Cannondale six 2010 vs Super Six 2011
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik zou een andere dealer zoeken, als hij Cannondale wil verkopen zal een antwoord hier heel snel op te geven zijn (een forum is leuk maar als je fm. iets aan je wil verdienen is een goed antwoord hierop in mijn ogen niet al te moeilijk......).
Als je met jou lengte uitkomt op een 63 zit je echt behoorlijk mis......
Als je met jou lengte uitkomt op een 63 zit je echt behoorlijk mis......
Dat idee had ik ook al. Maar - niet onbelangrijk - hij was wel de enige die mij zonder problemen een half jaar een tweedehands liet gebruiken. De 'echte' fietsenmaker was overigens op vakantie, en ik ben door een hulpsinterklaas geholpen. Zal nog eens langs gaan nu hij weer terug is om de kennis die ik nu heb te bespreken.
Bob
Bob
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ok, ik zou naar de balhooflengte kijken en zien of je daar icm. de bovenbuislengte mee kunt leven.
De six is een uitloper en voegt helemaal niets toe aan het gamma (gaat eruit). Keuze voor mij zou zijn: Caad 10 of Supersix afhankelijk van het budget.
Wil je echt comfortabel rijden dat zou een synapse (of bijv. CR1) een alternatief zijn (ga zelf overigens op de witte supersix met Red rijden).
De six is een uitloper en voegt helemaal niets toe aan het gamma (gaat eruit). Keuze voor mij zou zijn: Caad 10 of Supersix afhankelijk van het budget.
Wil je echt comfortabel rijden dat zou een synapse (of bijv. CR1) een alternatief zijn (ga zelf overigens op de witte supersix met Red rijden).
Ben je van je Campa geloof afgevallen Sharkman ?
Dank. Weet dat de synapse comfortabeler zou zijn, maar ik heb niets met die sloping frames. Vandaar toch de voorkeur voor de supersix. Mijn Batavus was een maat 58 en ik reed in Andalusie comfortabel op een GT series 3 maat L. Maar kan van beide geen geometrie vinden. Zal de tweedehands waar ik nu op fiets (Gazelle Dauphine mt 60) eens opmeten en dan nog eens met de FM gaan praten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Supersix is ook (beperkt) sloping.
en voor Havana
Nee hoor heb nog steeds een fiets met de oude 10 speed "red" record groep.
Tot het moment dat de 11 speed groepen weer 100% betrouwbaar zijn en duidelijk schakelen stap ik even niet over. Mijn huidige keuze is al een jaar Red (inmiddels drie fietsen met deze groep).
Heb lang overwogen om een supersix met Si cranks en een DI2 drivetrain te nemen (onderdelen heb ik) maar wacht op een Six zonder kabelnokken (schijnt eraan te komen) en ga ook een andere accu laten maken alvorens ik deze ga monteren).
Maar Campa maakt nog steeds de meest "houdbare" produkten dus.....
en voor Havana
Nee hoor heb nog steeds een fiets met de oude 10 speed "red" record groep.
Tot het moment dat de 11 speed groepen weer 100% betrouwbaar zijn en duidelijk schakelen stap ik even niet over. Mijn huidige keuze is al een jaar Red (inmiddels drie fietsen met deze groep).
Heb lang overwogen om een supersix met Si cranks en een DI2 drivetrain te nemen (onderdelen heb ik) maar wacht op een Six zonder kabelnokken (schijnt eraan te komen) en ga ook een andere accu laten maken alvorens ik deze ga monteren).
Maar Campa maakt nog steeds de meest "houdbare" produkten dus.....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
velolove schreef:De eerste Super Sixen 2011 zijn binnen bij de dealer. Ik ga die van mij vanmiddag ophalen
Inderdaad . Heb alleen geen tijd om langs te gaan.
What makes the boat go faster?