Scheur in Cube (lak of frame)
Na de Eurobike heeft men me nu beloofd... en aangezien de ALU Agree 2010 blijkbaar uitverkocht is zal het een 2011 worden, heb ik van de FM begrepen... intussen ben ik er blijven mee doorrijden - kasseien vermeden - en de scheur is niet echt groter geworden... to be continued...
Hans
-
- Forum-lid HC
Cube doet totaal niet moeilijk over dit soort zaken. Je krijgt zonder morre een nieuwe. Ik heb in nu vijf cube gehad en bij twee ervan een keer een probleem met het frame.
Binnen twee weken stond er een nieuw frame bij de dealer, zonder moeilijk doen. Foto maken sturen en klaar.
Binnen twee weken stond er een nieuw frame bij de dealer, zonder moeilijk doen. Foto maken sturen en klaar.
-
- Forum-lid HC
Mijn eerste frame wat ik omgeruild kreeg, daar zouden veel andere merken een discussie over gaan voer. Er zat een scheurtje in de lak van net 2cm, bij de lasnaad van de bovenbuis en zadelbuis. Na ruim drie jaar
Foto opgestuurd en binnen twee weken een compleet nieuw model frame binnen. Ik lees hier wel eens andere verhalen
Foto opgestuurd en binnen twee weken een compleet nieuw model frame binnen. Ik lees hier wel eens andere verhalen
Hond schreef:Blijkbaar is dat de werkwijze bij Cube, geen kwaliteitscontrole doen maar gewoon frames laten ruilen mocht er een fout inzitten.
Dat is dus ook een beetje wat ik dacht, toen ik veel reacties van anderen hier zag.
Wel goed dat de eigenaar er dus uiteindelijk geen last van heeft, behalve dat ie een weekje (of twee, drie?) zijn fiets kwijt is voor de ombouw.
MTB: BMC Elite02 - full X9 - 2007
Race: BMC SL01 full Ultegra - 2010 (model 2009)
Race: BMC SL01 full Ultegra - 2010 (model 2009)
MarkvdH schreef:Hond schreef:Blijkbaar is dat de werkwijze bij Cube, geen kwaliteitscontrole doen maar gewoon frames laten ruilen mocht er een fout inzitten.
Dat is dus ook een beetje wat ik dacht, toen ik veel reacties van anderen hier zag.
Wel goed dat de eigenaar er dus uiteindelijk geen last van heeft, behalve dat ie een weekje (of twee, drie?) zijn fiets kwijt is voor de ombouw.
Geen last? Je rijdt weer op een andere fiets en geen enkele fiets is gelijk. Dus je moet wennen en nog belangrijker: opnieuw afstellen.
teutoon schreef:MarkvdH schreef:Hond schreef:Blijkbaar is dat de werkwijze bij Cube, geen kwaliteitscontrole doen maar gewoon frames laten ruilen mocht er een fout inzitten.
Geen last? Je rijdt weer op een andere fiets en geen enkele fiets is gelijk. Dus je moet wennen en nog belangrijker: opnieuw afstellen.
Als je hetzelfde frame terug krijgt is de geometrie gewoon gelijk dus hoezo wennen aan een andere fiets?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
+1, wat een drama gedoe om 1 frame dat gescheurd is. Er rijden toch wel erg veel Cube's rond, dan is de kans dat er een keer 1 scheurt wel erg groot. En als je dan zonder moeite te hoeven doen een nieuw frame krijgt is dat gewoon netjes opgelost.
Amclassic-fan schreef:+1, wat een drama gedoe om 1 frame dat gescheurd is. Er rijden toch wel erg veel Cube's rond, dan is de kans dat er een keer 1 scheurt wel erg groot. En als je dan zonder moeite te hoeven doen een nieuw frame krijgt is dat gewoon netjes opgelost.
veel omzet % = meer onregelmatigheden
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003