Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bart's bar

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 aug 2015 09:05

Tuurlijk is het prima dat hij dat initiatief neemt. Alleen Bart was een schaatser die veel risico nam. Dat was ook de reden dat ik een groot fan van hem was. Nu zie ik die eigenschap niet terugkomen. Dat vind ik op z'n minst opmerkelijk.

Misschien zit er wel heel iemand anders achter en dat Bart alleen maar z'n naam beschikbaar stelt. In dat geval geef ik hem gelijk want dan heeft hij geen invloed op de bedrijfsvoering.

louise
Forum-lid
Contact

louise 21 aug 2015 09:20

Ik volg Barts Bar al een tijdje omdat ik hem volg via Twitter, zelfs nog even discussie gehad over de positionering als anti-snaai reep, dat vond ik echt zot. Zelfs 'gezond' is natuurlijk een twijfelachtig predicaat voor een tussendoortje. Ik mis de analyse van die repen, dus wat zit erin aan koolhydraten, vezels, vet, eiwitten e.d.? Enne: als je een keer in een biologische supermarkt gaat kijken: daar barst het al van dit soort repen. Dus dit product moet het hebben van zijn naam en een uitgekiende marketingstratagie, verder is er niets bijzonders aan. Ik vind het op zich wel interessant om te kijken wat het gaat doen, ook wel omdat ik een groot fan was van de schaatser.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 21 aug 2015 09:55

Ik hoorde Bart Veldkamp afgelopen week op Radio1 praten over zijn bar. Tijdens dat interview vertelde hij dat hij al zijn spaarcenten in de ontwikkeling heeft gestoken. Dat als tegenwicht voor de opmerkingen dat hij zelf geen risico wil nemen. Maar zijn spaargeld is niet genoeg om een nieuwe fabriek te bouwen waar ze de repen gaan produceren. Dus heeft hij meer geld nodig. Naast de banken zoekt hij geld via crowdfunding.

Ik gun hem het allerbeste, maar ik eet gewoon wat peperkoek als ik op de fiets stap.
Michiel

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 21 aug 2015 10:01

Bijzonder dat de doelgroep waar hij het van moet hebben... de duursporters toch hier kritisch tegenover staan. Zoals blijkt uit reacties hier. Of Bart heeft zijn huiswerk niet gedaan of hij zoekt naar een andere doelgroep?
is het fietsen aan het her-ontdekken

louise
Forum-lid
Contact

louise 21 aug 2015 13:09

joosting87 schreef:Bijzonder dat de doelgroep waar hij het van moet hebben... de duursporters toch hier kritisch tegenover staan. Zoals blijkt uit reacties hier. Of Bart heeft zijn huiswerk niet gedaan of hij zoekt naar een andere doelgroep?
Mijn indruk is dat de reep gepositioneerd wordt als tussendoortje, niet als sportvoeding. Maar daarvoor ben ik dus ook benieuwd naar de analyse.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 aug 2015 14:21

fietsvriend schreef:Tijdens dat interview vertelde hij dat hij al zijn spaarcenten in de ontwikkeling heeft gestoken. Dat als tegenwicht voor de opmerkingen dat hij zelf geen risico wil nemen.
Dat is natuurlijk makkelijk gezegd en niet te controleren. Standaard opmerking als je andere sponsors/investeerders zoekt.
AL z'n spaargeld zou ik overigens ook wel erg dom vinden.

Ik gun hem het beste ant ik heb altijd enorm van hem genoten maar vraag me af of de mensen die hem hierbij helpen wel helemaal de beste keuze is. Het roept veel te veel vragen op en dat is per definitie bij zo'n start erg onhandig.

Plaats reactie