Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe One (slicks) in de regen

joopi
Forum-lid

joopi 29 jul 2015 23:38

Degene die dat tegen uw dochter heeft gezegd kletst echt uit zijn nek. Schwalbe heeft het recent uitgelegd bij de presentatie van de nieuwe Pro One banden dat profiel op een fietsband onzin is, want de snelheden zijn veel te laag en de druk veel te hoog (zoals daniel1975 zegt) om een risico op aquaplaning te lopen. Schwalbe heeft overigens speciale regenbandjes met wat meer grip, maar die hebben als nadeel dat ze door hun zachte loopvlak als een magneet werken op steentjes e.d., dus daarmee beland je figuurlijk van de regen in de drup.

sanneman
Forum-lid

sanneman 31 jul 2015 09:59

Er zitten hier waarschijnlijk veel schwalbe one gebruikers. Ik vind deze band duidelijk minder grip hebben in de regen dan een conti grand prix 4000 s. Ik heb 6 schwalbe ones aangekocht en er zijn er hoogstens 2 goede bij. Die banden hebben een verschrikkelijke hoogte slag, tot 3 mm!!. vooral op pacenti sl 23 velgen, maar ook als ik diezelfde band op een fullcrum velg leg dan blijft er nog steeds een grote hoogteslag. Voor mij nooit meer schalbe one!

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 31 jul 2015 10:09

sanneman schreef:Er zitten hier waarschijnlijk veel schwalbe one gebruikers. Ik vind deze band duidelijk minder grip hebben in de regen dan een conti grand prix 4000 s. Ik heb 6 schwalbe ones aangekocht en er zijn er hoogstens 2 goede bij. Die banden hebben een verschrikkelijke hoogte slag, tot 3 mm!!. vooral op pacenti sl 23 velgen, maar ook als ik diezelfde band op een fullcrum velg leg dan blijft er nog steeds een grote hoogteslag. Voor mij nooit meer schalbe one!

ik gebruik op mijn F3's schwalbes en op de kuiperFC50 conti"s 4000'S
mijn ervaring is echt anders
beiden goede bandjes, geen last van water en slijten doen ze ook niet echt anders....
ik zou kijken of er niet ergens een mooie aanbieding van één van beiden te vinden is :lol:
Allard

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 jul 2015 10:23

sanneman schreef:Er zitten hier waarschijnlijk veel schwalbe one gebruikers. Ik vind deze band duidelijk minder grip hebben in de regen dan een conti grand prix 4000 s. Ik heb 6 schwalbe ones aangekocht en er zijn er hoogstens 2 goede bij. Die banden hebben een verschrikkelijke hoogte slag, tot 3 mm!!. vooral op pacenti sl 23 velgen, maar ook als ik diezelfde band op een fullcrum velg leg dan blijft er nog steeds een grote hoogteslag. Voor mij nooit meer schalbe one!
Maar Sanneman, TS vraag of de schwalbe One in de regen gebruikt kunnen worden - of dat het beter is van niet (omdat het slicks zijn). Daar antwoord op gevend is dat het feit dat ze slick zijn geen argument is om niet in de regen te gebruiken. Want aquaplanning doet zich niet voor bij racefietsen.

Dat een andere band uit jouw ervaring meer grip in natte omstandigheden geeft, dat is wel een zinvolle toevoeging.

Maar om binnen dit topic verder over hoogteslagen te gaan ratelen is dan weer off topic. En voegt ook niets toe omdat er geen idee is om welke velg en welke uitvoering van de One banden het bij TS gaat. (One heb je zowel voor tubeless set up als standaard vouwbanden met binnenband optie.. dat zal al verschillend zijn lijkt me).

Ik rijd zelf overigens pas 2 weken op de One, zonder regenervaring. Dus kan niet meepraten. Maar de ultremo's die ik hiervoor had deden het prima :).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Udo
Forum-lid

Udo 31 jul 2015 11:57

Van hoogteslag in de banden heb ik nog niets gemerkt. Momenteel liggen de banden om c24 velgen van Shimano.
Ik zal de conti 4000s vast overwegen voor de volgende keer.
Voorlopige toch maar de Ones. Voor de goede orde het gaat om vouwbanden, met binnenband.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2015 16:34

Hier draaien 2x23mm en 2x2 25mm Schwalbe One (draad, biba). Lopen perfect!!
Niks op aan te merken.
Less is bore

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 31 jul 2015 17:16

Ik heb one's op min winterfiets zitten, ik heb er geen klachten over.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 31 jul 2015 17:40

Mijn Schwalbe 1s zitten op mijn droog weer fiets dus geen ervaring met nat weer. Als ik ze mag vergelijken met de Conties 4000... dan vind ik persoonlijk de Schwalbe iets prettiger rollen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 31 jul 2015 18:36

Zelf al 8000 km op schwalbe one in regen en met droog weer prima band
Rij op de 28 mm vouwband en is perfecr rond
Vind dat hij zich beter houdt dan coniti 4000s wordt minder gauw vierkant en minder insnijdingen
Merk geen verschil in nat weer met 4000s

Plaats reactie