Stages Powermeter
Hahaha, het zal toch niet zijn dat die vrachtwagen waar anniversary achter reed de schuldige is
Ja, redelijk legitieme vraag amclassic-fan , er waren zoveel mogelijkheden en ik ging niet van een derny uit
Ja, redelijk legitieme vraag amclassic-fan , er waren zoveel mogelijkheden en ik ging niet van een derny uit
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ik weeg 72 kg, als ik alleen fiets geraak ik niet boven de 130w gemiddeld,fietste eergisteren in kleine groep 73 km. , 33,7 km/h gemiddeld (met veel wind) en had 132 watt gemiddeld (wat me toch weinig lijkt?)
Groetjes
Je reed in een groep en je gemiddelde vermogen was 132 Watt. Je 'normalized power' daarentegen was 153 Watt. Gemiddled vermogen houd geen rekening met pieken en dalen als gevolg van remmen, weer versnellen etc.
153 Watt in een groep met een gemiddelde snelheid van 33.7 km/uur kan zeer wel.
Je ziet ook dat je piek op 718 Watt uit kwam. Dat had dus 1436 Watt moeten zijn?
Geen idee hoe je aan die 190 Watt FTP komt maar met die waarde (indien correct) zal je dus nooit en te nimmer 200-260 Watt gemiddeld trappen gedurende 2 uur (je zei in je post dat je 100-130 Watt zag en het dubbele verwachtte)
Ga nu eens solo fietsen 30km/uur oid en vertel eens hoe die data eruit ziet. Vlak en zonder al te veel wind.
Ik gok dat je op zo ongeveer 160-180 Watt Normalized Power uit gaat komen.
Die Stages en Garmins vermogensdata lijken te kloppen itt jouw perceptie (welke in mijn optiek incorrect is).
153 Watt in een groep met een gemiddelde snelheid van 33.7 km/uur kan zeer wel.
Je ziet ook dat je piek op 718 Watt uit kwam. Dat had dus 1436 Watt moeten zijn?
Geen idee hoe je aan die 190 Watt FTP komt maar met die waarde (indien correct) zal je dus nooit en te nimmer 200-260 Watt gemiddeld trappen gedurende 2 uur (je zei in je post dat je 100-130 Watt zag en het dubbele verwachtte)
Ga nu eens solo fietsen 30km/uur oid en vertel eens hoe die data eruit ziet. Vlak en zonder al te veel wind.
Ik gok dat je op zo ongeveer 160-180 Watt Normalized Power uit gaat komen.
Die Stages en Garmins vermogensdata lijken te kloppen itt jouw perceptie (welke in mijn optiek incorrect is).
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ik ben een volledige leek in het fietsen met wattagemeter vandaar mijn verkeerde inschatting
Als ik 2 uur fiets aan een gemiddelde van ongeveer 30 km/h ,met weinig wind is mij NP tussen de 145 en 155 (van de ritten die ik tot nu toe gereden heb) ,mijn FTP weet ik nog niet ,ik moet die test nog doen vandaar de FTP van 190 dit is dus louter een instelling en moet nog aangepast worden.
Ik rijd nog maar een 3 tal weken met de Stages en wil er eerst enkele weken gewoon met fietsen om alle metingen te bekijken voor ik echt op wattage zou willen trainen (heb hiervoor al een afspraak gemaakt om een test te doen).
Had alleen twijfels over mijn huidige meting omdat men op een belgisch forum reageerde dat mijn gem.wattage niet klopt (te laag is)
Ga me nog wat verdiepen in de betekenis van de gemeten waarden ,voor ik er echt begin op te trainen.
Ik doe jaarlijks een inspanningstest voor mijn werk,omdat ik een werk heb met warmtebelastng,dit is natuurlijk geen sporttest maar enkel ter controle van het hart bij hoge inspanning,op die test haal ik 420 watt, er word gestart aan 90 watt en dit wordt elke minuut met 30 watt verhoogd,het is dus niet echt een lange test.
Als ik 2 uur fiets aan een gemiddelde van ongeveer 30 km/h ,met weinig wind is mij NP tussen de 145 en 155 (van de ritten die ik tot nu toe gereden heb) ,mijn FTP weet ik nog niet ,ik moet die test nog doen vandaar de FTP van 190 dit is dus louter een instelling en moet nog aangepast worden.
Ik rijd nog maar een 3 tal weken met de Stages en wil er eerst enkele weken gewoon met fietsen om alle metingen te bekijken voor ik echt op wattage zou willen trainen (heb hiervoor al een afspraak gemaakt om een test te doen).
Had alleen twijfels over mijn huidige meting omdat men op een belgisch forum reageerde dat mijn gem.wattage niet klopt (te laag is)
Ga me nog wat verdiepen in de betekenis van de gemeten waarden ,voor ik er echt begin op te trainen.
Ik doe jaarlijks een inspanningstest voor mijn werk,omdat ik een werk heb met warmtebelastng,dit is natuurlijk geen sporttest maar enkel ter controle van het hart bij hoge inspanning,op die test haal ik 420 watt, er word gestart aan 90 watt en dit wordt elke minuut met 30 watt verhoogd,het is dus niet echt een lange test.
Groetjes
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik vind het ook niet erg veel, maar je moet echt alleen gaan fietsen voor we er wat zinnigs over kunnen zeggen.
De kans dat de helft van het vermogen wordt weer gegeven lijkt mij alleen klein of je moet extreem belabberd op je fiets zitten. Ter vergelijking ik weeg ong 70 kg en rij net 34.9 gemiddeld met iets van 230 Watt gemiddeld. Alleen dus, ik zit wel behoorlijk diep op de fiets, de meeste met gelijk postuur vangen wat meer wind.
De kans dat de helft van het vermogen wordt weer gegeven lijkt mij alleen klein of je moet extreem belabberd op je fiets zitten. Ter vergelijking ik weeg ong 70 kg en rij net 34.9 gemiddeld met iets van 230 Watt gemiddeld. Alleen dus, ik zit wel behoorlijk diep op de fiets, de meeste met gelijk postuur vangen wat meer wind.
-
- Forum-lid
Wat wordt met effectiviteit draaimoment L/R bedoeld?
Is dat de links/rechts balans?
Als dat zo is zou ik 100%/0% verwachten bij de Stages. Dan is het vreemd dat hier 59%/0% staat.
Is dat de links/rechts balans?
Als dat zo is zou ik 100%/0% verwachten bij de Stages. Dan is het vreemd dat hier 59%/0% staat.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Vandaag een stages gekocht voor een zacht prijsje.Cranck gemonteerd pairing gedaan maar geen vermogen weergave op display.
kalibratie en zero offset uitgevoerd geeft ook aan succesvol.
Garmin edge 1000 heeft de laatste software.
Stages heeft de laatste firmware 7.9
Di2 heeft de laatste sofware.
Sensor stages geeft aan gekoppeld batterij status etc uit te lezen op display.
Cadans meter functioneert van de stages.
Bleutooth van de Garmin staat uit ook aan geen weergave vermogen.
Fietsmechanika staat aan.
Ook heb ik een D fly gemonteerd deze functioneert goed.
Wat doe ik fout?
kalibratie en zero offset uitgevoerd geeft ook aan succesvol.
Garmin edge 1000 heeft de laatste software.
Stages heeft de laatste firmware 7.9
Di2 heeft de laatste sofware.
Sensor stages geeft aan gekoppeld batterij status etc uit te lezen op display.
Cadans meter functioneert van de stages.
Bleutooth van de Garmin staat uit ook aan geen weergave vermogen.
Fietsmechanika staat aan.
Ook heb ik een D fly gemonteerd deze functioneert goed.
Wat doe ik fout?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Je doet niks fout.
Lees net op het www per seconden opslaan.havana schreef:Je doet niks fout.
Key areas of focus: Pair based on confirmation of ANT+ ID, set data collection to once-per-second, and update head unit firmware
Morgen maar even kijken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.