ik had vroeger een cs200, volgens mij kon die data overbrengen met geluidssignalen
daarvoor hadden ze een versie met rooksignalen maar die heb ik net gemist helaas
Polar Irda werkt niet in windows 10
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Ooit goedkoop een gloednieuwe CS600x op de kop kunnen tikken. Mooi spul, werkt goed en accuraat, analysesoftware was ook prima, maar het uitlezen was soms echt een drama. En dat was altijd door problemen met het overzenden van data via IR met Windows.
Ondersteuning voor de Mac is er helemaal nooit geweest, waardoor ie na twee seizoenen weer terug het doosje in ging.
Ondersteuning voor de Mac is er helemaal nooit geweest, waardoor ie na twee seizoenen weer terug het doosje in ging.
Wat een opnzin: Polar voert nog steeds de CS600, die staat gewoon op hun website, dus dan mag je ook verwachten dat je met een courant OS je data kunt uitwisselen. Dan hebben ze maar te zorgen dat er een nieuwe wel werkende IrDa adapter komt.senior schreef:Ja, want Microsoft moet natuurlijk alles blijven ondersteunen, ook al is het 20 jaar oud. Apple hoeft dat natuurlijk niet, die kan na 2 jaar al stoppen met ondersteuning.Lexx8 schreef:Denk niet dat je Polar daar de schuld van kunt geven maar eerder Microsoft.Locomotief schreef:Ik heb de Polar CS600 nu 8 jaar naar tevredenheid gebruikt. Nu kan ik hem weggooien omdat de IrDa adapter niet onder Windows 10 werkt en Polar ook niet een nieuwe driver voor Windows 10 ontwerpt. Ik vind dit een grof schandaal. Ik ga echt geen nieuwe Polar kopen!
-
- Forum-lid
Ik ben er, wel wat laat, achter gekomen dat Microsoft Windows 10 nieuwste versie nu wel IrDa adapters ondersteunt. Ik gebruik nu de Polar CS 600 weer naar volle tevredenheid. Zie Microsoft KB3150989 hoe je de adapter moet installeren. Als je de driver, die op de CD rom staat opnieuw installeert krijg je nog wel een foutmelding maar daar moet je je niets van aantrekken. De infrared device vind je nu gewoon in apparaatbeheer.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam in de groep.
Je kunt niet van Polar verwachten dat ze voorwaarts compatibel zijn met elke nieuwe windowsversie. Aan elke ondersteuning komt een einde. Gangbaar in deze wereld is dat je twee levels opwaarts ondersteunt en er daarna een punt achter zet.fietsernl schreef:Mijn infrarood dongel van Polar wil niet werken in windows 10. Ik heb de driver van windows 7 en 8 al geprobeerd maar niets werkt. Op windows 7 en 8 werkt alles prima. In 10 niet
'kan communictiepoort niet openen. Bij apparaat beheer staat ook fout stuurprogramma. Weet iemand een oplossing?
Mijn Polar IRDA werkt weer in windows 10.
Hier de link om alles weer werkend te krijgen. https://support.microsoft.com/en-us/kb/3150989
Hier de link om alles weer werkend te krijgen. https://support.microsoft.com/en-us/kb/3150989