenpootjes.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 mei 2015 12:37

Ja, hij heeft een elastische rand van 8 cm aan de pijpen. Die sluit goed aan maar dat doet die van castelli bij mij ook. Ik let er wel altijd op dat ik die pijpen niet te ver optrek want wellicht dat het dan begint te lubberen? Ook met de oude bodypaint die een smal randje had, had ik geen last van lubberen (ook niet na 10000km)

feddesman
Forum-lid

feddesman 11 jul 2015 20:24

Zijn er meer gebruikers van deze bib?
Ik zit te twijfelen tussen de assos t cento s7 of de redwhite
Specialized Diverge Axs

riquest
Forum-lid

Gebruikersavatar riquest 11 jul 2015 20:32

Heb laatst voor de HomeRide 500km in 24uur ook RedWhite aangeschaft. Even wennen aan de dikte maar wil op lange ritten niets anders meer. De broek is zeker niet ruim maar wellicht iets ruimer kwa maat dan Castelli. Aantrekken met de 8cm grippers is soms lastig en lopen met de broek voelt als een pamper maar het gaat om het zitcomfort tijdens de langer ritten en dat is prima.
Heb zelf nu twee XL en bevallen dus prima. Ik heb nog twee L maatjes in de aanbieding. Pb maar als je interesse hebt.

peter1981
Forum-lid

peter1981 11 jul 2015 21:13

peter1981 schreef:als ik lange ritten rij (5uur of meer) dan rij ik die meestal met een Castelli bodypaint dus X2 zeem
ook al ritten gereden van 6 a 7 uur met de kiss zeem van Castelli maar het is maar net zoveel zitvlees je hebt denk ik dan :)
Rij nu ook regelmatig met de Northwave 52x11 broeken en ben ik ook tevreden over al heb ik de broek nog niet aangehad bij ritten van 5uur of meer
En ook de Bioracer pro zeem ben ik altijd tevreden over geweest :)
Inmiddels een rit van 7 en half uur gedaan met de NW 52x11 en broek is zeer goed bevonden
Zag dat TS twijfelde over 2 andere broeken maar vond het alsnog nuttige info om even te vertellen aangezien de meeste toch Castelli of Assos aanbidders zijn
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

feddesman
Forum-lid

feddesman 11 jul 2015 21:21

peter1981 schreef:
peter1981 schreef:als ik lange ritten rij (5uur of meer) dan rij ik die meestal met een Castelli bodypaint dus X2 zeem
ook al ritten gereden van 6 a 7 uur met de kiss zeem van Castelli maar het is maar net zoveel zitvlees je hebt denk ik dan :)
Rij nu ook regelmatig met de Northwave 52x11 broeken en ben ik ook tevreden over al heb ik de broek nog niet aangehad bij ritten van 5uur of meer
En ook de Bioracer pro zeem ben ik altijd tevreden over geweest :)
Inmiddels een rit van 7 en half uur gedaan met de NW 52x11 en broek is zeer goed bevonden
Zag dat TS twijfelde over 2 andere broeken maar vond het alsnog nuttige info om even te vertellen aangezien de meeste toch Castelli of Assos aanbidders zijn
Alle tips zijn welkom.
Maar de gevoelige kont met 60+ km's ben ik nu wel zat.Zeker als dat 4 keer per week is.
Castelli vindt ik niet zo bijzonder maar assos zat in het pashokje wel super lekker.Alleen die prijs is toch wel schrikken.
Specialized Diverge Axs

paulb
Forum-lid

paulb 11 jul 2015 21:45

Probeer de PRR serie van Ale eens
ALE was voorheen Giordana
Persoonlijk vind ik deze n stuk fijner als bijvoorbeeld Castelli Progetto x2
In de winter : Columbes X-wing
In de zomer een Basso

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 13 jul 2015 21:36

Ik heb de redwhite broek nu 6 weken gebruikt en op de lange warme afstanden heeft deze niet mijn voorkeur. Ik schreef al, het is degelijk materiaal en ik heb het idee dat het oppervlak van de zeem 'te' degelijk is (soort rib-stof). Ik krijg er een broei-kont in met irritatie als gevolg. Dat heb ik met de castelli prog etc. véél minder. Met langer bedoel ik bv 6 uur en 2000 hoogtemeters bij 'n graadje of 25 à 32. Als het koeler is of maar 100km gaat het prima. Nergens last van dan. Probeer momenteel wat talkpoeder uit en dat lijkt ook wel te helpen.

DDX
Forum-lid HC

DDX 14 jul 2015 22:56

Aangezien mijn Castelli bodypaint broek aan vervaning toe was door slijtage/eigenlijk net iets te groot heb ik recent een Rapha pro team broek gekocht.
Bevalt prima, lekker brede zeem :)
Je betaalt er flink voor maar naar mijn idee is het dat wel waard. (en mocht het nodig zijn hebben ze ook gratis reparatie service)

Maar naar mijn idee is goed zitten op lange tochten vooral afhankelijk van juiste zadel en broek die lekker strak zit.
(en waar zeem dus niet gaat schuiven)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2015 06:33

paulb schreef:Probeer de PRR serie van Ale eens
ALE was voorheen Giordana
Persoonlijk vind ik deze n stuk fijner als bijvoorbeeld Castelli Progetto x2
Ik ook zeer tevreden met de PRR broek. Kan concurrentie met mijn Assossen prima aan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie