Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1e racefiets Sensa trentino ul of specialized allez comp ?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jul 2015 21:53

De Sensa is een minder sexy merk maar deze is beter afgemonteerd dan de caad of alles voor een lagere of gelijke prijs.
Het zullen vooral jouw benen zijn die zullen bepalen of je mee kan met je vrienden.
En ook de Sensa is perfect voor toertochten.

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 07 jul 2015 22:06

Met koersen bedoel ik criterium's en klassieker's. Daar hoef je niet perse een caad10 of iets dergelijks voor te hebben maar ga je sneller dat kleine beetje beter wat die fietsen willen. De sensa is gewoon een steengoede fiets en kan je denk ik geen buil aanvallen.

Wederom succes!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jul 2015 23:38

Die zijn vooral een ons of 3, mischien wel 4 lichter dan een Trentino. Een Trek Emonda ALR en Stevens Vuelta (vaak over het hoofd gezien) passen ook in het rijtje zeer goede aluminium fietsen.

Maar voor 1500 euro kun je ook prima een carbon fiets met 105 krijgen, zeker als je nog een dikke maand geduld op kunt brengen. Dan heb je de eerste overjarige modellen met de nieuwe 105 groep.

Koersen = wedstrijden rijden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jul 2015 00:40

Ernie C. schreef:......

Maar voor 1500 euro kun je ook prima een carbon fiets met 105 krijgen, zeker als je nog een dikke maand geduld op kunt brengen. Dan heb je de eerste overjarige modellen met de nieuwe 105 groep.
.......
Voor minder dan 1500 Euro (ik dacht zelfs minder dan 1300) staan er bij VE verschillende carbon fietsen met full Ultegra te koop.
Ik dacht zelfs een 11-speed maar daar ben ik niet zeker van.

Het waren de laatste modellen van Scoppio.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wardvk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2015 05:59

wardvk 08 jul 2015 02:35

Top mannen!!

Nog meer om over na te denken :shock:
Denken jullie dat een New 105 zo dicht bij de ultegra komt dat het verschil niet interessant is voor mijn doel met fietsen? (Vind zelf ultegra net even sexy'er)

Verder ben ik zelf wat hufterig om te beginnen met carbon met mijn budget, ben bang dat ik dan in het kwalitatief minder carbon kom qua frame nav mijn budget.

Wat bedoel je met VE (even gegoogled maar kwam geen fietsen tegen).

is er een overzicht van beste ALU frames. Vind zelf alleen onderlinge testen.

Top mannen kom zo steeds een stapje verder! !

Groet Ward

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 jul 2015 06:58

Van Eyck Sport in Belgie.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 641
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 08 jul 2015 10:04

Ik zou toch eerst eens kijken welke geometrie je het beste past en pas daarna kiezen.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 08 jul 2015 13:06

De beste Alu frames komen van Canyon, Rose en Caad

ik zou de 105versie nemen en de standaard wielen ruilen voor Zonda of F3 met conti 4000s banden. Banden en wielen zijn de beste prijs/kwaliteit investering

Kijk voor de testen bij Tour magazine, vergelijkende testen is juist wat je wil hebben

Een carbo frame in de 1500 euro prijsklasse heeft vaak een mindere vork, ergens moet het vandaan komen

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jul 2015 15:24

materialist schreef:De beste Alu frames komen van Canyon, Rose en Caad

ik zou de 105versie nemen en de standaard wielen ruilen voor Zonda of F3 met conti 4000s banden. Banden en wielen zijn de beste prijs/kwaliteit investering

Kijk voor de testen bij Tour magazine, vergelijkende testen is juist wat je wil hebben

Een carbo frame in de 1500 euro prijsklasse heeft vaak een mindere vork, ergens moet het vandaan komen
En de Specialized Allez
Ik ben er ook van overtuigd dat het grootste deel van de toeristen totaal geen, of een verwaarloosbaar, verschil voelen tussen deze frames.
Een verschil in geometrie daarentegen dat voel je dan weer wel
Als je de reclame moet geloven dan zijn de fietsen ondertussen 3x zo stijf, 4x zo comfortabel en ook nog eens 50% sneller dan een aantal jaren geleden.

En er zijn, zoals reeds eerder geschreven, wel degelijk koopjes te doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 08 jul 2015 16:04

Veel sterker nog, met een drukverschil van 0,3 bar voel jij ook geen verschil meer

En de Specialized Allez omdat die ook uit een eigen ontwerpafdeling komt

wardvk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2015 05:59

wardvk 08 jul 2015 16:52

Bedankt voor de reacties! !

Ik ga idd eerst de specialized allez comp 105 (5800) met een andere crank proberen voor een testritje bij een lokale fm.
Daarnaast wil ik ergens nog de sensa trentino Ul (full ultegra mee nemen voor een testritje.

En in petten zit nog een fietsen zaak waar ik zeker nog wil kijken.

De Canyon Ultimate 9.0 AL valt buiten mijn budget, en kan ik niet gemakkelijk testen.

In roos heb ik me nog niet goed verdiept.

Als ik bij een fietsen zaak naar binnen loop zie ik zoveel mooie fietsen.
Dat ik moeilijk kan overzien welke voordelen of nadelen dat type heeft. (Die kennis heb ik gewoon niet).
Dus probeer ik thuis op internet de modellen van te voren uit te sorteren op specs en uiterlijk.

rijtje op dit Sensa Trentino ul ultegra Fulcrum 5 bovenaan
-

:
1.Sensa Trentino ul ultegra Fulcrum 5
- specialized allez comp 105 met andere crank
- caad 10 105 met andere crank (meer als vergelijking,die heeft mijn smaak niet)
- Canyon valt af (vanwege budget)

en misschien nog een Bianchi of giant (maar weet niet welke)

Is de sensa betrouwbaar kwalitatief competatief genoeg om er min. 5-10 jaar heerlijk op te racen/toeren tegenover een caad 10 en canyon. Of is de sensa toch echt zoveel minder dat ik moet gaan overwegen om in de jaren te gaan opbouwen vanuit een ander frame/merk. Dit heeft mijn voorkeur niet direct, wil eigenlijk komende jaren niet direct te investeren in andere wielen crank oid. bekijk dat liever over5 jaar.

Alvast bedankt !!
Groet Ward

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jul 2015 17:11

In principe kunnen al deze fietsen prima 5 tot 10 jaar mee, ook de Sensa. Bij geen van de merken en modellen kan je uitsluiten dat er een keer een frame sneuvelt, hoe lichter hoe groter het risico over 't algemeen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie