Tja, het lijkt mij een behoorlijke stoot beschadiging of anders misschien een garantie geval door een fabricagefout want hoeveel km kan je van een Vredenstein Fortessa Senso band redelijkerwijs verwachten zonder dat deze scheuren ontstaan.?StevieSeagal schreef:
Dit is mijn voorband na ongeveer 2500k dit jaar, ik heb hem voor de zekerheid maar vervangen uit angst dat de band uit zou scheuren tot op de hieldraad. Is dit terecht of kan ik hem nog repareren en hem nog langer gebruiken?
Vredestein Fortezza Senso All Weather
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gewoon proberen anders beetje lucht bij.djatwork69 schreef:bij mij dus 6.2 en 5.7?nijkie schreef:23 mm gewicht delen door 10 voor 0,5 bar minder.
25 mm gewicht delen door 10 - 1 Bar voor 0,5 bar minder.
Kan dat? Is toch veel te 'plat'?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Ik zie een band met door de rijder veroorzaakte schade (zie niet in wat hier valt te claimen). Moet zeggen dat een band na 2500 met mijn rijstijl doorgaans al in de kliko ligt.
-
- Forum-lid
Las dat de fortezza senso ook in 28 mm uit kwam
Weet iemand adres of webshop waar deze al te krijgen is
Weet iemand adres of webshop waar deze al te krijgen is
-
- Forum-lid
Misschien vind je het heel flauw opgemerkt, maar als ik fortezza 28 mm invoer in het zoekvenster van google dan staan er bij de eerste 10 al verschillende webshops
Misschien heel flauw opgemerkt, maar bij ALLE zoekresultaten is de ALL Weather (waar dit topic over gaat ) in max 25 mm verkrijgbaar. De EXTREME weather daarentegen is wel in 28 mm uitvoering...Swedish Chef schreef:Misschien vind je het heel flauw opgemerkt, maar als ik fortezza 28 mm invoer in het zoekvenster van google dan staan er bij de eerste 10 al verschillende webshops
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user
DIt is wel een leuke review van de Vredestein en wat bandendruk nu eigenlijk voor impact heeft.
http://www.bicyclerollingresistance.com ... ather-2015
http://www.bicyclerollingresistance.com ... ather-2015
-
- Forum-lid
Als je via google zoekt vind je inderdaad veel webshops waar de senso op staat dit alleen in 23 en 25
Weet iemand of de senso ergens te krijgen is in 28
Volgens de specificaties van Vredestein wordt de "all weather' niet in 28mm uitvoering gemaakt.ridley orion schreef:Als je via google zoekt vind je inderdaad veel webshops waar de senso op staat dit alleen in 23 en 25
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag voor de eerste keer gefietst met de Senso All Weather, alleen op het voorwiel.
Ik had de review gelezen en inderdaad "voelde" de band iets anders aan.
Lijkt dus wat meer weerstand te geven dan de Fortezza tricomp die ik jaaaaaaren heb gebruikt.
Met het opleggen van de band voelde ik dat het loopvlak ook behoorlijk stevig aanvoelde, veel steviger dan de tricomp. Een maat van mij fiets ook al een seizoen met de Senso All Weather banden en zei dat hij er geen één sneetje in heeft zitten. Dus lek rijden zal wellicht (nog) minder zijn dan met de Fortezza's.
Dat is toch voor een toerist wel fijn, zo min mogelijk lek rijden, dan maar wat meer weerstand.
Ik had de review gelezen en inderdaad "voelde" de band iets anders aan.
Lijkt dus wat meer weerstand te geven dan de Fortezza tricomp die ik jaaaaaaren heb gebruikt.
Met het opleggen van de band voelde ik dat het loopvlak ook behoorlijk stevig aanvoelde, veel steviger dan de tricomp. Een maat van mij fiets ook al een seizoen met de Senso All Weather banden en zei dat hij er geen één sneetje in heeft zitten. Dus lek rijden zal wellicht (nog) minder zijn dan met de Fortezza's.
Dat is toch voor een toerist wel fijn, zo min mogelijk lek rijden, dan maar wat meer weerstand.
Bikers are not alone
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik heb jaren met fortezzas gereden. Maar de nieuwe senso lijn kan me totaal niet bekoren. Rollen echt wel een stuk zwaarder.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!