Fiets gestolen
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
@Joseba: natuurlijk is het een feit dat sommigen alleen op het forum lurken d.m.v. een post over een gestolen fiets. Maar, ik heb nergens in de forummores (waar staan die?) gelezen dat dit niet mag. Er is altijd de mogelijkheid zo'n post ter kennisname te nemen en je verder te mengen in discussies die er in jouw optiek wel toe doen. Ik begrijp ook wel dat als je fiets van € 4.000,- of € 5.000,- euro gejat is, je er alles aan doet om 'm terug te krijgen en dit flink rondtoetert, ook op diverse fora. Ik vind dat niet zoveel met egoïsme (ikke ikke ikke) te maken hebben, want in het geval jouw fiets gestolen zou worden bewandel je misschien ook minder voor de hand liggende wegen (geenstijl, etc etc). En, tot slot is het natuurlijk oliedom je fiets onbeheerd achter te laten. Maar, we moeten de zaken ook niet omdraaien, het is altijd nog de dief die de bad motherfucker is natuurlijk.
Hier moest ik hardop om lachen.Joseba schreef: Hier een tip: laat je racefiets niet onbeheerd en zonder slot achter. Ik zie de beloning graag tegemoet.
Verder ben ik het eens met je (en ook met bijvoorbeeld Spaceship) dat het op een forum geven en nemen is (ook al is dat blijkbaar een onpopulaire mening. Bij dit soort posts gaat het ogenschijnlijk vooral om "nemen", en alhoewel je de posts natuurlijk gewoon kunt negeren, komen ze de leesbaarheid en bruikbaarheid van het forum niet ten goede.
Ik ben dan ook wel voor een post-quotum achtige constructie (ook voor bijvoorbeeld online enquetes, mijn persoonlijke ergernis)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
misschien moeten we met elkaar even over een poldermodel nadenken
(btw realiseer me dan wel dat ik me weer dooderger weer aan de stroom aan 'ik wil een nieuwe fiets voor € 1.200,- kopen, welke zal ik doen??????? Dus inderdaad laten we ergens mores in samenspraak vaststellen )
(btw realiseer me dan wel dat ik me weer dooderger weer aan de stroom aan 'ik wil een nieuwe fiets voor € 1.200,- kopen, welke zal ik doen??????? Dus inderdaad laten we ergens mores in samenspraak vaststellen )
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 10 aug 2015 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Mores kan je per definitie niet ergens lezen, want het zijn ongeschreven regels. Zeker op een forum dus totaal aan interpretatie onderhevig. Ben het trouwens wel met je verhaal eens.monsieurpinot schreef:@Joseba: natuurlijk is het een feit dat sommigen alleen op het forum lurken d.m.v. een post over een gestolen fiets. Maar, ik heb nergens in de forummores (waar staan die?) gelezen dat dit niet mag. Er is altijd de mogelijkheid zo'n post ter kennisname te nemen en je verder te mengen in discussies die er in jouw optiek wel toe doen. Ik begrijp ook wel dat als je fiets van € 4.000,- of € 5.000,- euro gejat is, je er alles aan doet om 'm terug te krijgen en dit flink rondtoetert, ook op diverse fora. Ik vind dat niet zoveel met egoïsme (ikke ikke ikke) te maken hebben, want in het geval jouw fiets gestolen zou worden bewandel je misschien ook minder voor de hand liggende wegen (geenstijl, etc etc). En, tot slot is het natuurlijk oliedom je fiets onbeheerd achter te laten. Maar, we moeten de zaken ook niet omdraaien, het is altijd nog de dief die de bad motherfucker is natuurlijk.
Btw Joseba, maak je eens ff niet zo druk zeg.
En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen. Het forum KAN een stuk beter en leesbaarder. Dat kost tijd en moeite. De vraag is natuurlijk of die er zijn. EN of de gehele forum community dit wil. De huidige forum anarchie heeft ook wel weer wat tenslottemonsieurpinot schreef:misschien moeten we met elkaar even over een poldermodel nadenken
(Maar mss is dit een apart topic waard)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Vergeet de totaal onbegrijpelijke vragen in onsamenhangend "Nederlands" zonder enige interpunctie niet. Ik weet het, sommige mensen kunnen er echt niets aan doen dat ze zo "communiceren". Maar als je al te beroerd bent om je eigen vraag netjes op papier te zetten zonder dat de lezer zelf een vertaling hoeft te schrijven, waarom zouden wij dan niet te beroerd moeten zijn om te antwoorden?monsieurpinot schreef: (btw realiseer me dan wel dat ik me weer dooderger weer aan de stroom aan 'ik wil een nieuwe fiets voor € 1.200,- kopen, welke zal ik doen??????? Dus inderdaad laten we ergens mores in samenspraak vaststellen )
Dat en de enquetes inderdaad. Die altijd een of ander verkapt marketing onderzoekje zijn voor product X door student Y die denkt dat hij het licht heeft gezien en echt de allereerste is die op het idee komt een enquete op een internetforum te zetten.
Ja zeker. Op een aangeharkt forum weinig humor en ik heb genoeg zelfreflectie om te beseffen dat ik zelf ook niet lang overleef wegens te weinig intellectuele en/of forumbeschaving verheffende inhoud mijnerzijds.De huidige forum anarchie heeft ook wel weer wat tenslotte
Veni. Vidi. Fietsie.
Over dat laatste zou ik me dan in jouw geval weer niet zo'n zorgen maken geloof ik
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
53x11 schreef:anarchie
Ik maak me niet druk. En de BTW aangifte is al de deur uit...zlyrinx schreef: Btw Joseba, maak je eens ff niet zo druk zeg.
Is die fiets al terug?
Misschien als tijdverdrijf kunnen we een topic openen over de slechte smaak van fietsendieven?
Is er een (negatieve) correlatie tussen wat onbeheerd achtergelaten wordt en wat tegenwoordig nog door de stijlpolitie wordt goedgekeurd...?
Joseba?! Kom op man. Ik hoop voor je dat je veel centjes terug krijgt van vadertje staat en dat je daar dan een véél mooiere fiets voor van gaat kopen. Ik zal hem graag on-line bewonderen (of in het echte hoor). Mocht hij onverhoopt gestolen worden en wil je ons dat dan ook nog laten weten dan beloof ik plechtig dat ik jouw topic dan niet kom misbruiken.
Diefjes weten wel wat ze meenemen hoor.
Diefjes weten wel wat ze meenemen hoor.
Grapje hoop ik? Waarom zou "vadertje staat" geld uitkeren bij een gestolen fiets die onbeheerd en niet op slot is achtergelaten?Sieper schreef:... Ik hoop voor je dat je veel centjes terug krijgt van vadertje staat...
EDIT: laat maar, niet goed gelezen...
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?