Mbt garantie: dat klopt. Er is een wettelijke bepaling van een deugdelijk product. Echter: mag je een nieuwe vork eisen die vervolgens op kosten van de leverancier wordt gespoten? Had het laatst met een latopbehuizing, zat scheur in, was dus niet deugdelijk. Echter hanteert men dan een bepaalde afschrijving van het product met als resultaat 0.
Bij frames is het het iig ook vaak zo: een levenslange garantie is leuk. Maar mag je van de leverancier verwachten dat je na pak 'm beet 7 jaar een volledig nieuw frame krijgt, moet bijbetalen of wat dan ook. En moet het dan exact dezelfde zijn, kan dat wel na zeven jaar?
Wat ik zou doen: de huidige voorvork erin laten zitten en de zwarte als reserve houden.
Scheurtje in Carbon Voorvork Bulls racefiets
Ik heb de foto's gezien van de nieuwe voorvork. Ik krijg een nieuwe zwarte in carbon look voorvork met Bulls als opdruk in witte letters.
Hij wordt gratis vervangen inclusief montage en mag waarschijnlijk die oude voorvork ook meenemen als Bulls hem niet wil hebben voor productonderzoek.
Ik kan hem altijd nog spuiten, of misschien het frame opnieuw spuiten in het zwart met witte accenten. Ik wilde toch nieuwe velgen en banden aanschaffen. Kan dan alles in één keer doen.
Ik zag bij de fm ook een mooie mbt staan (was van plan een nieuwe mbt te kopen in het najaar), namelijk deze...
De Bulls Copperhead 3 RS 27,5 inch!
Bij andere fietsenmakers dat ik hem zag staan kreeg ik geen korting, omdat hij telkens snel uitverkocht was (en ze mogen ieder jaar maar een paar bestellen). Maar bij deze fm kreeg ik hierop 200 euro korting! Ik heb hem gelijk aangeschaft!
Alles mooi XT afgemonteerd (behalve remmen), kabels mooi weggewerkt etc.
Ik mag niet klagen en al helemaal niet mopperen!
Hij wordt gratis vervangen inclusief montage en mag waarschijnlijk die oude voorvork ook meenemen als Bulls hem niet wil hebben voor productonderzoek.
Ik kan hem altijd nog spuiten, of misschien het frame opnieuw spuiten in het zwart met witte accenten. Ik wilde toch nieuwe velgen en banden aanschaffen. Kan dan alles in één keer doen.
Ik zag bij de fm ook een mooie mbt staan (was van plan een nieuwe mbt te kopen in het najaar), namelijk deze...
De Bulls Copperhead 3 RS 27,5 inch!
Bij andere fietsenmakers dat ik hem zag staan kreeg ik geen korting, omdat hij telkens snel uitverkocht was (en ze mogen ieder jaar maar een paar bestellen). Maar bij deze fm kreeg ik hierop 200 euro korting! Ik heb hem gelijk aangeschaft!
Alles mooi XT afgemonteerd (behalve remmen), kabels mooi weggewerkt etc.
Ik mag niet klagen en al helemaal niet mopperen!
Laatst gewijzigd door POC op 04 jun 2015 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Infinito GB
- Forum-lid
Misschien nog wel een puntje om rekening mee te houden.
Bij sommige fabrikanten staat vermeld in de beschrijving van carbon delen (frames, zadelpennen enz en in feite dus van kunststof), dat er voorzichtig moet worden omgegaan met zelf (laten) spuiten,coaten, smeren ed. ivm de gevoeligheid van het carbon voor bepaalde stoffen (oplosmiddelen ed.) in verf en schoonmaakmiddelen en smeermiddelen.
Dit zou dan weer van grote invloed kunnen zijn op de garantie van je eventuele nieuwe vork, of de restgarantie van je huidige frame. Voor de fabrikant wordt het dan wel heel makkelijk om onder de garantie uit te kunnen komen als er in de toekomst nog een voorvalletje met de gespoten delen is.
Bij sommige fabrikanten staat vermeld in de beschrijving van carbon delen (frames, zadelpennen enz en in feite dus van kunststof), dat er voorzichtig moet worden omgegaan met zelf (laten) spuiten,coaten, smeren ed. ivm de gevoeligheid van het carbon voor bepaalde stoffen (oplosmiddelen ed.) in verf en schoonmaakmiddelen en smeermiddelen.
Dit zou dan weer van grote invloed kunnen zijn op de garantie van je eventuele nieuwe vork, of de restgarantie van je huidige frame. Voor de fabrikant wordt het dan wel heel makkelijk om onder de garantie uit te kunnen komen als er in de toekomst nog een voorvalletje met de gespoten delen is.
Bedankt voor de tip Lux Dream! Mijn frame is van aluminium en vanwege het feit dat deze ook wat kleine beschadigingen heeft door een keer losgeschoten ketting, kan ik beter die spuiten.
Ik las op dit forum een aantal positieve reacties over een spuiter in Amersfoort.
Ik las op dit forum een aantal positieve reacties over een spuiter in Amersfoort.