Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07 sep 2010 23:24
door bobsaget
Terug van een dikke week fietsen in andalusie :)

Verschil in bovenbuislengte tussen de 58 en de 60 is 1.5 cm (57.5 vs 59 cm). Dat verschil is toch wel op te vangen door de lengte van de voorbouw of de stand van het zadel te varieren?

Geplaatst: 08 sep 2010 11:13
door sharkman113
Ik zou een andere dealer zoeken, als hij Cannondale wil verkopen zal een antwoord hier heel snel op te geven zijn (een forum is leuk maar als je fm. iets aan je wil verdienen is een goed antwoord hierop in mijn ogen niet al te moeilijk......).
Als je met jou lengte uitkomt op een 63 zit je echt behoorlijk mis......

Geplaatst: 08 sep 2010 11:23
door bobsaget
Dat idee had ik ook al. Maar - niet onbelangrijk - hij was wel de enige die mij zonder problemen een half jaar een tweedehands liet gebruiken. De 'echte' fietsenmaker was overigens op vakantie, en ik ben door een hulpsinterklaas geholpen. Zal nog eens langs gaan nu hij weer terug is om de kennis die ik nu heb te bespreken.

Bob

Geplaatst: 08 sep 2010 11:46
door sharkman113
Ok, ik zou naar de balhooflengte kijken en zien of je daar icm. de bovenbuislengte mee kunt leven.
De six is een uitloper en voegt helemaal niets toe aan het gamma (gaat eruit). Keuze voor mij zou zijn: Caad 10 of Supersix afhankelijk van het budget.
Wil je echt comfortabel rijden dat zou een synapse (of bijv. CR1) een alternatief zijn (ga zelf overigens op de witte supersix met Red rijden).

Geplaatst: 08 sep 2010 11:52
door havana
Ben je van je Campa geloof afgevallen Sharkman ;) ?

Geplaatst: 08 sep 2010 12:35
door bobsaget
Dank. Weet dat de synapse comfortabeler zou zijn, maar ik heb niets met die sloping frames. Vandaar toch de voorkeur voor de supersix. Mijn Batavus was een maat 58 en ik reed in Andalusie comfortabel op een GT series 3 maat L. Maar kan van beide geen geometrie vinden. Zal de tweedehands waar ik nu op fiets (Gazelle Dauphine mt 60) eens opmeten en dan nog eens met de FM gaan praten.

Geplaatst: 08 sep 2010 12:36
door sharkman113
Supersix is ook (beperkt) sloping.

en voor Havana

Nee hoor heb nog steeds een fiets met de oude 10 speed "red" record groep.

Tot het moment dat de 11 speed groepen weer 100% betrouwbaar zijn en duidelijk schakelen stap ik even niet over. Mijn huidige keuze is al een jaar Red (inmiddels drie fietsen met deze groep).
Heb lang overwogen om een supersix met Si cranks en een DI2 drivetrain te nemen (onderdelen heb ik) maar wacht op een Six zonder kabelnokken (schijnt eraan te komen) en ga ook een andere accu laten maken alvorens ik deze ga monteren).

Maar Campa maakt nog steeds de meest "houdbare" produkten dus.....

Geplaatst: 01 okt 2010 12:29
door velolove
De eerste Super Sixen 2011 zijn binnen bij de dealer. Ik ga die van mij vanmiddag ophalen :-)

Geplaatst: 01 okt 2010 12:55
door Livio Livius
velolove schreef:De eerste Super Sixen 2011 zijn binnen bij de dealer. Ik ga die van mij vanmiddag ophalen :-)


Inderdaad :D. Heb alleen geen tijd om langs te gaan.

Geplaatst: 01 okt 2010 19:08
door bobsaget
En ik maar wachten :(

Ga in ieder geval even naar bike motion om de maat te checken.

Geplaatst: 01 okt 2010 21:13
door fred72
waar zouden jullie voor kiezen: caad 10 ultegra afgemonteerd of supersix met 105 afmontage. bijde 2011 modellen. graag jullie mening

Geplaatst: 01 okt 2010 23:22
door dodge
De kans is groot dat er meer verschil zit tussen het CAAD 10 frame en de supersix dan tussen de 105 en Ultegra ( buiten een beetje gewicht ).
En de 105 heeft makkelijk te vervangen kettingbladen ( niet hol gesmeed )