Heb je toevallig een GPX van zo'n dergelijke route op de posbank? Zo ja, zou ik die dan kunnen gebruiken? (Onder het mom van beter goed gejat dan slecht bedacht...)nijkie schreef:Je kunt op de posbank in 150km 2000hm maken.
Lijkt me goede training de lange klimmen rij je meestal met een regelmatige hartslag.
Trainen voor cyclo
-
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52
Van km 8 tot 63 is alleen klimmen en dalen bij deze route ik ben eerder naar huis gegaan maar de andere hebben de Emma pyramide nog een keer gedaan dan heb je 1000hm.herwerdenrijder schreef:Heb je toevallig een GPX van zo'n dergelijke route op de posbank? Zo ja, zou ik die dan kunnen gebruiken? (Onder het mom van beter goed gejat dan slecht bedacht...)nijkie schreef:Je kunt op de posbank in 150km 2000hm maken.
Lijkt me goede training de lange klimmen rij je meestal met een regelmatige hartslag.
Ik dus deze rit 800 hm op ongeveer 55km.
http://ridewithgps.com/trips/4523881 bij export als tcx downloaden
(strava heeft onderhoud nu)
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.
Cannondale Topstone 4.
-
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52
De rit is private
http://app.strava.com/activities/291266250herwerdenrijder schreef:De rit is private
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.
Cannondale Topstone 4.
Ik zou je ook zeker adviseren om 1 keer per week een clubride te doen op tempo. Ik weet niet wat je ervaring is met het rijden in groepen, maar lijkt me verstandig om dit mee te pakken en ook goed op tempo en in het wiel te rijden. Daar kun je op de 'vlakke' stukken veel winst pakken.
+1. Klinkt als een goed plan. Wel goed uitslapen. Na de bevalling komen er een paar jaren waarin dat niet meer lukken gaat.Serge du Temps schreef:Na wat meer gelezen te hebben over vergroten van je vermogen, ga ik denk ik 3 van de 4 ritten per week enkel D1 rijden tot augustus. 1x per week dan een intensievere training. In augustus dan wat meer interval invoegen. Gezien de beschikbare tijd zal het wel 'marginal gains' worden, maar dit is dan wel de manier voor een iets grotere motor
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Met rondjes draaien op de Posbank schiet je niet zoveel op voor de meeste cyclo's. Voor een cyclo in de Ardennen is het nog wel een aardige training, maar voor een bergcyclo is het niet meer dan eens een andere prikkel. Omdat het maar korte heuveltjes zijn rij je steeds met vermogens boven je omslagpunt omhoog, in een cyclo met lange klimmen wil je juist onder je omslagpunt blijven rijden.
Een keer blokken van 20 minuten op een dijk rijden komt qua inspanning veel meer in de buurt van een berg op rijden.
Een keer blokken van 20 minuten op een dijk rijden komt qua inspanning veel meer in de buurt van een berg op rijden.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Doel is de kloten kriek ... mijn ervaring van vorig jaar is dat die zeker de 1e 300m vlak zijn en daarna alleen maar op of af gaat. Ok, bovenaan de 1e klim rijdt je nog een stuk relatief vlak en is het nog druk dus is groepsrijden een pre. Maar daar houdt het ook wel echt mee op.geertjeb schreef:Ik zou je ook zeker adviseren om 1 keer per week een clubride te doen op tempo. Ik weet niet wat je ervaring is met het rijden in groepen, maar lijkt me verstandig om dit mee te pakken en ook goed op tempo en in het wiel te rijden. Daar kun je op de 'vlakke' stukken veel winst pakken.
Anders is het bijv. bij Marmotte (aanloop Glandon, tussenstuk naar Telegraph en laatste deel afdaling Galibier). En bijv bij de Trois Ballons (met name dan de aanloop naar 1e klim, en tussenstuk richting Ballon D'alsas). Maar goed, dat zijn (nog) niet de doelen van de TS.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Overigens zeg ik "kloten kriek" .., maar dat is alleen maar omdat ik de echte naam nooit kan onthouden en dit er wel op lijkt. Tocht is erg mooi om aan deel te nemen. (en wel een tikje vervelend met het op en af rijden de hele tijd). Dus "kloten" hoeft niet al te letterlijk genomen te worden
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Maar ik ben het overigens totaal niet met je eens. In een groep rijden tijdens de Velomediane is heel belangrijk, waarom denk je anders dat al die kleppers met knechten naar zo'n evenement komen?MarkVeenstra schreef:Doel is de kloten kriek ... mijn ervaring van vorig jaar is dat die zeker de 1e 300m vlak zijn en daarna alleen maar op of af gaat. Ok, bovenaan de 1e klim rijdt je nog een stuk relatief vlak en is het nog druk dus is groepsrijden een pre. Maar daar houdt het ook wel echt mee op.geertjeb schreef:Ik zou je ook zeker adviseren om 1 keer per week een clubride te doen op tempo. Ik weet niet wat je ervaring is met het rijden in groepen, maar lijkt me verstandig om dit mee te pakken en ook goed op tempo en in het wiel te rijden. Daar kun je op de 'vlakke' stukken veel winst pakken.
Anders is het bijv. bij Marmotte (aanloop Glandon, tussenstuk naar Telegraph en laatste deel afdaling Galibier). En bijv bij de Trois Ballons (met name dan de aanloop naar 1e klim, en tussenstuk richting Ballon D'alsas). Maar goed, dat zijn (nog) niet de doelen van de TS.
- Serge du Temps
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49
Groep rijden is niet zo'n probleem. De beschikbare tijd om te trainen des te meer.
Qua uitslapen ben ik inmiddels al wat gewend, want dit zal nummer 2 worden.
Misschien toch woon-werk gaan doen op fiets in D1, is 55km enkele trip. Dan heb ik gelijk wat meer papa tijd over in de avonduurtjes.
Als ik dan 3x per week woon-werk op de fiets doe, heb ik hier al bijna 12 uur trainingstijd te pakken.
Aangezien met de auto ik er doorgaans 1 1/2 uur over doe, maakt dat half uurtje extra op de fiets ook niet veel uit. In ieder geval geen files.
Thuis maar eens overleggen of dat, wanneer de baby er is, mogelijk is.
Qua uitslapen ben ik inmiddels al wat gewend, want dit zal nummer 2 worden.
Misschien toch woon-werk gaan doen op fiets in D1, is 55km enkele trip. Dan heb ik gelijk wat meer papa tijd over in de avonduurtjes.
Als ik dan 3x per week woon-werk op de fiets doe, heb ik hier al bijna 12 uur trainingstijd te pakken.
Aangezien met de auto ik er doorgaans 1 1/2 uur over doe, maakt dat half uurtje extra op de fiets ook niet veel uit. In ieder geval geen files.
Thuis maar eens overleggen of dat, wanneer de baby er is, mogelijk is.