Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
02 sep 2015 11:17
Soap schreef:
Verschillende aspecten eigenlijk, maar voornamelijk het matig afgesteld krijgen van de juiste rem kalibratie. Om "tyre slippage" te voorkomen moet het allemaal vrij strak er op zitten, maar dan is de weerstand dermate hoog dat het niet geheel realistisch meer is met de wattages.
Het is dan ook eerst 15 minuten fietsen, dan kalibreren en zoveel mogelijk rechts in het groen of net in het rood houden. Vervolgens de video starten en fietsen, maar dan zijn zelfs 4/5% klimmetjes soms bijna niet rond te krijgen.....
Zijn wel meer issues mee helaas, zie tacx forum
Gisteren de boel eens uitgepakt en aangezwengeld. Tacx Vortex Smart in elkaar gezet en voorzien van de laatste firmware voor ANT+ FE-C. Fietsje erop (met normale achterband) en gekalibreerd. Pfff valt me op dat de weerstand bij het calibreren al wel redelijk hoog staat. Heb hem midden in het groene gedeelte gezet.
Zwift opgestart en connectie kunnen maken met de Tacx en Garmin, het lijkt te werken. Helaas geen tijd meer om een stukje te fietsen (vrouwen
) maar dat gaat snel gebeuren.
Mijn Tacxwiel met speciale band binnenkort monteren en opnieuw calibreren.
@Soap: Vanwaar eerst 15min infietsen alvorens te kalibereren? Kalibreer je iedere rit?
Compenseert de Tacx het verschil in vermogen als links of rechts in het calibratievak is afgesteld?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
opperhoofd
- Forum-lid
opperhoofd
02 sep 2015 11:32
Mooie timing.
Kreeg net een mailtje van Zwift dat het UCI parcours van Richmond is te rijden (12:00 uur lokale tijd Richmond)
-
Soap
- Forum-lid
Soap
02 sep 2015 21:00
vincent75 schreef:Soap schreef:
Verschillende aspecten eigenlijk, maar voornamelijk het matig afgesteld krijgen van de juiste rem kalibratie. Om "tyre slippage" te voorkomen moet het allemaal vrij strak er op zitten, maar dan is de weerstand dermate hoog dat het niet geheel realistisch meer is met de wattages.
Het is dan ook eerst 15 minuten fietsen, dan kalibreren en zoveel mogelijk rechts in het groen of net in het rood houden. Vervolgens de video starten en fietsen, maar dan zijn zelfs 4/5% klimmetjes soms bijna niet rond te krijgen.....
Zijn wel meer issues mee helaas, zie tacx forum
Gisteren de boel eens uitgepakt en aangezwengeld. Tacx Vortex Smart in elkaar gezet en voorzien van de laatste firmware voor ANT+ FE-C. Fietsje erop (met normale achterband) en gekalibreerd. Pfff valt me op dat de weerstand bij het calibreren al wel redelijk hoog staat. Heb hem midden in het groene gedeelte gezet.
Zwift opgestart en connectie kunnen maken met de Tacx en Garmin, het lijkt te werken. Helaas geen tijd meer om een stukje te fietsen (vrouwen
) maar dat gaat snel gebeuren.
Mijn Tacxwiel met speciale band binnenkort monteren en opnieuw calibreren.
@Soap: Vanwaar eerst 15min infietsen alvorens te kalibereren? Kalibreer je iedere rit?
Compenseert de Tacx het verschil in vermogen als links of rechts in het calibratievak is afgesteld?
Dan is de rem opgewarmd en zou de calibratie een beter resultaat moeten geven. Het klopt wel dat dan bij de koude volgende rit het iets zwaarder voelt.
Nee ik doe dat niet elke keer, eigenlijk enkel voor Tacx video ritjes. Daar heb ik de issues namelijk voornamelijk.
Bij Zwift of TR houd ik de band op gelijke spanning en is het gewoon rijden geblazen.
Wat betreft links en rechts weet ik niet, maar dacht niet. Men zegt zelf dat hij midden groen moet zitten. Maar volgens mij heeft Tacx het nog niet helemaal op orde met de smart trainers.
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
03 sep 2015 20:45
Zojuist eerste testje gereden i.c.m. Zwift.
Zwift stuurt mijn Tacx niet aan, bij een klim zakt enkel de snelheid weg maar de weerstand wordt niet hoger.
Waar kan dit aan liggen?
Wat betreft de snelheid in Zwift, het lijkt erop dat de snelheid niet correct is. Ik had geen spaakmagneet dus de snelheid van de Garmin sensor niet kunnen vergelijken.
-
Soap
- Forum-lid
Soap
04 sep 2015 20:15
Heb je mail gezien, ben net in de Eifel aangekomen dus kom ik op terug. Je hoeft bij Zwift ook enkel maar je hartslag en je Vortex te koppelen. Staat er bij de Zwift setting je weerstand in het midden? Koppelt hij hem als smart trainer als de app start?
Pinnacle Arkose 2 (2015)
-
MaSa
- Forum-lid
MaSa
07 sep 2015 20:10
Ik ben eigenlijk nog zoekende Welke software ik het beste kan gebruiken voor mijn vortex smart trainer in combinatie met een ipad. Wellicht hebben jullie tips welke software het meest geschikt is. Ik ben zelf niet heel erg onder de indruk van de software van Tacx zelf.
-
Soap
- Forum-lid
Soap
07 sep 2015 20:11
TrainerRoad kan ik van harte aanraden en Zwift is echt geweldige "game" ervaring en maakt indoor fietsen een stuk vermakelijker!
Pinnacle Arkose 2 (2015)
-
MaSa
- Forum-lid
MaSa
07 sep 2015 20:39
Soap schreef:TrainerRoad kan ik van harte aanraden en Zwift is echt geweldige "game" ervaring en maakt indoor fietsen een stuk vermakelijker!
Dank voor je reactie. Gebruik je deze software in combinatie met een tablet? Ik heb begrepen dat Zwift alleen te gebruiken is icm. een pc of laptop?
-
Soap
- Forum-lid
Soap
07 sep 2015 20:55
Inderdaad met PC veelal, maar voor TR is er een IOS app! Zelf geen ervaring mee als Android gebruiker.
Pinnacle Arkose 2 (2015)
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
07 sep 2015 21:16
Soap schreef:Heb je mail gezien, ben net in de Eifel aangekomen dus kom ik op terug. Je hoeft bij Zwift ook enkel maar je hartslag en je Vortex te koppelen. Staat er bij de Zwift setting je weerstand in het midden? Koppelt hij hem als smart trainer als de app start?
Alles werkt naar behoren, denk dat ik de Vortex nog gekoppeld had in Tacx Trainer App.
Weerstand in Zwift werkt, alleen jammer dat er nu qua training/parcours nog niets te kiezen is in Zwift.
Trainerroad ben ik bekent mee, denk dat ik hiermee de winter wel weer door ga komen. Ik laat de Tacx Trainer software 4 Advanced nog wel even in de winkel liggen.
-
Jorisee
- Forum-lid
Jorisee
07 sep 2015 22:41
Virtual training van cycleops is ook erg goed
-
Soap
- Forum-lid
Soap
08 sep 2015 08:58
Zwift is pas in een bèta fase en trainingen, meer courses, etc. komt allemaal nog
Pinnacle Arkose 2 (2015)