Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

carbon wielen gezocht

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 sep 2015 14:39

Goede adressen

- BikeXperto
- Handgespaakt.nl
- Wheeltec
- Maatwielen
- Farsports (voor wielen uit Azië)

Voor 1500 euro heb je keuze genoeg.... Laat je goed adviseren en kies wat je mooi vindt.

Qua naven zou ik eerst bepalen hoe belangrijk je het vindt dat er een merknaam op staat. Er zijn namelijk uitstekende naven die geen merk hebben of van een onbekend merk. Denk aan EdHub, Bitex. Ook Novatec zou je daaronder kunnen scharen. Met die naven is weinig mis. Misschien zitten er standaard niet de beste lagers in, maar die zijn eenvoudig te vervangen aangezien het standaardmaten zijn.

Als alternatief kun je kiezen voor premium naven. Denk aan DT Swiss, Hope, White Industries, Chris King. Acros, Tune. Allemaal prima producten maar relatief wel veel duurder dan de eerste categorie. Het design is vaak wat mooier en soms hebben dergelijke naven een wat hardere ratel. Is de meerprijs gerechtvaardigd? Rationeel gezien niet, maar binnen jouw budget kan het wel lijkt me.

Als je volledig zwart wil zijn er nog steeds talloze opties, want bij veel velgen kun je de stickers er zo af trekken. Maar de meest logische keuze is dan een setje uit Azië. Die velgen hebben zich inmiddels wel bewezen en je hebt veel keuze in de breedte van de velg (ook in de hoogte trouwens).

Wil je liever een A-merk zou mijn keuze Reynolds zijn. Bewezen kwaliteit. Ik weet alleen niet 100% zeker of die decals wel te verwijderen zijn. Dat was in mijn tijd nog wel zo.

Ik zou zeker ook bij Farsports kijken. Je kunt daar ook het nodige customizen, bijvoorbeeld naven (ook A-merken), spaakpatroon, U-shape/V-shape, finish van de velg, breedte en hoogte van de velg, enz.

rschouten
Forum-lid

Gebruikersavatar rschouten 10 sep 2015 15:01

gamiel schreef:
rschouten schreef:
Soap schreef:Heeft iemand ervaring met die Mantel wielen?
De wielen worden door Edco gebouwd.
Dat zegt me niet alles, gaat me ook om de componenten. Heb ook interesse in die Mantel wielen, maar dan de 50mm versie. Prijs lijkt OK, weet alleen niet of die naven top zijn .... alu body waarschijnlijk? Iemand al ervaring opgedaan met deze wielen?
Ik ben benieuwd hoe lang deze lage prijs blijft.

John13081968
Forum-lid

John13081968 10 sep 2015 15:46

en ik vraag me af of edco deze wielen wel bouwt. Dan kan Edco zelf wel inpakken

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 10 sep 2015 15:47

gamiel schreef:
rschouten schreef:
Soap schreef:Heeft iemand ervaring met die Mantel wielen?
De wielen worden door Edco gebouwd.
Dat zegt me niet alles, gaat me ook om de componenten. Heb ook interesse in die Mantel wielen, maar dan de 50mm versie. Prijs lijkt OK, weet alleen niet of die naven top zijn .... alu body waarschijnlijk? Iemand al ervaring opgedaan met deze wielen?
Wielen hebben ze dacht ik pas 1 week in het assortiment ;)
Zijn wel getest door eigen personeel en zijn altijd wel representatief zie diverse testen die ze zelf uitvoeren.
https://www.mantel.com/blog/introductie ... on-wielen/
Ze lijken veel op de velgen die Kuiper ook heeft zie remrand en ventiel plaatsing.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 10 sep 2015 19:37

Ik heb 2 sets van Jolmer vd Sluis die deze sets zelf gebouwd heeft.
Ook met velgen, spaken en naven uit Taiwan.
Geen Chinese wielen die je na ontvangst nog na moet spannen vanwege slappe spaakspanning!
1set, 38mm, heb ik inmiddels zo'n 3 jaar en nog geen slagje of wat dan ook voor gebrek gehad.
Ik ben er deze zomer de Mont Ventoux mee afgesuisd met een piek van 95km per uur.
Hij bouwt deze wielen naar jouw lichaamsgewicht, met meer of minder spaken en goedkoper dan de wielen bij Mantel.
Je kan bij hem kiezen welke naaf of velghoogte je wil.
Een kwalitatief goed set wielen.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 10 sep 2015 20:07

Ook met velgen, spaken en naven uit Taiwan.
kan je verzekeren dat er in Taiwan heel veel handelsfirma's zitten maar dat die hun inkoop gewoon in China doen (maar wel mooie stempels met made in Taiwn hebben).
Taiwanezen zijn wel goed in kwaliteitscontrole (= beter dan chinezen) maar hun uurloon is inmiddels te hoog geworden.

Plaats reactie