Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoen Probleem

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 16 mei 2015 08:47

heeft SIDI geen brede schoenen?

Ze hebben ook een hiel support, die kan je dan wat strakker afstellen bij de kleinste voet.

Vreemd dat je nog geen SIDI geprobeerd hebt, zowat de grootste en meest gekende fietsschoenen naam.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 mei 2015 09:42

de zwarten schreef:heeft SIDI geen brede schoenen?

Ze hebben ook een hiel support, die kan je dan wat strakker afstellen bij de kleinste voet.

Vreemd dat je nog geen SIDI geprobeerd hebt, zowat de grootste en meest gekende fietsschoenen naam.
Sorry maar in mijn quote had ik Sidi moeten schrijven ipv Giro. Ik heb die hele dure aangehad, de versie daaronder en eigenlijk allemaal hetzelfde probleem.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 mei 2015 09:42

emmo schreef:Bont cycling

http://www.bont.com/Cycling/

Ook opmaat gemaakt! Voor mij ook een uitkomst mbt brede voet(lengte maat 41,5 breedte maat 43)
Goede optie die ga ik eens uitproberen. @emmo waar heb je ze gekocht?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

emmo
Forum-lid

emmo 16 mei 2015 11:05

MarcFaFo schreef:
emmo schreef:Bont cycling

http://www.bont.com/Cycling/

Ook opmaat gemaakt! Voor mij ook een uitkomst mbt brede voet(lengte maat 41,5 breedte maat 43)
Goede optie die ga ik eens uitproberen. @emmo waar heb je ze gekocht?
Online via hun eigen site! Werkt het makkelijkst! Zeker als je voor het maatwerk gaat. En er staat een dealer locator op de site

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 mei 2015 11:17

Prima, dan ga ik dat doen. De Dealer Locator geeft alleen Ooms in de Uithof aan. Zij hebben niets met fietsen, alleen schaatsen en skeeler.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 16 mei 2015 12:04

OK. SIDI valt dus ook af.

Heb je die Shimano's al geprobeerd die in de oven gaan na passen?
Anders wordt het wellicht Bont, ik weet even niet of maatwerk bij andere fabrikanten mogelijk is...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 16 mei 2015 12:29

Heb je ook de specialized zolen geprobeerd? In mijn Sidi's had ik er ook last van dat mijn hak ruimte had. Ik heb een maat 45 links en 44,5 rechts. Toen had ik van specialized zolen gekocht en die ondersteunen je voeten (bij mij in de hiel) dusdanig dat je voet hoger komt wat voor minder ruimte zorgt.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 mei 2015 15:52

Qua SIDI kan ik zeggen dat ze wel mooi zijn maar qua maatvoering lastig zijn. De mega is weer te breed en de normale voelen net weer te smal. De inleg zooltjes van Fizik heb ik ook in mijn schoenen zitten. Dit helpt niet echt veel. Het komt denk ik dat de schoenen die ik pas eigenlijk maat 46.5 moeten zijn maar de meeste schoenen alleen 46 of 47 hebben. De 46 zit net te klein en de 47 weer te groot waardoor mijn voet uit de schoen "floept".
Ik denk dat ik voor Bont ga.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 16 mei 2015 17:55

Het beste kun je lijkt me terecht bij een zaak die meerdere merken heeft en waar ze kennis van zaken hebben. Geen idee waar je woont, maar in mijn omgeving ken ik maar 2 zaken die binnen een uur rijden zijn die dat hebben. (Woon in Enschede, dan denk ik aan Ten Tusscher in Enschede en Rose in Bocholt, zijn er vast wel meer. ik ken ze niet). Even in jouw omgeving zoeken naar dit soort grotere zaken. Je kan dan gewoon voelen hoe de schoenen je zitten en daar kennen ze vast ook wel het probleem van maatverschil. Zo niet, andere zaak zoeken.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 mei 2015 19:15

Swedish Chef schreef:Het beste kun je lijkt me terecht bij een zaak die meerdere merken heeft en waar ze kennis van zaken hebben. Geen idee waar je woont, maar in mijn omgeving ken ik maar 2 zaken die binnen een uur rijden zijn die dat hebben. (Woon in Enschede, dan denk ik aan Ten Tusscher in Enschede en Rose in Bocholt, zijn er vast wel meer. ik ken ze niet). Even in jouw omgeving zoeken naar dit soort grotere zaken. Je kan dan gewoon voelen hoe de schoenen je zitten en daar kennen ze vast ook wel het probleem van maatverschil. Zo niet, andere zaak zoeken.
Dat was mijn idee ook en de volgende zaken bezocht:
- Van Herwerden
- Bike Zone
- Hopmans
- Lokaal in Delft

Geen van deze zaken kwam met een acceptabel antwoord, anders dan een dik paar sokken, schoenen niet op voorraad, even terug komen etc.
Na vele schoenen te hebben gepast verwacht ik wel enigszins een idee te hebben wat een schoen levert. Dus ga gewoon ervan uit dat een modable schoen zich goed naar mijn voet vormt. Naast natuurlijk eerst de juiste maat te hebben uitgezocht, nl 46,5 wat de meeste merken schoenen niet hebben.

sob
Forum-lid

sob 16 mei 2015 21:51

Ik heb dit probleem ook en heb daarom schoenen van Lintaman gekocht,de linker is een 46 en de rechter een 45.
Ik heb deze gekocht bij de importeur van Lintaman,die deed niet moeilijk over 2 verschillende maten.

sigur-ros
Forum-lid

sigur-ros 20 mei 2015 00:05

ik heb spiuk die hebben een vrij brede voorkant. Ook kunnen ze in de oven waarna ze zich aanpassen aan de vorm van je voet, al moet dat natuurlijk wel binnen de marge blijven.
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

Plaats reactie