Garmin 810 Turn by turn navigatie en uploaden naar strava
Om het nog ingewikkelder te maken: de aanwijzingen die je met programma's als WinGBD3 krijgt zijn anders dan die je via de "officiële" weg krijgt. Dit zijn simpele aanwijzingen in de categorie van "links" / "rechts". Je krijgt hierbij ook geen overzicht van de verkeerssituatie. Een ander verschil is dat de aanwijzingen in de file zelf ingebakken worden, terwijl de "officiële" aanwijzingen door de Garmin zelf worden gegenereerd.
Oke het wordt inderdaad weer ingewikkelder.
Kijkend naar onderstaand filmpje (dit is de navigatie zoals ik hem graag zou willen hebben). Is dit door simpelweg de route te tekenen via Basecamp te bereiken?
https://www.youtube.com/watch?v=buc41AfFJKc
Kijkend naar onderstaand filmpje (dit is de navigatie zoals ik hem graag zou willen hebben). Is dit door simpelweg de route te tekenen via Basecamp te bereiken?
Als ik teken in gpsies of een bestand upload en vervolgens download in tcx garmin course vervolgens het tcx bestand in de map newfiles zit op de garmin route laden en bij instelling van de route aangeeft met aanwijzingen dan krijg ik gewoon links of rechts af dmv een piepjes en pijltje.
Onderliggende kaart is ofm.
Maar wat Havana zegt dat niet iedere aanwijzing kan worden weergegeven maar is zeer minimaal.
(Ik heb de 800)
In garmin connect aangeven bij account bij welke externe site ook wil synchroniseren.
Onderliggende kaart is ofm.
Maar wat Havana zegt dat niet iedere aanwijzing kan worden weergegeven maar is zeer minimaal.
(Ik heb de 800)
In garmin connect aangeven bij account bij welke externe site ook wil synchroniseren.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ja, dat zijn de "officiële" aanwijzingen, herkenbaar aan de witte pijl.Jari.K schreef:Oke het wordt inderdaad weer ingewikkelder.
Wat @ nijkje beschrijft is wat ik eerder heb beschreven: een track tekenen en vervolgens de Garmin er een route van laten maken. Dat werkt redelijk, maar zeker niet foutloos.
-
- Forum-lid
Ik teken mijn route altijd in basecamp, en dan heb je navigatie zoals hierboven in het filmpje , gewoon tekenen en route verzenden naar toestel , ik heb nooit problemen ,ge moet alleen een beetje leren werken met basecamp .Jari.K schreef:Oke het wordt inderdaad weer ingewikkelder.
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb
Viper XTeam Mtb
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De manier zoals door Havana beschreven is de enige die enigzins foutloos werkt.
Alle andere manieren "KUNNEN" foutloos zijn.
Wat sommigen hier ook beweren.
Behalve dat deze vraag in het verkeerde hoofdstuk staat kan je de meeste antwoorden op de hier gestelde vragen dook vinden in de Faq van het Garmin 800 topic deel 2
Alle andere manieren "KUNNEN" foutloos zijn.
Wat sommigen hier ook beweren.
Behalve dat deze vraag in het verkeerde hoofdstuk staat kan je de meeste antwoorden op de hier gestelde vragen dook vinden in de Faq van het Garmin 800 topic deel 2
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hmmm dat is wel interessant. Gisteren ging het bij mij automatisch goed toen ik een koers uittekende via Garmin Connect. Netjes de hele tijd aanwijzingen wanneer ik moest afslaan e.d.
Misschien toch maar Basecamp installeren en daar meer routes in tekenen
Misschien toch maar Basecamp installeren en daar meer routes in tekenen
Precies. Daarom heb ik toch maar 5 tientjes geïnvesteerd in een afstandbediening. Het swipen over het scherm gaat nl. prima zolang je geen kaart in beeld hebt. Dus heen en weer tussen dataschermen en kaartscherm werkte super irritant (bij mij althans). Met de afstandbediening is dit een fluitje van een cent. Bovendien bekijk ik onderweg nu veel meer schermen die ik wel had ingesteld, maar eigenlijk nooit bekeek. De prijs is een overkill, maar het werkt super heb ik gemerkt.havana schreef:Je zult zien dat je ZELFS als je de "officiële" methode volgt de Garmin TOCH af en toe een aanwijzing zal vergeten. Het is dus alsnog nodig het kaartscherm erop te houden om het lijntje in de gaten te houden. Het is niet aan te raden een ander scherm voor je neus te zetten met allerlei datavelden. In theorie zou dat dus wel moeten kunnen, maar in de praktijk helaas niet. Slecht nieuws voor de cijferfetisjisten onder ons
Ik heb trouwens wel goede ervaringen met GPSIES. Willekeurige route converteren naar GPX track, in de newfiles map van mijn geheugenkaartje plaatsen en fietsen maar.
http://www.futurumshop.nl/garmin-edge-a ... ning.phtmlJM_H schreef:Afstandbediening?
Oke, nog één vraag: ik zie in allerlei filmpjes waar in basecamp een route getekend wordt dat er aanwijzingpunten ontstaan op alle plekken waar je de route naartoe getrokken hebt. Dus stel je begint op punt A en je wilt een rondje rijden om vervolgens terug te komen bij punt A, dan moet je onderweg punten B, C, D enzovoorts intekenen zodat Basecamp op basis daarvan een route maakt.
Maar nu lijkt het er op dat hij die punten B en C ook weergeeft als plekken waar je steeds op 'aankomt'.
Kun je deze punten ook uitzetten zodat de route behouden blijft, je de aanwijzingen krijgt die je verwacht (bij afslaan etc.) en dan pas weer een 'aankomst' bereikt als je daadwerkelijk je ronde hebt beeïndigd?
Maar nu lijkt het er op dat hij die punten B en C ook weergeeft als plekken waar je steeds op 'aankomt'.
Kun je deze punten ook uitzetten zodat de route behouden blijft, je de aanwijzingen krijgt die je verwacht (bij afslaan etc.) en dan pas weer een 'aankomst' bereikt als je daadwerkelijk je ronde hebt beeïndigd?